[SGW] Verslagen Barchem

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Evony

Verslagen Barchem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-12 18:05

En hoe hebben onze bokkers het gedaan tot dusver :D ?

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 18:09

Haha ik maar zoeken naar een verslagen topic, was ie er nog niet :+
Ik ben ook heel benieuwd naar verslagen!

Sannnn

Re: Verslagen Barchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 18:09

Ik wou hem net openen. :D
Ben ook benieuwd, al weet ik al wel wat verslagen. Ben ook erg benieuwd naar de cross, is die erg hetzelfde als vorig jaar?

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 18:53

Cross is wel wat anders dan vorig jaar, iig voor het M, rest heb ik niet gelopen. Extra lus voor het M is eruit en na het eerste bosje gaan M en Z wat ruimer het veld over (beetje lastig uit te leggen :+) En de wiebertjes staan wat anders en nu op dat voetbalveldje.

Mijn dressuur vandaag begon nogal chaotisch, iemand had bedacht om een luidspreker met luide muziek bij de inrijring van de dressuur te plaatsten. Mijn paard is voor één ding bang, en dat is muziek/praten door luidsprekers. :+ Dus dat ging lekker. Gelukkig was degene die daarover ging zo aardig om hem voor mij tijdelijk uit te kunnen doen, anders had ik wel naar huis kunnen gaan. ;)
Springen foutloos (precies toen ik moest deed het geluid het niet *\o/* IDEAAL!)
Cross begon echt zo fijn! Had controle, lekker ritme, stromend water keek ze niet naar, wiebertjes wel route met volte ertussen, maar heel fijn, eerste waterbak was de hindernis in het water wat spannend, maar ook geen problemen. Toen de passage de route die ik toch wel een beetje spannend vond, maar die deed ze ook zo +:)+ Fijne rijtje daarna voor de waterbak :) En toen ging het mis, we kwamen niet zo mooi uit voor de afsprong van de waterbak en ze maakte een beetje rare sprong, waardoor we ook raar landen en we het water even van dichtbij gingen bekijken :+ Paard stond gelijk weer op, ik kon nog blijven zitten wonder boven wonder, even checken of alles het nog deed en toch maar verder geprobeerd, even en hindernis proberen voor het vertrouwen en daarna verder zien. Maar ze was er nog helemaal ondersteboven van, dus na een weigering op de opsprong+smalletje maar gestopt :) Vond het zo sneu voor dr :(:) schaafwondje op de knietjes en ik op mijn kin, maar verder niks aan de hand :D

Organisatie, cross en boden waren zoals altijd weer top! +:)+

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 18:57

Jammer van de 'val' in het water Simone! Maar wel super dat ze verder zo fijn aanpakt. Volgend jaar in het M beginnen en door naar de 1*? :D

IngridHar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 19:44

Heb op de omroep van de cross gezeten. Viel niet mee voor de M ruiters, veel weigeringen en vallen van ruiters maar ook paarden.

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 20:07

@Sandra: Zou wel gaaf zijn :D

Iemand die weet welke fotografen er waren? (was eventingphoto er ook?) Ik heb er iig een gezien bij de wiebertjes en hindernis 4.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 20:26

was een pittige cross volgens mij, toen wij aan kwamen lopen kwam er een pony alleen over de finish, en bij de bult kwamen er ook niet zoveel meer langs.. Maar als altijd vond ik de hindenissen wat ik vandaag heb gezien super mooi.

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 20:56

wat jammer Siep.

Cross is wel uitdagend, we zullen zien hoe het gaat. Foto's van de klasse B staan in het voorbesprekingstopic. :)

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 22:43

Wat balen xSiep! Verder geen bokkers gestart vandaag ofzo? Moet iedereen morgen <<) Jullie zullen allebei wel stram zijn morgen...

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 12:49

Ik ben benieuwd naar de verslagen van vandaag :)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 13:09

Hier een heel tevreden amazone!
Gisteren fijn dressuur gereden met 188 en 194.
Vanmorgen om 6uur vertrokken om nog even cross te lopen. Mooie cross. Wilde overal recht door behalve bij de opsprong boom combinatie. Was niet echt een L hindernis.
Springen ging fijn met 1 balkje. Cross ging echt super. Hij voelde heel safe en zeker. Dus toch maar be dacht oh dan doen we opsprong boom ook rechtdoor. Had mooi mijn lijn hij springt op, 1 galopsprong en toen wat lange afstand en Beli maakt krabbel bij en dat paste niet. Gewoon stom, had dat niet moeten proberen. Daarna weer zo safe verder. Water gewoon rechtdoor. Af spring water in ging niet op het allermooiste, maar mijn puppy deed het toch maar. Toen wel wat ontdaan en zoekerig over de hindernissen erna, maar hij was gewoon heel goed bezig vandaag.

Ik had een helmcam op dus die zal ik vanavond of morgen wel binnenkrijgen.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 13:17

Zusje heeft ook weer super gereden met mijn topper!

Dressuur 185 en 192, foutloos gesprongen en foutloos gecrosst en binnen de tijd. Straks dus maar eventjes terug voor de uitslag van de regiokampioenschap Gelderland.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 14:12

Muts_marijke: denk dat het onze pony was. Mijn zusje had 165 en 153 in de dressuur, foutloos gesprongen, foutloze cross tot en met de laatste hindernis daar ging ze helaas ten val. Ze reed precies op tijd.
Ik in m'n blauwe jas en groene broek achter de pony aan, na de val.
Was in de Z.

Paard in de L in de 190 punten (weet even niet precies wat) foutloos gesprongen en foutloos gecrosst alleen 9,4 strafpunten voor tijd, en uiteindelijk 8ste.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 15:56

@ jeanine ik hoorde idd dat het jullie pony was, alles oke met ruiter en paard?

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 16:52

Klasse van je jonkie Lautje! Ik vond dat ook echt een zeer bijzondere hindernis, zéker ook voor de B! Daar hoefde ik dus niet over na te denken en heb alleen bij 11 dus voor het alternatief gekozen. Bij 19 twijfelde ik, maar ik moest rechtdoor van mijn man ;) Ging prima, dus supertrots! Wel een weigering op h6, de paddenstoel, maar ik was daar mn beugel half kwijt en ik voelde haar al half naar rechts trekken, dus durfde niet door te drukken. Heb haar rechts weggtrokken en op nieuw aangereden. Tweede poging wel netjes doorgedrukt! Verder supergave cross zeg! Wel een beetje pittig, maar zo gaaf!
Dressuur liep ze een stuk fijner dan vorige week, maar nog steeds geen punten om over naar huis te schrijven: 176 & 187 maar wel tevreden over zelf! Springen een stuk meer controle dan vorige week, maar helaas twee balkjes, omdat ik te weinig tempo er in hield.

Valyra nog gezien en ze heeft me leuk op de film in het lijntje 13,14,15. Kwam ik fijn doorheen. Thanx daarvoor!

Ben bij terugkomst nog wel evem op zoek geweest naar de federatievertegenwoordiger. Had bij h6 namelijk even een 'onenigheid' met de hindernisjury. Mijn voorganger zat daar namelijk nog te prutsen en we moesten na mijn weigering allebei dus op nieuw aanrijden. Zegt die vrouw dat ik mijn voorganger voor moet latem gaan!
Dus ik zeg, "nee, ik heb voorrang" en heb m er voor gegooid! Wou dat wel even melden, voordat ik straks een brief van de KNHS in de bus heb liggen!

Niet op de uitslag gewacht, want ik deed toch voor spek en bonen mee. Heerlijke dag en zit nu lekker tevreden op de bank. Mooie afsluiting van het seizoen :o Paardje heef nu 14 dagen vakantie... Heeft ze hard verdiend! <3 Trots op mijn beestje.

ratjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 17:04

En, jantine? Hoe is je zusje geëindigd?

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 17:05

Zusje is Reserve Kampioen geworden van Gelderland!!!

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 17:09

tientjeh schreef:
Zusje is Reserve Kampioen geworden van Gelderland!!!

Gefeliciteerd!! Leuk joh! f

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 17:42

Gefeliciteerd met je zusje tientjeh!

Verschillende verslagen dus.. rijden er morgen meer bokkers?

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 17:46

Lautje toch top van zo'n jong dier!
Loetie wat een fijne afsluiter!! Stoer gereden want er staat idd best een pittige cross
Tientjeh gefeliciteerd! Wat goed!

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 17:47

ElineThera schreef:
Verschillende verslagen dus.. rijden er morgen meer bokkers?

Yes. :)

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 17:51

Beli's laatste cross Lau? Gaat lekker zeg!
Jammer van je langsloper op t paddestoeltje loetie!
Super van je zusje Jantine, zag haar nog langs komen bij het 1e water. Hele leuke combi!!

Vandaag de cross gelopen, jonkie mag morgen echt aan de bak. Neem iig 2 keer een alternatief, bij hindernis 11 en bij de bult. Rest kijk ik hoe ze aanvoelt.. Ga morgen bij hindernis 2 wel rechtdoor over de 'l hindernis', fijnere lijn om aan te rijden! Heb poosje bij 2 zitten kijken en snap niet waarom niet meer in het B dat deden...
Heb er iig zin in en ben erg benieuwd hoe ze het gaat. :)

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 18:00

Wat super goed Jantine! @ Marielle van harte gefeliciteerd! Je kwam super netjes door het 1e water!
Wie is kampioen geworden in de B van Gelderland?

DyonS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 18:12

Leuk die verslagen weer te lezen! Ik heb vandaag ook mee gedaan bij de B paarden, Gelderse Kampioenschappen. Ik had heel fijn gedressuurd, 186 en 190 punten. Springen helaas 1 balkje doordat hij wat te fanatiek werd en de cross pakte hij heel fijn aan. Wel veel twijfels waardoor ik, denk ik, een weigering aan heb gekregen op hindernis 1 en misschien nog wel ergens, al heeft hij nergens echt stil voor de hindernis gestaan. Heerlijk gevoel om de cross iig uit te hebben gereden, zaten toch best pittige hindernissen in. Ik heb ook met helmcamera gereden, ben hem nu aan t uploaden op youtube :) ! Ben benieuwd waar ik uiteindelijk geeindigd ben, maar de uitslagen zullen er vast vanavond of morgen wel opkomen.