Ik heb een jong dressuurpaard van 4,5 die soms wat volle pezen en kogels heeft de dag na het werk. Ik rijd 3/4 keer in de week waarvan 1x een buitenrit waarbij we veel over de verharde weg stappen. Ze heeft een veulen gehad op haar 2e, en is het afgelopen jaar ontzettend gegroeid.
Vandaar dat ze denk ik soms wat volle pezen en kogels heeft, ze is nooit kreupel en na het rijden koel ik de pezen met water en koelingsgel.
Maar nu mijn vraag, ik rijd met gewoon peesbeschermers, en achter met niks wat ze strijkt niet. Ik ben opzoek naar wat meer ondersteuning van de pezen, nu rijd in met bandages aan de voorbenen, de benen komen hier altijd mooi dun onder weg maar het wordt er wel warm onder.
Dus ben ik gaan kijken naar 3 in 1 beschemers, de professional choice en de pegasus.
De Professional's Choice SMB Elite lijken me een mooiere pasvorm te hebben op de foto, de pegasus komen via de zoekfunctie op bokt ook goed uit de bus, maar ze lijken me minder stevig. Ze hebben maar 2 straps, en lijken wel erg laag om de kogel te zitten.
http://www.uhg-shop.nl/ verkoopt beide, wat zijn jullie bevindingen?
ze staat de hele dag op de wei en in de avond op stal, ik draaf lang en laag uit, en stap net zo lang tot de neusgaten weer klein zijn. Als ze erg nat is gaat ze nog even in de molen met een deken. Het heeft bij haar te maken dat er in haar lijf nog zoveel gebeurt, ze groeit nog en daardoor heeft ze soms dikke benen. Mijn vraag is hoe ik de pezen dan goed kan ondersteunen tijdens het werk, beenbeschermers moet ze sowieso om ivb met krijgen van schiefels enze. En als ik zie hoe bekrast mijn peesbeschemers er uit zien ben ik blij dat ze iets om heeft.