nenaavdw schreef:Een boomloos zadel vind ik zelf niet fijn en mijn paard heeft een hoge schoft en dat is vaak lastig met boomloos.
Het zadel wat ik nu heb zit perfect en hier doe ik dan ook nog wel even mee. Het is alleen zo'n stom gezicht.. een western hoofdstel, met een veelzijdigheidszadel haha
Ik denk dat jij nog niet op een goed boomloos zadel hebt gezeten. Er is meer op de markt dan alleen de BF he
En kwa schoft, jou arab gaat het echt niet redden tegen mijn oude NRPS merrie. Nog meer schoft en je hebt een kamelenbult op de rug
Die kan zelfs met een boomloos zadel gereden worden. Of eigenlijk alleen maar met een boomloos zadel, elk boomzadel (tenzij engels) heeft te weinig ruimte op de schoft voor haar.
Alleen de BM en in haar geval met swaybackpad is het enigste wat past. En BM heeft ook zadels met een peaked pommel die dus nog meer schoftruimte hebben. Daarnaast heb je nog de DS (Debra Sibley) die kwa uitzien bijna niet meer te onderscheiden is van een boomzadel en toch echt boomloos is. En de Circle Y, die ook een boomloze uitvoering heeft die ook bij paarden met veel schoft goed te gebruiken is.
Als je dus echt nu een westernzadel wilt voor je paard, zou ik zeker voor een boomloos zadel gaan. Jou paardje gaat echt nog wel veranderen in zijn rug. En dan wordt je niet blij met een boomzadel die je mss met 3 maand alweer in moet ruilen omdat hij niet meer past.
Wat het trainen aangaat ben ik het helemaal eens met Esther. Kijk uit met het te snel willen. Helemaal als je paard, zoals je zegt, erg werkwillig is. Je hebt zo problemen kwa spieren en pezen die het niet meer aankunnen. Zoiets heeft tijd nodig.