[WN] Level FNW, level stamboek, level NRHA: welke start jij?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rumpleteaser

Level FNW, level stamboek, level NRHA: welke start jij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-12 11:04

Er zullen, net als ik, meer ruiters zijn die wedstrijden rijden bij de FNW en/of stamboek en/of de NRHA.
Zelf start ik (nog maar) Novice Amateur bij de AQHA en binnenkort L5 bij de WRAN :o
Maar een kennis (ook Novice) gaat alweer L3 rijden binnenkort :)

Eigenlijk ben ik wel dus benieuwd:
Indien jij ook bij meerdere verenigingen wedstrijden start; in welke levels/niveaus rijd je dan?

Zamora

Re: Level FNW, level stamboek, level NRHA: welke start jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 11:27

Ik lees even mee. Ik ga volgend jaar ook starten, is de bedoeling.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 15:27

@RT ik vind als je Novice amateur kan starten bij de AQHA dat je ook wel kan instromen op L3. Het niveau van de novice is best pittig zeker in vergelijking met de L5.

Zelf start ik niet veel meer maar als ik zou starten bij de WRAN moet ik in de L3 (ben gedegradeert omdat ik 2 jaar geen wedstrijden gereden had). Maar in Duitsland start ik gewoon amateur, vind het flauw om dan nu maar weer tussen de beginners te gaan rijden.

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-12 15:30

@ CC: ik heb begrepen dat je L5 MOET starten, tenzij mijn trainer een aanbevelingsbrief stuurt dat ik L4 kan starten? Dus L3 kan dan zowiezo niet, toch?

Overigens is dat niet de achterliggende vraag van mijn topic hoor, even voor de duidelijkheid.
Ik ben gewoon nieuwsgierig welke klasses gecombineerd gestart worden hier :j

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 15:33

@rt hoe dat precies zit weet ik niet, maar je trainer moet idd een aanbevelingsbrief sturen maar goed jij kan ook bewijzen dat je al NQHA gestart hebt, dus het moet niet al te moeilijk zijn lijkt me.
Op zich ben je heel snel door die L5 heen, maar jeetje... niet galoperen en in de trail bijv. het hek niet sluiten... is wel erg simpel, ook voor jou.

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-12 15:35

@ CC: Aha. Tja, dat heb ik nooit aan mijn trainer gevraagd. Nooit aan gedacht.
Ach, ik heb ook niet echt haast. Lekker kilometers maken is denk ik ook wel goed...

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 15:54

Rumpleteaser schreef:
@ CC: ik heb begrepen dat je L5 MOET starten, tenzij mijn trainer een aanbevelingsbrief stuurt dat ik L4 kan starten? Dus L3 kan dan zowiezo niet, toch?

Overigens is dat niet de achterliggende vraag van mijn topic hoor, even voor de duidelijkheid.
Ik ben gewoon nieuwsgierig welke klasses gecombineerd gestart worden hier :j

als je de handtekeningen van 2 verschillende trainers heb kun je ook L3 starten zei mijn instructeur
ik weet niet hoe het precies zit

belletjhee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 16:58

L3 is wel goed te vergelijken met de novice amateur klasses.. dus de L5 doe je met 2 vingers in je neus. Ik ben zelf wel gelijk de L3 ingegaan.. dus moet kunnen!

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 22:28

Je kan bij de wran idd in een hogere klasse instromen. Hoe dat precies zit kan je het beste even bij de wran navragen.

Ik zelf rijd al jaren in de L2 (en ben ook niet van plan daar verandering in te brengen :+ ) Mocht al naar de L1, maar het paard wat de punten gescoort heeft is met pensioen en de jonkies horen echt niet in de L1 thuis. Daarbij kan ik zo het jongste paard in de L3 starten *D
Bij de AQHA ben ik amateur (mag geen novice starten) en start ik ook wel open en green. Bij de APHA ben ik ook amateur, maar omdat ik dat paard nog niet eerder gestart heb mag die ook in de DPHC beginners klassen. En bij de Appies moet ik open starten. Het paard wat ik daar starte was niet van mij en dan moet je open rijden. En das ook gelijk de reden dat ik geen novice mag starten. Kwa punten ed zouden mijn eigen QH's novice mogen starten, maar ik mag het dus niet vanwege de Appiestatus.
NRHA heb ik nog niet gestart, peerden continu in de kreukels :roll: en ik krijg ze dus niet klaar om echt reining te gaan rijden. En in Duitsland rijd ik ook in de amateurklasse.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 06:42

Als jij bij de apps een paarrd van een ander hebt gestart heeft dat toch ook effect op je aqha en apha status? Dan zou je daar toch ook open moeten?
Novice regels hebben daar bij mijn weten niks mee te maken. Die kijkt alleen naar behaalde punten of titels.

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 09:20

quarterH schreef:
Als jij bij de apps een paarrd van een ander hebt gestart heeft dat toch ook effect op je aqha en apha status? Dan zou je daar toch ook open moeten?
Novice regels hebben daar bij mijn weten niks mee te maken. Die kijkt alleen naar behaalde punten of titels.

Dat hoeft niet. Zolang ze voor die App alles zelf bekostigd heeft mag ze in ieder geval bij de APHA nog Amateur starten. Hoe dat zit met de novice weet ik niet.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 11:04

Maar niet als je NL kampioen bent geweest ;) titels he, das de clue.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 11:34

Ik zou de novice regels van de aqha nog eens goed lezen als ik jou was. Is namelijk alleen bij door hun erkende titels en dan alleen voor bepaalde skillset.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 11:36

Titel wordt erkent ;) En ja ik weet dat het om skillsets gaat, maar tis precies de skillset die ik ook met de QH's rijd.
Heb er allang met de AQHA over gesproken.