[SGW] Verslagen SGW Ysselsteyn 29 en 30 september

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

venga

Verslagen SGW Ysselsteyn 29 en 30 september

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-12 17:19

En? Hoe is het bij jullie gegaan?

venga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-12 17:24

Ik ben zelf super tevreden. Fijn gedressuurd, daarmee in de middenmoot geëindigd (dat viel me een beetje tegen :o ) fijn gesprongen, 1 balk en daarna foutloos gecrosst! Daar 1,2 strafpunt voor de tijd.
Paard was super blij vandaag, pakte heel fijn aan in de cross. Geen twijfel, lekker voorwaarts en dus een fijn ritme te pakken. Ik ben zelfs nog 7e geworden *\o/*

Joki

Re: Verslagen SGW Ysselsteyn 29 en 30 september

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 17:32

Netjes venga, gefeliciteerd met je prijs

Dressuur ging niet naar mijn zin, ik was er nog vijfde mee. Springen was gewoon ervoor zorgen dat we de finish haalde want Ferrose was niet echt van plan dat braaf te doen. Twee balken dus dat viel me nog mee. Cross twee weigeringen op zes omdat ze echt bang was. Daarna erover gelukkig en de cross weer fijn afgemaakt. En daar ben ik al heel tevreden mee, want tot nu toe liep ze of foutloos of weigerde zo vaak dat we uitgesloten werden. Dus dit is een hele verbetering

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 17:34

Fijn joki en Venga gefeliciteerd met je prijs!

venga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-12 17:39

Gelukkig toch uitgereden, Joki. Hindernis 6 was die bezembak?
Thanks suikermeisje :)

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 17:42

Ja en ik snap niet waarom ze zo reageerde want ze kent bezembakken en ze kent dikke dingen dus waarom ze zo reageerde geen idee. Zeker omdat ze het lijntje van 5 die volgens mij moeilijker was super simpel door liep

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 17:45

Hier een hele tevreden Groom ;)
Volgend jaar ben ik er gewoon ook weer te paard bij!
Das een stuk minder spannend dan op het veld staan te wachten tot de combinatie weer binnen komt! :o

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 18:00

Mijn dressuur vond ik zelf niet zo, voelde een beetje sloom maar toch nette punten van 191 en daarmee iets boven de middenmoot. Toen in het springparcours voelde ze heel fijn en liet ze zich 2 keer glijden op hindernis 9 en sprong gelukkig de 3e keer wel. Toch mogen crossen en die eindelijk een keer uitgereden (dit was onze 3e cross), wel een stop op hindernis 6, 7 en het water maar verder met een fijn gevoel gecrosst en was zo blij dat ik de finish gehaald had *\o/*

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 18:46

Weer thuis met een super goed gevoel.
Pony liep een fijne dressuurproef (plaatsing viel wat tegen), sprong een gecontroleerd 0-rondje en ging echt helemaal volgens het boekje door de cross!
Met als eindresultaat een vierde plek.
het terrein heeft zich super gehouden, iedereen die morgen moet, veel succes

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 07:26

Zijn er eigenlijk foto's gemaakt????

MissMiekjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 08:51

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar foto's :o . Gefeliciteerd voor iedereen die prijs had & die de cross fijn hebben gereden :).

Ik ben ook weer thuis met een super gevoel! Pony was voor de 2e keer na de blessure pas weer mee op cross, lekker nog een B rondje gedaan. Dressuur heel braaf en gecontroleerd, met 215 punten bovenaan. Jammer dat we zo ver weg stonden van het hoofdterrein, daarom waren we bijna te laat voor het springen, maar alsnog een fijn 0-rondje gereden, ik had voor het eerst een stuur in een springparcours buiten zonder het bit vast te pakken :)! Met de cross, hadden we nogal een vurige start, die ik zelf eigenlijk niet verwachtte :)) . Nog nooit zo hard gereden zo heet, maar pony liep de cross alsof ze er al jaren de weg kende. Nergens getwijfeld :). Met als resultaat precies 20 seconden binnen de tijd, had ik niet verwacht! Een heerlijke cross gereden, en gewonnen, dus mijn weekend kon niet meer stuk!

Vorige week in Lisse heel behoudend gereden voor de 1e keer, ongeveer een halve minuut buiten de tijd, maar wel braaf en met controle, en ik ben erg blij dat ik dat gedaan heb en niet vol gas ben gegaan, want het heeft echt zijn vruchten afgeworpen :).

Iedereen die vandaag nog moet, veel succes!

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 10:30

Dressuur weet ik nog niet.
Ben gevallen bij losspringen maar dus wel verder gereden springen 12 strafpunten en cross geen weigeringen iets over de tijd. 11 seconden.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 10:32

Wel een erg pijnlijke rug nu maar heerlijk gereden verder.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 12:04

We zijn naar huis gegaan. Dressuur strafpunten 63,5 dus ging daar niet voor wachten. Maar dik tevreden! Was een leuke dag en leuke mensen gesproken.

venga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-12 13:11

Weet iemand waar gisteren de stijljury zat? De ene bij start en finish, maar de andere?

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 16:12

Bij hindernis 13 en 14

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 17:17

suikermeisje schreef:
We zijn naar huis gegaan. Dressuur strafpunten 63,5 dus ging daar niet voor wachten. Maar dik tevreden! Was een leuke dag en leuke mensen gesproken.

Volgens mij stond ik naast jou?

Ik ben helemaal gelukkig met vandaag. Nadat ik het gister avond even helemaal niet meer zag zitten na het lopen mezelf weer bij elkaar weten te rapen. Dressuur heel netjes maar ik had beter op moeten letten wat ik precies moest doen. Voltes 15 meter komen bijvoorbeeld niet maar tot de helft van de baan :o?
Springparcours liep wat rommelig maar mocht met 12 strafpunten toch door. De cross vond met de finish in zicht weliswaar zijn waterloo maar ik heb het heel fijn af kunnen sluiten door 2 fijne hindernisjury's. Maar hoe gaaf dat ik gewoon mee heb kunnen doen in een L cross. Puntjes om aan te werken hebben we genoeg maar we kunnen het dus wel. Had ik van te voren nooit bedacht.
Die nemen ze me niet meer af!

venga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-12 17:56

Super Pol! Ik heb je zien springen :) Was je erg zenuwachtig?

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 18:05

Ja pol denk dat we dan inderdaad naast elkaar stonden :) vond het gezellig!
Mama had medelijden met je dat je ook nog alleen terug moest, ze zou dat zelf niet leuk vinden. Maar deze wedstrijd dagen zijn gewoon erg leuk al ben je 'alleen'.
Welke hindernissen had je weigeringen trouwens?

Sabertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 18:29

Gefeliciteerd voor iedereen met prijs en/of een heel fijn gevoel. *\o/*

Een dikke knuffel voor iedereen waarbij het minder ging. :(:)

Bij mij ging het vandaag wel lekker. Dressuur met losrijden al meteen fijn over de rug. Proef had iets flitsender gemogen, maar ja mag niet klagen met 207 punten.
Springen in de crossmodus is niet zo heel fijn, maar een beetje geluk gehad en de ene balk die we tikten bleef liggen. Cross heerlijk rondgereden, nergens naar gekeken. Na het lopen gister had ik er zelf toch wel wat moeite mee. Maar mezelf even goed toe gesproken en ook door vriendin even goed toe gesproken, dan maar rijden. Ruud was al erg grettig in het starthok, hij weet nu echt wat er gaat gebeuren en ging ook meteen als een speer. Drie sprong ging niet helemaal mooi er in, beetje te veel op links, maar geluk goed er door kunnen sturen. Water zonder aarzelen, alleen vreemd als er een fontein midden in je waterbak staat die je normaal zo leuk vindt.
Na de picknicktafel keek ik op de klok en zag ik dat ik wel erg snel was. Rustig handgalopje gepakt en zo over de peelbult naar de finish gehobbeld, heerlijk een paard dat zich zo geeft, maar ook weer zo laat sluiten in de cross.
Mijn moeder zat te schrijven bij de hoofdomroep en die zag me aan komen hobbelen, die zei meteen ow ze was te snel als ze zo hierheen rijdt. 12 sec. voor tijd binnen, dus super gegaan. Een 2e prijs.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 19:35

venga: avond van te voren heeeeeeel erg. Vandaag zakte dat gelukkig wel iets. Springparcours was niet echt om een door een ringetje te halen. Maar wel voldoende voor de cross.
suikermeisje: op het witte hekje, op de 3 sprong nr9. en iets onnodiger op een huisje en buxushaag. Volgende keer gewoon zelf weer met iets meer overtuiging rijden.

Sabertje: gefeliciteerd met je prijs.

venga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-12 20:21

perdjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 21:03

Was jij dat Pol die bij de buxushaag zei: oei volgens mij heb ik nu 3 weigeringen?

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 21:14

Gefeliciteerd prijswinnaars!
Ik ben zelf niet geweest, maar ik ben benieuwd of er vandaag foto's gemaakt zijn?

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 21:23

perdjes: jup dat was ik. Heb eindelijk bewust meegeteld hoe vaak het mis ging.
Jippie, ik kan eindelijk tellen ^)