[SGW] Oefencross Sappemeer met Turbo Tenno

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tenno7

Oefencross Sappemeer met Turbo Tenno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-12 14:06

hooiii!!

gister was het dan zover. zou voor het eerst met Tenno een oefencross doen.watttt voor eht eerst in een anders bos zelf een buitenrit en zelf voor het eerst in een grotere groep op buitenrit.
allemaal nieuwe dingen. ik twijfelde heeeel erg of het wel goed zou gaan aangezien Tenno zich enorm kan gaan opfokken en het dan echt escaleerd.

vroeg uit bed op mijn verjaardag en op naar stal paardjes inladen en gaan. sochtens hadden we eerst les van Wieneke met een grotere groep. aan het begin ging het nog wel. maar er waren natuurlijk ook andere en wat drukkere paarden bij dus tenno werd er erg nerveus van. ook moesten we vaak stoppen en wachten dit vindt hij egt niks dus toen begon het. hij begon enorm met stijgeren het was nog wel te doen maar bij de een na laatste sprong een bult op escaleerde hij en is hij tot 2 x aan toe op zij knieen in rengalop de bult op gekomen over hindernissen en bijna iemand dood gereden :| er zat geen rem meer op. maar na een paar x dit te hebben gedaan was hij zijn energy wle weer kwijt en kon ik normaal de bult op. maar moet zeggen. tis niet fijn om knoeterhard en heel raar over een bult te gaan die ook nog eens heel stijl was. wqs ook blij dat de les over was en ben er direct af gestapt en aan de hand verder. wou wel persee de cros rijden want iets in me achterhoofd zei dat dta gewoon beter gaat dan in zo'n grote groep met drukke paarden. eerst springparcour gereden en foutloos en tpoen de cross samen met stalgenootjes en zijn vriendin een fjord en echt waar hij was zo relaxd!!! heb alles gesprongen zonder moeite ook voor de eerste x het water in geweest en hij was helemaal happy! dit maakte de les weer helemaal goed! nou respect als je alles hebt gelezen!

en zoals je leest is hij geen makkelijk paard, dat is ook de reden waarom ik met een pelham rijd! thuis in de training heb ik hem gewoon op een trens, julie hoeven daarom ook niet aankomen met suggesties en dat het zielig is enzo. maar anders had het wel iemand zijn leven gekost vandaag! haha :|

de groeps les sochtens
Afbeelding

zo ging het voornamelijk in de les een brok spanning
Afbeelding

aller eerste x in zijn hele leven in het water. dit vondt hij best spannend!
Afbeelding

ons cross groepje en mijn stalgenootjes!
Afbeelding

het springparcourtje
Afbeelding

en op pad
Afbeelding

dit ging al zoveel ontspannender
Afbeelding

Afbeelding

en over de finish
Afbeelding

ismy

Re: Oefencross Sappemeer met Turbo Tenno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 21:06

Ah de oefencross! Ziet er top uit! Volgens mij vond tenno het ook wel leuk of niet?

Als ik niet in duitsland was, had ik ook mee gedaan of geholpen!

Tenno7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-12 22:17

jaa hij vondt het erg leuk!! en x wat anders! volgend jaar cker weer!

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 07:21

ah leuk! (:

TessaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 17:04

Goed hoor!

Hopelijk heeft je vader ook de smaak te pakken gekregen :)

Tenno7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-12 18:20

Tessa. hahaha nou hij zij zelf dat we wel wat harder mogten! dit leek niet op crossen haahah!! ( ik draafde vooral )

Elspelsz88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 18:05

Jeeeej topper Tenno! Ik ben trots op ons haha!

Tenno7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-12 13:14

Elspelsz88 schreef:
Jeeeej topper Tenno! Ik ben trots op ons haha!

nouik ook haha!