Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Jliiien schreef:Ik weet niet of ze hier je paardje kunnen inrijden, zo goed ken ik het er niet.
Het is volgens mij toch wel iets dichter in de buurt.
http://www.llyda.com/llydastables/nl/index.html

troi schreef:@ts: Mijn ervaring is dat je ook bij western rijden in het begin ook met een contact teugel rijdt. Pas als je een paard hebt dat correct verzameld loopt ga je loslaten, als beloning dus. Met losse teugel rijden is dus een doel niet een middel.
jonge paarden worden ook gewoon gereden met contact, ook in de western. Het neckreining is iets dat later altijd nog geleerd kan worden als er op shank gereden wordt.
want het is een investering in je paard. Daarop beknibbelen is in mijn ogen niet slim.
Tenminste, bij ons wel. En ik leer dat direct aan bij het inrijden. 

rapido schreef:_Naomii_ schreef:Na 2 maanden zitten alle knopjes erop! als jij zegt ik wil het maar voor een maand kan dat ook hoor dan zorgt ze dat ie ook geheel naar behoren is..
ja vooral doen!!
helemaal als je een paardje hebt wat het niet snapt

Adrienne schreef:Sorrie even helemaal of topic @LecyTinker Wat heb jij een top Avatar heb jij
Helaas zit de stal waar ik sta te ver van je vandaan. Ik sta bij StarReiners in Sterksel. Miriam Gensicke is daar de trainer die doet het best goed.

...