[WN] Mijn knapperd op wedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Reckless86

Mijn knapperd op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-12 20:52

Dit is mijn knappe lieve Quarter horse, Reckless Eighty Six (Hollywood Reckless x Choklat Sugar Bun).
Hij is 8 jaar oud en hij is van mij sinds mei 2012.
We zijn lekker aan het trainen en we hebben onze tweede wedstrijd gereden op 27 oktober in Wanroij.

Afbeelding

Dit is een foto van een onderlinge wedstrijd bij ons op stal, hier zijn we tweede geworden :-).

Afbeelding

De volgende foto's zijn van de afgelopen wedstrijd in Wanroij (we hebben 66.5 gereden).
Ik heb hem totaal niet voluit laten gaan, heb hem rustig rond gereden zodat hij er goed vertrouwd mee raakt.

Even samen lekker relaxen na even in de wedstrijd bak te hebben rond gereden.
Afbeelding

Een spin- foto.
Afbeelding

En een stop- foto.
Afbeelding

We hebben een onwijs leuk wedstrijd weekend gehad. Natuurlijk gaat alles nog niet perfect maar er zit zeker vooruitgang in :-).
Ben onwijs trots op mijn knappe pony :-)!

Bedankt voor het kijken

kelz

Re: Mijn knapperd op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 22:12

Gaaf paard, succes met jullie komende wedstrijden ;)

REGINA76

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 22:22

mooie fotos van reckless

vind het erg fijn dat hij een geweldige plek heeft

jammer dat je nooit geen kontakt met mij opgenomen hebt

succes

ilona_selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 22:25

Vind hij het echt zo leuk heb er niet zoveel verstand van

Wel een mooi paardje

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 22:35

ik heb je in wanroij zien rijden ja. waarom rijd je hem eigenlijk nog op snaffle als hij al 8 jaar is?

ltb_criollo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 22:38

Daar is hij Bono! (M'n vorige leaspaardje) wat fijn zo te zien gaat het super! Leuke combi!

Annne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 22:53

Waauwie wat een plaatje! Hele mooie kleur. Ziet er gaaf uit!

Reckless86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-12 09:21

Ik rijd hem op een snaffle,omdat hij toen ik hem begon te rijden heeeel erg zwaar was in zijn mond. Hij gooide in het begin alleen maar zijn hoofd omhoog bij alles wat ik deed. Dus ben gewoon bij het begin begonnen met hem zoals je dat bij een jong paard ook doet. Met veel geduld begon hij de trens weer te accepteren. Hij is vroeger wel met grotere bitten gereden, maar hij heeft daar geen goede ervaringen mee (was ook aan zijn tanden te zien toen ik hem liet nakijken). Hij heeft ook bij heel veel mensen gestaan maar veel konden niet met hem overweg omdat hij zo zwaar in zijn mond was en dwars was. Ik heb eerst zijn vertrouwen moeten winnen. Hij was ook erg bang voor alles, met rijden schoot hij ervaak vandoor, dan was ie helemaal in paniek. Hij was ook erg teruggetrokken in zichzelf. Door er altijd voor hem tezijn heeft hij nu heel veel vertrouwen in me. We kunnen nu samen alles (buitenrijden, naar wedstrijden gaan enz). Toevallig ee ben ik deze week begonnen met het rijden op een bit om op 1 hand te kunnen oefenen (ik heb er goede begeleiding bij). Hij pakt het goed op. De eerste dag sloeg hij met zijn hoofd en raakte hij er een beetje in paniek van, waarschijnlijk omdat hij er vroeger mee is,pijn gedaan. Ik heb hem er rustig aan laten,wennen zodat hij er weer in vertrouwde dat het hem geen pijn deed. Dat is dus waarom hij eig enlijk waarom hij met rijden nog een relatief jong paard is door ales wat hij heeft meegemaakt.

kijenta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 10:08

Knap paardje! En fijn te lezen dat je met hem op een leuke én verantwoorde manier opnieuw begonnen bent. De band die je zo krijgt met je paardje is onbetaalbaar! Nog veel succes en vooral veel plezier samen.

lauraax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 11:41

Wauw! Wat ziet die er ontzettend goed uit :)
Ik heb foto's van hem gemaakt toen die op de kolderhoeve stond.
Nog heel veel plezier samen!

RobRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 12:19

mooie foto's hoor

hihaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 12:25

Jullie zijn een superleuke combinatie. Geweldig hoe je het met hem op pakt. Jullie gaan nog wel een heel eind komen en ik ben blij dat hij nu zijn plekje gevonden heeft. Dat verdiend hij. Veel succes nog!!

Rahf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 12:32

Wat fijn dat het zo goed verloopt en je zijn vertrouwen wint. Wij hebben ook een reckless nu ruim een jaar en dat gaat nu ook heel erg goed :)

Succes nog in de toekomst!

ltb_criollo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 17:26

Reckless86 schreef:
Ik rijd hem op een snaffle,omdat hij toen ik hem begon te rijden heeeel erg zwaar was in zijn mond. Hij gooide in het begin alleen maar zijn hoofd omhoog bij alles wat ik deed. Dus ben gewoon bij het begin begonnen met hem zoals je dat bij een jong paard ook doet. Met veel geduld begon hij de trens weer te accepteren. Hij is vroeger wel met grotere bitten gereden, maar hij heeft daar geen goede ervaringen mee (was ook aan zijn tanden te zien toen ik hem liet nakijken). Hij heeft ook bij heel veel mensen gestaan maar veel konden niet met hem overweg omdat hij zo zwaar in zijn mond was en dwars was. Ik heb eerst zijn vertrouwen moeten winnen. Hij was ook erg bang voor alles, met rijden schoot hij ervaak vandoor, dan was ie helemaal in paniek. Hij was ook erg teruggetrokken in zichzelf. Door er altijd voor hem tezijn heeft hij nu heel veel vertrouwen in me. We kunnen nu samen alles (buitenrijden, naar wedstrijden gaan enz). Toevallig ee ben ik deze week begonnen met het rijden op een bit om op 1 hand te kunnen oefenen (ik heb er goede begeleiding bij). Hij pakt het goed op. De eerste dag sloeg hij met zijn hoofd en raakte hij er een beetje in paniek van, waarschijnlijk omdat hij er vroeger mee is,pijn gedaan. Ik heb hem er rustig aan laten,wennen zodat hij er weer in vertrouwde dat het hem geen pijn deed. Dat is dus waarom hij eig enlijk waarom hij met rijden nog een relatief jong paard is door ales wat hij heeft meegemaakt.

Wat vervelend voor hem, dat hij alles zo spannend vindt.. zo kende ik hem helemaal niet.. super dat je het zo rustig met hem op hebt gepakt! Hij heeft echt een gouden baasje gekregen!

davjuh1504

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 17:33

Gaaf paardje!

Reckless86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-12 18:03

Ltb_criollo, kan natuurlijk zijn dat er nog dingen gebeurd zijn tussen dat jij hem deed en dat hij bij mij kwam waardoor hij zo is geworden. Het gaat nu in ieder geval een heeeeel stuk beter :-)

ltb_criollo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 18:15

Reckless86 schreef:
Ltb_criollo, kan natuurlijk zijn dat er nog dingen gebeurd zijn tussen dat jij hem deed en dat hij bij mij kwam waardoor hij zo is geworden. Het gaat nu in ieder geval een heeeeel stuk beter :-)

Echt super fijn dat het goed gaat, het is een lieve jongen! <3

privace

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 20:12

mooie foto's!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 20:17

Waauw!q

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 22:42