Dit jaar ben ik samen met mijn paard voor het eerst B SGW gestart. Vorig jaar wilden we al beginnen, maar toen werd hij kreupel en ging het feest niet door. Dan dit jaar maar, eerst even wat info:
Paard: Amulet
Afst.: Indoctro x Nimmerdor x Marco Polo
Hoogte: +/- 1.60m
Dressuur: L1
Springen: L
SGW: B
Zowel mijn paard als ik hebben nog nooit gecrosst, dus zijn we begonnen met wat lesjes bij Alice Naber en Roxana Graman. Een ding werd duidelijk, hij hield NIET van water! Dus, elke keer als het had geregend, gingen wij naar het bos om hem eraan te laten wennen.
Het kwam steeds dichterbij, onze eerste cross in Ermelo. Helaas door het slechte weer werd het afgelast, maar een week later weer hervat. Het was zover onze eerste wedstrijd! Er werd hier geen dressuur gestart, het was een pilot. Na een foutloos springparcours, viel ik bijna van de zenuwen al in het starthokje van hem af. Pfoeh, wat een spanning! Eenmaal van start, was het alleen maar gaaf! Hij deed zo super zijn best! Eerste drie hindernissen was hij erg gespannen en daarna, ging hij super! Resultaat: een eerste cross gelijk foutloos! Er stond een L hindernis in met een alternatief, maar hij voelde zo fijn, dat ik gewoon erover heen ben gegaan.. wat was/ ben ik trots! We kwamen binnen, 19 seconden over de ideale tijd... maar oooh.. wat gaaf!
Filmpje:
Het duurt erg lang, voordat ik weer in het zicht kom na de heg, dat komt omdat daar een plas lag en ik hem daar vast doorheen liet lopen, wat hij natuurlijk niet wilde! Dit, zodat de waterbak minder eng zou zijn. Het is behoorlijk wiebelig gefilmd, achja een enthousiaste supporter zullen we maar zeggen

Zoals op de foto’s te zien is, vindt hij het ook erg leuk!
Daarna gingen we naar Heino! Daar waar we vorig jaar niet waren gestart, omdat ik de eerste cross niet door de blubber wilde.
Dit jaar, cross gelopen en was bijna hetzelfde als vorig jaar. Paar dingen die ik heel eng vond, maar dat zien we onderweg wel weer! Eerst maar de dressuur, punten weet ik al niet precies meer, ergens in de 195 ofzo. Springen ook foutloos en toen weer op naar de cross. Hij nam mij mee, meneer met zijn tweede cross, alles wat ik eng vond, keek hij niet eens naar! Hij ging gewoon en was erg stoer. Bij het water had je keuze, inspringen of erlangs en bij de inloop. ik heb gekozen voor de inloop, hij vindt het toch al eng en gewoon even lekker laten wennen. We kwamen gewoon weer foutloos over de finish, met weer iets van 20 seconden over de ideale tijd.. Maar he! We kregen toch nog een 4e prijs in onze tweede cross! Hier helaas geen foto van op de computer, maar wel een mooie aan mijn muur! Dan nog maar een van Ermelo

Toen als laatste de clubkampioenschappen. Elk jaar is bij ons op de vereniging de "Vaandrager". Dit is ook een cross.. We deden dit jaar mee voor het eerst en waren erg gespannen, hij was namelijk al drie jaar op rij gewonnen door dezelfde! Na lekker te hebben gedressuurd, en foutloos gesprongen wist ik dat het op de cross aan zou komen. Mijn proef ging goed, maar zij was met dressuur beter. Dat was duidelijk. Ik heb alles op alles gezet en mn paard deed super goed mee. We kwamen weer foutloos rond en met het snelste rondje werden we uiteindelijk echt nog vaandrager kampioen! De kroon op ons werk.. verdiend voor en door mn paard.
Helaas hier ook geen foto van.. dus maar de laatsten van Ermelo.

Bedankt voor het kijken en ik ben benieuwd wat volgend jaar ons brengt!
topper die amulet