[WN] Een [discipline] verzorgpaard vinden, moeilijker als het lijkt!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ElineMeike

Een western verzorgpaard vinden, moeilijker als het lijkt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-12 20:03

Ik ben al eeuwen bezig met het zoeken naar een verzorgpaard. En aangezien ik western rijd, is het zoveel leuker als het een western paard is.
Mijn manege is wel oké, maar is niet op hoog niveau. En na 9 jaar rondjes rijden, ben ik ook wel eens op zoek naar wat anders.
Alle sites waar je ook maar een verzorgpaard kan vinden afgezocht, maar niks gevonden.
Wat eigenlijk best raar is aangezien rondom Alphen aan den Rijn toch aardig wat pensionstallen en westernstallen zijn....
Is het nou zo moeilijk om een normaal WESTERN verzorgpaard te vinden?
Heeft iemand anders hier ook last van?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 20:04

inge_romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 20:05

er is hier zo'n topic over.. zal hem ff zoeken.
hierin vragen mensen met western verzorgpaarden westernruiters..

edit: oh, haha, iemand was me voor!

nouja, succes met zoeken!
Laatst bijgewerkt door inge_romeo op 29-09-12 20:05, in het totaal 1 keer bewerkt

joanne999

Een gewone is ook al lastig hoor *D
Kun je niet een gewoon verzorgpaard zoeken en dan vragen of je western met het paard mag rijden?

sasco

Ik zoek ook, dus je bent niet de enige!

Lizzll

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 20:09

Ik snap wat je bedoeld. Ik woon zelf (ook?) in Alphen en toen ik vorig jaar op zoek was naar een Western verzorgpaard kon ik er ook niet echt een vinden. Ben nu niet heel erg op zoek maar had toen ook moeite met het vinden van een verzorgpaard.

(Op welke manege rijd je trouwens? Sorry dat dit tussen haakjes niets met het topic heeft te maken trouwens maar ben wel benieuwd. :))

ElineMeike

Re: Een western verzorgpaard vinden, moeilijker als het lijkt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-12 20:29

joanne999 schreef:
Een gewone is ook al lastig hoor *D
Kun je niet een gewoon verzorgpaard zoeken en dan vragen of je western met het paard mag rijden?

Ja daar heb ik ook een tijd over na zitten denken, maar toch vind ik het leuker om een western paard te hebben. Het lijkt me al vanaf dat ik ben begonnen met paardrijden helemaal geweldig om te kunnen spinnen of slidings te kunnen maken. Daarom ben ik nu eigenlijk op zoek naar een western verzorgpaard :j

sasco schreef:
Ik zoek ook, dus je bent niet de enige!

Ik voel me nu al een stuk minder alleen :')

Lizzll schreef:
Ik snap wat je bedoeld. Ik woon zelf (ook?) in Alphen en toen ik vorig jaar op zoek was naar een Western verzorgpaard kon ik er ook niet echt een vinden. Ben nu niet heel erg op zoek maar had toen ook moeite met het vinden van een verzorgpaard.

(Op welke manege rijd je trouwens? Sorry dat dit tussen haakjes niets met het topic heeft te maken trouwens maar ben wel benieuwd. :))

Ik rij bij manege Lone Star Western Stable... Waar rij jij?

Lizzll

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 20:33

Haha, ik dus ook. Leuk toeval. Rijd op woensdag van 4 tot 5 vrijwel altijd op Donna maar wil eigenlijk weer eens op Spike. :)

ElineMeike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-12 20:45

Ik rijd de laatste tijd ook erg vaak op Donna, ik rijd op zaterdag van 10 tot 11.
Ook rijd ik vaak op Volkert, Tobias of Bright :9

Lizzll

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 20:49

Bright is indd ook een erg leuk paard. Volkert en Tobias daar reed ik vroeger heel vaak op maar vind Donna toch leuker :)

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 01:47

Niet zoeken! Het komt wel naar jou toe! (goh, wat zweverig... :+ ) nee, even zonder gekheid, ik was totaal niet op zoek, maar wilde wel iets anders dan de rondjes op een manegeknol. Ik had al een keer een westernlesje gehad en vond dat super. Ik zat op marktplaats voor een Wii spelletje en ik dacht: "kom ik kijk eens bij de paarden"... En daar stond Fuego! Inmiddels al weer bijna 3 jaar mijn bijrijdpoown en we hebben dikke pret! [WN-ITP] Mijn L5 wedstrijd debuut@Callantsoog Ik show nu zelfs met hem en dat gaat goed! Dus ik zeg: niet ernaar zoeken, dan komt het vanzelf!

(Ik weet niet waar je woont, maar ik zou eens een beetje op stal kunnen gaan rondvragen... Misschien dat het helpt als anderen wél zoeken... :j )

kobus123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 05:45

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 09:30

Tja hoever wil je er voor reizen? Ik weet dat er iemand in de wijdewormer iemand een bijrijdster zoekt.

ElineMeike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-12 10:40

Gimme_Spurs schreef:
Niet zoeken! Het komt wel naar jou toe! (goh, wat zweverig... :+ ) nee, even zonder gekheid, ik was totaal niet op zoek, maar wilde wel iets anders dan de rondjes op een manegeknol. Ik had al een keer een westernlesje gehad en vond dat super. Ik zat op marktplaats voor een Wii spelletje en ik dacht: "kom ik kijk eens bij de paarden"... En daar stond Fuego! Inmiddels al weer bijna 3 jaar mijn bijrijdpoown en we hebben dikke pret! [WN-ITP] Mijn L5 wedstrijd debuut@Callantsoog Ik show nu zelfs met hem en dat gaat goed! Dus ik zeg: niet ernaar zoeken, dan komt het vanzelf!

(Ik weet niet waar je woont, maar ik zou eens een beetje op stal kunnen gaan rondvragen... Misschien dat het helpt als anderen wél zoeken... :j )

Wauw, wat een mooi verzorgpaard heb jij!!!
En het ziet er ook nog eens geweldig uit jullie saampjes!!
Ik ga het eens proberen bij mij op de manege, bedankt voor je hulp!

Dogr818 schreef:
http://link.marktplaats.nl/591535908
Leimuiden, is dat te ver?

Wat toevallig! Dit is het verzorgpaard van een vriendin van mij :')
Ik wist niet dat deze te verzorgen stond...

fique schreef:
Tja hoever wil je er voor reizen? Ik weet dat er iemand in de wijdewormer iemand een bijrijdster zoekt.

Ik ben 15 jaar, dus ik heb alleen mijn fiets als vervoersmiddel, en om nou elke keer met de bus te gaan is ook een beetje duur 

Lizzll

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 10:43

Als je het dan bij de manege gaat proberen, welk paard zou je dan willen leasen? Volgens mij worden Donna, Volkert en Tobias allemaal al door drie mensen gereden. Bright weet ik niet zeker maar dat zijn er uit mijn hoofd al twee. Misschien drie?

wildwestwill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 10:51

Ik had al snel westernpaard gevonden *\o/* , paarden eigenlijk , 2 quarters 3 en 4 jaar , 12 jarige paint en een arabier , ik rij de 4 jarige en de paint en ze zijn super, moet er wel dik half uur voor rijden (30km) maar dat heb ik er wel voor over ,maar ga alleen in het weekend en op mijn vrije dagen , super leuke eigenaresse en binnenkort komt Wendy les geven.
heb mijn ad. laten staan voor als er iets op mijn pad komt voor in de week en dichterbij.

ElineMeike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-12 18:51

Ik ben toevallig vanmiddag bij een paard gaan kijken, en ik ben helemaal verliefd!
Het is een merrie die op de drafbaan heeft gelopen, maar ze rijd nu echt top.
Ze is sinds 2 jaar(volgensmij) omgeschoold naar western.
Woensdag komt er nog iemand bij haar kijken, maar die rijd niet western en wil vooral buitenritten gaan doen, pluspunt voor mij dus dat ik western rijd!

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 19:50

Dankje TS! Ik ben erg blij met hem! Het is niet de makkelijkste en erg eenkenning, maar op dit moment zijn we echt wel maatjes. Ik heb het ontzettend met hem getroffen! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 11:08

ElineMeike schreef:
Ja daar heb ik ook een tijd over na zitten denken, maar toch vind ik het leuker om een [discipline] paard te hebben. Het lijkt me al vanaf dat ik ben begonnen met paardrijden helemaal geweldig om te kunnen spinnen of slidings te kunnen maken. Daarom ben ik nu eigenlijk op zoek naar een [discipline] verzorgpaard :j

Ik val even binnen. Ik ben (niet actief) op zoek naar iemand voor mijn merrie. Ze is beslist niet makkelijk dus ik ben erg selectief. Ik ben al heel gelukkig met degene die haar 1x per week rijdt. Maar dat terzijde.
Je schrijft dat het je geweldig lijkt om te sliden en spinnen. Besef wel dat dit slechts in 1 onderdeel van gehele westernsport gedaan wordt, de reining. Niet alle westernpaarden kunnen dit, laat staan dat de eigenaren willen dat het met ze gedaan wordt. ;)

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 14:38