[WN] verkoop paard via western handelsstal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Fiorenza

verkoop paard via western handelsstal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-12 08:46

Ik ben helemaal niet thuis in de western wereld en nu ik heb besloten mijn paint te verkopen, vind ik het lastig hoe ik dit moet aanpakken. Internet is ook niet alles en daarmee bereik ik wellicht niet de western mensen die op zoek zijn. Hoe is jullie ervaring met de verkoop via een western handelsstal? Is dat aan te raden? Zo ja, welke stal is aan te bevelen?

Papegara

Re: verkoop paard via western handelsstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 08:47

Ik denk dat er genoeg western ruiters ook op MP en bokt zitten :) Handelstal heb ik verder geen ervaring mee

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 08:57

Ik heb mijn paard destijds via marktplaats verkocht. Het loont om tijd te steken in goede foto's (daarmee bedoel ik niet dat ze professioneel moeten zijn maar in goed daglicht en goede poses), bewegingsfilmpjes en een volledige doch wat zakelijke tekst. Ik zou het op zijn minst eerst een maand proberen via mp en bokt voordat je een handelsstal inschakelt. Dat zal namelijk niet goedkoop zijn..

Sunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 09:01

Ik koop persoonlijk liever particulier, handelsstal betaal je als verkoper ook provisie en stalgeld, plus dat je daar denk niet de hoogste prijs zult krijgen. Je zou ook westerninfo.de kunnen proberen. Ik ben momenteel ook op zoek (1 of 2 jr. reiner) en kijk op mp, westerninfo, wittelsbuerger. Er zijn maar weining handelsstallen waar ik zou kopen..

Rahf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 09:04

Als ik jou was zou ik ook MP, Bokt, westerninfo, westerntoday enz proberen

LuckyReining

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 09:08

niek_aaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 09:13

via handelsstal krijg je vaak maar de helft vd geschatte verkoopprijs,omdat ze van tevoren niet weten hoe lang een paard blijft staan.....dus proberen zelf te verkopen.....en beter om te wachten tot het voorjaar....veel meer kans op verkoop....

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 12:16

bestaat er wel een ,,WESTERN,, handelsstal?
Ik ken er iig geen!

Fiorenza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-12 12:53

Zo te horen is dus geen goed idee om een tussen persoon in te schakelen, bedankt iig al voor de tips qua site!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 13:25

Ligt eraan wat voor paard je aanbied. Is het een paint voor recreatie of echt een wedstrijd paardje. Er staan echt veel leuke paardjes op mp. Maar de toppers gaan vaak via trainers of op wedstrijden etc.
Het ligt echt aan mijn budget en mijn eisen waar ik een paard ga zoeken. Hou daar dus rekening mee als je weet wat je aanbiedt qua paard. Je ziet op mp vrijwel geen topper van tig duizend snap? Daar tegenover is een paard van 5000 euro via een trainer aanbieden zonde van je geld als je er wat aan over wilt houden.

Op stallen worden natuurlijk niet alleen toppers verkocht. Zat stallen waar les wordt gegeven en lesklanten een paardje zoeken die gewoon leuk en braaf is. Ene stal is ook de andere niet.

Als je het eerst zelf wil proberen zorg dan voor goede foto's en filmpjes. Wees duidelijk en eerlijk in je info.

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 18:17

Fiorenza, je hebt PB :)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 21:11

@ts ik zag de ad op de bokt markt. Wat een knap dier! Ik kan me niet voorstellen dat die geen interesse wekt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 23:02

NRJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 05:26

In de advertentie staat dat hij geen stamboekpapier heeft? Erg jammer, want dan daalt de waarde flink. Als hij wel papieren heeft, zou ik dit zsm aanpassen met een linkje naar zijn afstamming :)

Fiorenza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-12 07:12

Hij heeft wel stamboek papieren, dat heb ik fout ingetikt. Zal ik gelijk even corrigeren!

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 19:11

Het is dat wij al een prachtige paint hebben, want deze is ook erg smakelijk om te zien :D

Wel klein tipje ivm adverteren, zorg voor een gevarieerd(er) filmpje. Dus niet 4 minuten gras eten in de wei met af en toe een race partij ertussendoor :D Laat m op film aan de hand zien en ook onder het zadel. Zo krijg je een beter beeld van wat hij kan en hoe hij te hanteren is.

mbt De vraag wel of niet verkopen via een (western-)stal, ga ik met superpony mee. Ten eerste is het crisis, dus de prijs die normaal gesproken een paint opbrengt is al een stuk lager dan normaal. Als je dan na verkoop ook nog een (groot) deel aan stalling en provisie moet inleveren, moet je paard wel een flinke bom met duiten opbrengen wil je er zelf nog iets aan overhouden. Wat je wel kan doen is bv -met toestemming- op westernstallen een mooie advertentie met kleurenfoto ophangen.

Succes met de verkoop.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 22:07

as zondag is er een paint show in woudenberg, daar kun je bijv vragen of je flyers mag ophangen en neerleggen. Duidelijke foto's erop en email en tel nr erbij.

Gek genoeg lijkt het vaak ook dat een betere adv en presentatie de prijs netjes houdt.

laat ik het zo zeggen;

*Ik zoek een echte topper. Dan ga ik kijken bij de betere stallen en trainers. OOk kijk ik bij de sites waarop vaak de wedstrijdpaarden aangeboden worden. Ik weet dat de portemonnee dan totaal leeg gaat.

#Je ziet vaak dat de advertenties goed zijn. vaak bij een nette advertentie verwacht ik al meer van het aangeboden paard. Ik verwacht een hogere prijs. Veel echt goede paarden worden niet eens geadverteerd.

*Ik zoek een leuk paard. Dan kijk je bij de stallen en trainers die regelmatig soortgelijke paarden aanbieden en zelf kijk ik bij advertenties van particulieren.

#Advertentie is netjes.

-Bij een slechte advertentie verwacht ik niet dat er een toppaard aangeboden wordt. Bij hele slechte tekst en foto's ga ik zelfs twijfelen over het aangeboden paard of de eigenaar.

meeste mensen die weten dat ze een leuke en gezonde quarter of paint aanbieden kennen ook het publiek dat zo een paard zoekt. Je hebt je verdiept in het ras en de sport en weet wat men wil zien en weten. Advertenties zonder goede foto's/filmpje's en info over de ouders duiden niet op veel kennis over deze rassen.

natuurlijk mag een particulier een stukje gevoel in de adv leggen zoals goed huis gezocht.

vr prijs moet realistisch zijn. De markt is slecht en alleen een hoge prijs, omdat het een quarter of paint is verkoopt niet. Via een stal gaat het misschien sneller, maar lever je ook wat in op de prijs. Daar tegenover, kunnen zij vaak iets meer vragen en hoe sneller je verkoopt, hoe minder kosten je nog hebt.

Succes