Doelen behaald voor 2012 en een mooie klassering!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MyrtheJ

Doelen behaald voor 2012 en een mooie klassering!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-12 10:20

Het doel voor 2012 was opgesplitst: een fitte/gezonde pony houden, beginnen met een klasse 2 wedstrijd en indien mogelijk klasse 3 startgerechtigd worden. Laat dat nou net even allemaal gelukt zijn!!

De wedstrijd in Haarle had ik uitgezocht om zijn korte klasse 2. Hier konden we dan lekker “op het gemakje” onze laatste winstpunt rijden!

Mijn voorbereiding was niet zo optimaal, wel qua trainen, 2 weken voor de wedstrijd een 30km getraind met 15,5 km/u. Ik ben behoorlijk druk met mijn opleiding geweest en maandag dacht ik opeens, oh jee, zaterdag op wedstrijd, tijd om dingen te regelen……

Dus nog even een nieuwe pommel in mijn barefoot kopen(Judy was er opeens uit gegroeid), nog op zoek naar voervarianten voor in de vetgate, toch ook nog maar even scheren op donderdagavond/vrijdagochtend, en ohja, iets met te weinig waterkannetjes…

Vrijdagavond de auto alvast ingepakt en gek genoeg haast niet zenuwachtig. Zaterdagochtend om 06.00 uur vertrokken we. Precies op tijd: om 08.00 uur bij de voorbespreking en daarvoor nog even een hesje/vetkaart kunnen halen.

Bij de voorkeuring nette waardes, en om 09.41 uur mochten we van start. Heerlijke eerste ronde gehad, fijn gelijkmatig tempo kunnen houden, 2x hadden we topgrooms staan onderweg, en eigenlijk waren we zo terug!

In de vetgate binnen 5 minuten aan kunnen bieden en HF 56. Bij de keuring ook alles in orde! In de vetgate heeft Judy super goed gegeten, ben erg tevreden! Dus bedankt voor de tips Uiteindelijk eerste rondje 13,42 km/u gereden.

Zo’n half uur vliegt voorbij en toen mochten we al weer het tweede rondje in.

Plan was om in het tweede rondje iets harder te gaan rijden dan het eerste, maar dat viel nogal tegen. Veel vals plat en de temperaturen liepen op dus stukken galoperen werd lastiger.

Bij de finish na 6 minuten aangeboden, hartslag zakte weer netjes, en terwijl we naar de VET toe liepen vond een wesp het nodig om in mijn arm te prikken…. Gelukkig was Marika in de buurt om Judy aan te bieden voor me zodat ik door kon lopen naar de EHBO.

In de tweede ronde 13,36 km/u gereden dus uiteindelijk beide rondjes even snel, daar ben ik ook tevreden mee! Het leren doseren vind Judy best moeilijk, dus ik vind dit erg knap. Ze is dit keer niet eens er vandoor gesprint na de start om alvast wat paarden in te halen .

Op de nakeuring ook alles goed, een aantal waarden zelfs nog beter als bij de voorkeuring, en aldus de DA een “vetkaart uit het boekje”. Meer wensen heb ik niet!

Iets minder dan 13,5 km/u gereden gemiddeld (13,39 km/u) maar ik was sowieso al super tevreden. Ik wist dat Judy met het goed uitlopen van deze wedstrijd klasse 3 startgerechtigd is. Maar toen ik gisteravond van Roxanne hoorde dat we 5e zijn geworden heb ik toch even een vreugdedansje gedaan! Ik was er zelf namelijk nog niet van overtuigd dat Judy uit de middenmoot zou kunnen komen.

Voor Judy nu eerst vakantie (hooguit nog een kl1 voor de fun) en dan maar eens kijken of we volgend seizoen op kunnen bouwen naar een klasse 3! Super gaaf!!! *\%/*

Organisatie, supergrooms Marika en haar vader, bedankt voor deze TOPdag! :)

Deze foto is gemaakt door anouk-irma op ongeveer 10 km:
Afbeelding

En deze na de finish:
Afbeelding

fannetje

Re: Doelen behaald voor 2012 en een mooie klassering!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 17:12

Doelen binnen op naar volgend jaar!

sandyjorgen

Re: Doelen behaald voor 2012 en een mooie klassering!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 22:36

leuk verslagje hoor. Gefeliciteerd, knap gedaan met zo'n kleintje +:)+
op naar je klasse 3