Lekker gegaan in het DFW! Kl2 51 km.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Frank

Lekker gegaan in het DFW! Kl2 51 km.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-12 20:01

Laat ik ook maar weer eens een verslagje schrijven..
Na zaterdag met de pony's een marathon te hebben verreden (2e plaats!) 's avonds de huurbus leeggehaald met menspullen, en weer gevuld met endurancespul! Ook de voedselvoorraad aan boord weer op peil gebracht.
Numir nog wat eten gebracht op het land. Ja, want als sportpaard moet je hier gewoon buiten slapen 's nachts.
's Morgens hoefden we alleen maar Numir even na te lopen, monsteren en laden. Heerlijk!
Half zes bed uit, zes uur gaan laden. Toen 150km voor de boeg.

Aangekomen op het terrein rustigaan ingeschreven en later voorgekeurd. Met mooie waardes mochten we van start!

De massastart zou om half tien zijn, tijd zat.

Volgens het boekje was de vetgate in de binnenbak, daar dus een mooi plekje gezocht voor onze rommeltjes.
Daarna is Chantal Numir gaan zadelen, en spoedig was het loslopen voor de start!
Achter de auto aan tot het pad naar het bos. Het was echt een heel relaxte massastart! Los teugeltje, in draf. Numir was blij dat hij voorop liep

:lol:

Afbeelding

Afbeelding

In het bos wat meer vaart gemaakt, en al snel samen met Roxanne (die in het roze, ja) opgereden. Tempo lag goed gelijk. Num een rustige galop, Wilvy een mooie draf.
Met een gemiddelde van 14.82 het eerste rondje goed af kunnen leggen.

De paden waren erg nat, maar wel goed te rijden. Zeker de zandpaden. De stukken in het bos konden wat glad zijn, maar Numir is vast ter been en we konden lekker snelheid houden.
Tevens heeft het Duplo-beslag dat ik Donderdag er onder gezet heb het erg goed gedaan! Numir loopt fijn op Duplo's!

Afbeelding

Het tweede rondje begon voor mij wat chaotisch. Ik kwam op een route, waar ik eerder geweest was, en dacht dat ik niet goed ging. Er stond een bordje '20km voor kl 0, 1, 2, 3. Maar geen bordje met afstanden voor de tweede lus. Ben dus gekeerd en kwam na een minuut of vijf Scarlett tegen. Zij had gelukkig de route kaart mee. (de mijne zat in mijn jas, maar die heb ik uitgedaan in de vetgate. Was warm zat zonder)
Bleek dat we prima in orde zaten. Toen samen met haar opgereden tot GP 6, en daarna alleen verder.
Vlak voor GP 7 reedt zij me weer achterop en zijn we samen verder gegaan. Daar de vliegende controle overleefd met een HS 66, dus we konden verder! Dat laatste stuk bos was echt een blubberzooi! Hier waren alle klassen overheen gegaan, en kl 2 en 3 meerdere keren! Maar zelfs daar tempo kunnen houden.

Numir wilde nog een stuk galopperen, en ik ben op een km gaan stappen. Na de finish lekker de tijd genomen om te koelen en af te sponsen. In totaal 53.7 km gereden doordat ik een stuk terug ben gegaan om de route te checken. Tweede lus met 11.19 km/u gereden. Met mooie waardes mochten we door voor de nakeuring!

Met lange tanden at Numir, en dronk wat.. Maar ook de nakeuring deden we fluitend! Voordraven ging netjes. Er zat nog voldoende energie in het diertje.
Mooi in zijn paddock gezet en wat rondgekeken bij de andere nakeuringen.
Daar bleek wel dat het voor velen een zware wedstrijd is geweest.

Wat op viel was dat Willems paard, gereden door Eva zeer fit door de keuringen kwam! Sprong er echt uit. Petje af!!

Daarna gezellig gezeten in de kantine met Chantal, Els, Roxanne & vriend/groom en Scarlett.
En tot slot een mooie beker voor de vierde plaats in ontvangst mogen nemen!!

Ik ben trots op de kleine, dappere Numir! Wat een heerlijk wedstrijdpaard!
Hij staat fit op de weide, en ik heb geen centje pijn.
Misschien een vreemd gezicht, ik met mijn lange lijf, op Num met zijn 1m55.. Maar hij doet het top!

Op naar de volgende wedstrijd!

Nog even een heel groot bedankje aan het adres van de organisatie! Wat moet het mooi zijn om in zo'n prachtige omgeving een wedstrijd te mogen organiseren.
Wat was alles goed geregeld! Er is echt niks geweest wat voor mij een minpuntje was! En de vrijwilligers.. Stuk voor stuk vrolijk en uiterst vriendelijk en behulpzaam! Wees maar zuinig op ze!

Grote dank ook aan mijn lieve groom Chantal! Met haar zwangere buikje toch regelmatig op de groompunten mogen treffen. En ook moest ze gehaast de vetgate verhuizen van binnen naar buiten :thumbs:

De wedstrijd is op een paar heel kleine miezerbuitjes droog verlopen voor ons! Terwijl voor de wedstrijd, en er na toch behoorlijk heftige buien vielen! De omstandigheden waren heel goed te doen, mede mogelijk gemaakt door Numir die perfect de harde ondergronden weet te vinden voor mij! En erg vast ter been loopt.