[WN] Naadloze spijkerbroek?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Piloetje

Naadloze spijkerbroek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-12 23:13

Beste bokkers,

Ik heb een vervelend probleempje. Ik rij namelijk mijn voorkant stuk. Ik heb naadloos ondergoed maar door de dikke stiknaad in mijn spijkerbroeken blijft het probleem gewoon bestaan. Heel vervelend. Twee dagen achter elkaar een grote buitenrit maken gaat niet nu. Ik betwijfel of een zadelbontje het gaat oplossen.

Wie heeft er een tip voor een naadloze spijkerbroek of een merk met een zeer platte naad in het kruis?

Gr.

xShellie

Re: Naadloze spijkerbroek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 23:14

Cruel Girl en Wrangler spijkerbroeken zijn fijne 'rijspijkerbroeken'! Platte naden overal, speciaal om mee te rijden! :)

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 23:31

Ik weet niet of het spijkbroek een vast gegeven moet zijn. Maar ik zou adviseren een jodhpurbroek aan te trekken. Lijkt op een gewone broek maar is een rijbroek en heeft dus veel minder naad.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 00:58

Ja ik denk ook dat je eerder een jodphurbroek of een look-a-like van elastisch materiaal moet hebben.
Maar heb je al eens een maandverbandje geprobeerd?
En hoe is je zadel van vorm, misschien speelt dat ook een rol?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 08:46

Elke broek blijft een naad in het kruis houden, maar speciale 'rij'broeken zoals Jodphurs of Steeds houden hier wel beter rekening mee.
Is je zit ook wel genoeg 'in het midden' en niet te ver naar voren ??

wildwestwill

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 11:30

Het is niet alleen de platte naad in je broek maar ook de maat van het zadel denk ik :)* , ik rij in amerika ong. 6 a 8 uur per dag in de trail en dat zijn over het algemeen grotere zadels, dan heb ik nergens last van :D , maar heb ik een zadel naar mijn eigen maat dan wel :oo , en met een bontje er in nog erger :( ,dan schuif je zelf op en neer en blijft je broek aan het zadel als je begrijpt wat ik bedoel

Nuriana95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 11:35

DubbelDun schreef:
Elke broek blijft een naad in het kruis houden, maar speciale 'rij'broeken zoals Jodphurs of Steeds houden hier wel beter rekening mee.
Is je zit ook wel genoeg 'in het midden' en niet te ver naar voren ??

Dat was ook mijn eerst idee.. Misschien wat verder achter op je billen gaan zitten?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 16:07

Je kan een andere broek proberen, maar ook naar je zit laten kijken. Persoonlijk rij ik met allerlei spijkerbroeken, diverse merken en ook met dikke naden en heb nooit ergens last van.
Heb je les? Laat diegene even kijken hoe je op je zadel zit.

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 19:24

Een dikke naad kan idd heel lastig zijn, en sommige jeans hebben idd een dikkere dubbele naad.
Maar of dat nu heel jouw probleem gaat oplossen dat betwijfel ik heel erg, ik ken echt genoeg mensen die echt met eender welke broek rijden en echt wel dagtochten doen.
Je zit is het allerbelangrijkste uiteraard ook voor je veiligheid, maar het type zadel is uiteraard ook supper belangrijk, er zijn echt mega grootte verschillen, en soms zit het éene zadel goed voor een bepaalde persoon en voor een ander is dan toch soms een heel ander zadel toch weer veel beter.
Ook binnen het western zijn er heel veel verschillen qua bouw en vorm van de zadels, alle disciplines hebben hun eigen type zadel (reining, pleasure, barrel, trail, roper, cuting, .......
Maar er zijn nog andere minder bekende verschillen, er zijn zadels die speciaal voor vrouwen ontworpen zijn, en hier is idd de zit ook ter hoogte van het kruis echt net iets verschillend, ook de breedte net naast de fork is anders.
Bijna alle zadels zijn gebouwd naar de standaard vorm van het bekken van een man, dus tjaaa het is idd niet zo gek dat sommige vrouwen dit als ongemakkelijk zullen ervaren, zoek eens via Google "vrouwenzadel"
"women saddle" het is niet makkelijk daar info over te vinden je zal echt wel even moeten zoeken, maar er zijn echt een paar merken die specifiek voor vrouwen een zadel maken.
Maar persoonlijk denk ik ook wel dat een zadelbontje toch best een heel groot verschil kan uitmaken, maar investeer dan wel in echt schapenvacht, niet die kunststoffen uitvoering want het ziet er een beetje gelijk uit maar is het echt niet hoor.
succes ermee.

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-12 21:12

Ik rijdt met een Western reining zadel. Een 16 inch. Heb er altijd last van als ik met spijkerbroek rijdt, maar dat zijn gewoon normale broeken, hillfiger en only bijvoorbeeld. Met een paardrijbroek heb ik er nauwelijks last van. Ik voel me alleen niet zo prettig in een paardrijbroek. Maar ik zal eens zo'n wrangler of Cruell girl proberen, bedankt voor de tip. Met een maandverbandje is misschien een goed idee maar lijkt me ook niet zo prettig eerlijk gezegd.

Het ligt namelijk niet aan mijn zit. Ik krijg als ik les juist complimentjes over mijn zit. Ik ga juist verkeerd zitten door dit probleem!

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 21:31

Mssn dan toch nog eens een uitdaging om eens een western zadel maar speciaal gebouwd naar de antomie van een vrouw.
Die bestaan dus echt , en dat kan toch een verrassend verschil opleveren.
Ze bestaan maar zijn sterk in de minderheid je zal er moeten naar zoeken.
Heb je ook al op andere zadels gereden ????? cutting , roper, ranch working saddle cutting gericht, ......
ook daar kan een groot verschil in zijn.
Nadeel de working saddles en de ropers zijn extreem zwaar te tillen.

Miss_Fancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 22:58

Laatst bij de C&A in de uitverkoop hoek een broek gekocht voor € 9,=. Opvallend platte naden en een hoge taille. En super stretch. Misschien iets om toch naar te kijken.
Bij de Wranglers moet je wel letten op de riding jeans (Q-Babe). Deze zijn ook heel erg prettig. Misschien ook op letten dat de taille van je broek hoog genoeg is, anders wordt die tijdens het rijden naar beneden getrokken en krijg je ook op de meest gekke plaatsen schuurplekken.

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-12 00:17

Iemand nog een tip qua verkoop adressen in noord Holland voor wrangler en Cruell girl rijbroeken?
Ik zou ze graag willen passen. Heb geen idee wat voor maat ik moet hebben van die Amerikaanse maten.

En tja, heb net een passend zadel gevonden voor mijn nieuwe paardje. Een roundskirt en godzijdank een stuk minder zwaar als mijn vorige zadel, haha. Dat is voor zowel mij als mijn paard ook wel zo prettig ;)

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 22:34

Hoi ik heb een elt spijker/jodhupbroek die te bestellen zijn bij Divoza. Heeft in het kruis geen naden en ook niet aan de binnenkant van je been. de naad loopt namelijk over je knie. Hele fijne broeken die lang mee gaan.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 18:35

Ik had er ook last van bij verschillende modellen van Wrangler. Ik rij nu toch met een rijbroek met leren kont, bepaald niet "western" maar ik zit nu veel beter en geen doorrrijden meer.
Ligt bij mij ook echt niet aan westernzadel, ik heb er zelfs last van met een bbp.

_Pleasure_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 18:40

Heb nu ook een wrangler, heb hem bij een outletstore hier in de buurt gehaald...Misschien bij de betere jeanswinkels??

Succes met zoeken!

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-12 00:20

Nou, vandaag in Nijkerk bij country mill naar broeken gekeken. Cruell girl, carhart, ariat, geen enkele met platte naden verdorie! Wordt volgens hun niet meet gemaakt omdat de naden dan te snel stuk gaan.

Heb nu een Cruell girl slim fit zonder stretch gekocht ( die met stretch kroop helemaal op bij mijn kruis) die zit wat wijder om mijn boven benen. Misschien dat het scheelt.. Als het morgen nog droog wordt zal ik hem even uittesten.

_Pleasure_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 06:31

Mijn broek os ook ruimer bij mijn bovenbenen en ook lang genoeg. Dus hij kruipt niet omhoog!! Succes! Hoop dat het nu lukt :D