Ik weet niet of het hier goed staat,maar ik geef het een kans.
Ik heb in de les een paard wat moeite heeft met een enkele sprong te springen..{steil,kruisje}..paard springt er hoog over heen met weinig ruggebruik,ook heeft dit paard moeite met de afstanden tussen de hindernissen. Nu is dit dier net een jaar goed onder het zadel,9 jaar oud en zijn we heel rustig begonnen met wat springen. De balans in galop is nog niet goed genoeg,ik adviseer dan ook veel galoptraining,schakelen in galop etc. Met springen leg ik er altijd een grondbalk voor die ik wat verder terug leg zodat het paard niet te dicht bij de sprong afzet,als ik steiltje oxer bouw op 1 galopsprong ertussen gaat dat heel goed.Maar als ik de oxer bijv. op 2 galopsprongen zet is het paard tussen de hindernissen de balans alweer kwijt waardoor ze niet goed uitkomt.Ze springt alles wel,en redt zich wel..maar ideaal is anders.
Ik weet dat de galop van dit paard verder ontwikkeld moet worden om beter te kunnen springen,maar ik zou graag willen weten wat ik er nog meer aan kan doen? als dat uberhaupt mogelijk is..ik heb ookal een aantal keer gewerkt met 2 op de grond liggende balken op 19 meter en galopsprongen ertussen laten tellen,en sneller en langzamer rijden e.d.Nadeel is ook nog dat dit paard heel heet wordt in galop..de eigenaar heeft redelijke haast want die wil dat dit dier zo snel mogelijk een IBOB gaat lopen.
ik zou gaan galopperen over balken, en dat op den duur uitbreiden naar een sprongetje ervoor en erna. Dus beginnen met gewoon balken op een meter of drie en dan een stuk of 4. Uiteindelijk galopbalk, kruisje, twee galopbalken, dus drie galopsprongen, steiltje. Dan help je ze ritme te houden tussen de sprong. Verder kunnen in/uitjes ook goed helpen.
Dankjewel..in/uitjes heb ik geprobeerd maar daar werdt ze zo heet van dat het ook moeilijk was om goed uit te komen.Ik ga het proberen met de balken op een meter of 3 en dan zo uitbouwen naar wat jij schrijft,dat lijkt me wel een goede dankjewel.