[SGW] Darlina eerste crossles Moordrecht

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cobiie

Darlina eerste crossles Moordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-12 11:45

Afgelopen weekend was het eindelijk zover, ik ging met mijn vier jarige merrie voor het eerst een crossles volgen.
Ze is deze zomer al geregeld mee geweest naar vreemd terrein voor dressuurwedstrijden maar ze vond het blijkbaar apart dat ze nu niet op haar paasbest eruit zag en gedroeg zich dan ook niet zo heel lief tijdens het inrijden. :Y)
Nadat we een paar sprongen genomen hadden was ze er gelukkig wel weer met haar hoofd bij en was ze super stoer en meewerkend. *\o/*

Paard wou vooral hard en moest dus leren om het tempo omlaag te brengen en wat meer op het achterbeen te blijven, voor mij was het alweer een jaar of 3 geleden dat ik fanatiek gesprongen had (dat voelde ik de volgende dag ook duidelijk aan al mijn spieren :+ ) dus op mij is er ook meer dan genoeg aan te merken zoals oa goed blijven meezitten wat niet altijd makkelijk is als je niet weet of en hoe groot ze besluit af te gaan. :+

Als we wat meer lessen hebben gevolgd zal het hopelijk wat minder onstuimig gaan en kan ik meer aan mijn eigen rijstijl gaan werken, nu was ik allang blij dat ik bleef zitten. :+

De foto's staan niet op volgorde.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

EllaBellaah

Re: Darlina eerste crossles Moordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 11:52

Ziet er leuk uit hoor zo voor de eerste keer :j
Je moet er wel opletten dat je niet te hard word in de mond, zie op een aantal foto's een vrij harde hand en een open mond.
Als ze wat over haar tempo loopt, misschien gaan oefenen met in-uitjes, tussendoor gewoon even rustig een paar rondjes rijden om het tempo weer onder controle te krijgen.
Ik vind wel dat ze het super goed doet voor zo'n jonkie! Spierpijn inmiddels weer over? haha

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 16:33

Ze deed het superknap zo voor de eerste keer. En heb nog steeds diep respect voor hoe je bleef zitten en rijden zo in het begin. Echt een heel leuk paard. Veel plezier met nog vaker crossen in de toekomst :))

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 17:05

Ziet er netjes uit hoor voor zo'n jong paard. Zou volgende keer wel je beugels stuk korter doen(ook al is t een dressuurzadel) of spring/veelzijdigheidszadel lenen. Kan je makkelijker zitten en de beweging volgen.

Succes!!

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 17:07

Ik ben echt super jaloers haha! Wel knap voor een 4 jarige!

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-12 18:36

Tiahastrona schreef:
Ziet er netjes uit hoor voor zo'n jong paard. Zou volgende keer wel je beugels stuk korter doen(ook al is t een dressuurzadel) of spring/veelzijdigheidszadel lenen. Kan je makkelijker zitten en de beweging volgen.

Succes!!

Ik begon met mijn beugels op dit zadel een redelijk stuk korter maar na wat acties van mijn lieve merrie had ik ze maar weer langer gedaan aangezien ik deze lengte gewend ben. :o :Y)
Springzadel ligt thuis al klaar maar aangezien ik daar wat minder stevig in/op zit blijft die even in de kast tot de ergste spatjes eruit zijn (ik ben duidelijk een dressuurmuts geworden). :+

Sansje, ik had meerdere malen het gevoel dat het al niet veel scheelde of ik lag ernaast, kleintje was fris en dat zelfs nog na het longeren wat ik thuis echt nooit doe voordat ik ga rijden.

Voor de rest iedereen hartelijk bedankt, op zo'n enthousiast jonkie is het nog niet makkelijk rijden voor een simpele prutser zoals mij. :+

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 13:07

Bijtende boomstammen! _O- Wat'n springer is dat!

dyoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 20:56

Ziet er leuk uit! :)