Beginnen met Endurance

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Melanie_B

Beginnen met Endurance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-12 12:47

Dag Bokkers

Al een poos zit ik te twijfelen om ook endurance te gaan starten met mijn paard. Het is een paard wat graag wil rijden/lopen en niet moe te krijgen is. Daarom leek endurance mij voornamelijk ook leuk, zodat mijn paard hierin misschien zijn ei in kwijt kan.

Nu was mijn vraag, zijn hier nog meer beginnende endurance starters? Hoe ervaren jullie dit? Hoe bouwen jullie het op en hoe zijn jullie ervaringen hiermee?

Alvast bedankt !

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 21:23

Hoi hoi,

Ik ben dit jaar voor het eerst gestart in de endurance en wil niets anders meer! Geweldige sport!
Dit was mijn topic over toen ik begon met de endurance, hier kun je veel in vinden:

[TEN] Endurance rijden

Kijk ook eens in mijn topics vanuit mijn profiel.. daar staat precies hoe wij de wedstrijden hebben
ervaren en ook fotootjes.. hoop dat dit je verder helpt..

Groetjes!

janneke584

Re: Beginnen met Endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 10:17

Ik zit ook al een tijdje te twijfelen om endurance met mijn pony te gaan starten. Waarschijnlijk dat ik per 2013 ga starten :)

Pendurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 11:15

Ik heb een website voor beginnende endurance ruiters: www.pendurance.nl
Als je er nog info op mist, dan stuur maar een berichtje!

MissPippin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 07:51

Ik volg ook ff want wil t ook gaan doen

fury58

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 10:43

MissPippin schreef:
Ik volg ook ff want wil t ook gaan doen

Kijk eens of er bij je in de beurt een endurance ruiter woont je eens mee kunt gaan training.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 10:59

als je begint.zul je vast denken dat je iedere dag moet trainen dit is absoluut niet zo rust is ook belangrijk(maar geen boksrust,maar weidegang).ken genoeg endurance ruiters die maar 1 a2 x per week trainen en rest de paarden in een kudde op de weide hebben lopen.zelf dacht ik op het begin ook dat ik iedere dag moest trainen maar dat doe ik nu absoluut niet meer

arun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 12:03

Id overtrainen is veel slechter dan net iets te weinig.
Ik zeg af en toe tegen m'n paard dat hij 20 toerkes rond de weide moet lopen omdat geen tijd heb om te gaan rijden. Hij doet dit plichtsbewust :) .

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 17:37

Het lijkt mij ook heel leuk om er mee te beginnen! Moet me er alleen eerst wat meer in gaan verdiepen. Maar vind het ook heel spannend om er alleen aan te beginnen!
Ik volg je topic even :)

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 20:23

Ik zet even een stipje

MarjoleinvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 12:14

Hey ik heb nu een verzorgpaardje dat naar mijn idee erg geschikt is voor endurance (kan goed uren in de bossen rennen en nog steeds op d'r dooie gemak terug komen zonder moe te zijn, dravertje dus dat zegt genoeg) , en van de eigenaar mag ik op den duur wel mee gaan doen. Ik weet alleen totaal niet hoe en met wie ik moet trainen en waar en wanneer de wedstrijden zijn. (ik ken vrij weinig mensen die deze takt van sport beoefenen bij mij in de buurt).