DFW onze 2e klasse 1...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Michelle_S

DFW onze 2e klasse 1...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-12 12:46

Hallo allemaal,

Gisteren startte ik met Jetje onze 2de klasse 1, ditmaal 29 km in Wateren. Mijn vriend, zusje, paps en een vriendin van ons die ook fotootjes maakte waren mee om te groomen. :)

Jetje ging die morgen niet zo gemakkelijk de trailer in, uiteindelijk stond ze er na een kwartiertje in. Aangekomen op het terrein mezelf aangemeld bij het secretariaat en daarna Jet uit de trailer gehaald, vorige keer had ze net een A gekregen op de locomotie waarbij ik dacht dat het misschien zou liggen aan dat we haar toen niet hadden voorgedraafd en gestapt op het oefenterrein.. dit deze keer dus maar even wel gedaan.
Daarna naar de voorkeuring gegaan, Alles was prima en ze had een hartslag van 32, harstikke netjes dus! Daarna de locomotie, zonder enige twijfel kregen we een A! :rofl:

Afbeelding

Afbeelding
Mijn zusje louise met Jet!

Afbeelding
Jetje nog even lekker laten eten..

Na de voorbespreking jetje opgezadeld en even ingestapt, we reden weer samen met Evelyn, harstikke gezellig, ditmaal met z'n tweetjes wat erg goed beviel. Jetje was ontzettend relaxed en heeft lekker de rit met een los teugeltje gelopen. Wel was het erg opletten geblazen op de paden, constant plassen en zuigende modder.. lekker km's doordraven zat er niet echt in.. zo konden we niet echt snelheid maken, het risico voor de gezondheid van onze paarden wouden we niet nemen omdat je bij de meeste plassen ook niet goed kon inschatten hoe diep ze nou werkelijk waren.

Onderweg nog een paar keertjes ingehaald en ook nog stukjes samen gereden met andere deelnemers, gezellig was dat! :rofl: Hier de eerste groomstop

Afbeelding
Jetje vind het koelen nog erg spannend, deze keer had ik bidonhouders aan het zadel gehangen met bidons met water erin, tijdens het draven koelde ik haar, dit ging prima.. zo vond ze het niet eng..

Afbeelding
En weer verder!!

tweede groompunt:

Afbeelding

Afbeelding
Ze was super alert en actief tijdens de rit maar zeker en vooral relaxed.. ging super! Tijdens de rit gaf ze zelf aan om te plassen waar ik ontzettend blij mee was!

Afbeelding

1km voor de P/A zijn we van de paardjes afgestapt, singeltje losser gedaan en zijn we lopend naar de P/A gegaan..

Afbeelding

Afbeelding
Meteen aangeboden, hartslag 52! Geweldig! *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Hierna Jetje wat voer aangeboden wat ze aannam, ikzelf lekker broodje gegeten en wat gedronken. hier moesten we wachten op Evelyn en Tornado, die kreeg met de voorkeuring een B op locomotie maar gelukkig bij de P/A weer een dikke A! Zo konden we weer verder!

Afbeelding
Mijn topper!

Afbeelding
En weer verder..

Finish:
Afbeelding

Net 9.1 km p/u gereden, pff.. nippertje.. maar gelukkig prachtige waardes en een heel paard.. Jetje binnen 30 sec. aangeboden waar ze een hartslag van 48 had..

Jetje daarna verzorgd, en daarna naar de nakeuring, alles super gelukkig, hartslag 48 en locomotie een dikke A!
Afbeelding

Onze tweede wedstrijd was een succes! Trots op mijn dametje!
Afbeelding

Ik wil Marloes bedanken voor de mooie foto's en het groomen, mijn vriend Jasper , louise en mijn vader ook voor het groomen en vooral allen voor de gezelligheid, het was super leuk! Wat een heerlijke dag, waarbij de regenval ontzettend meeviel!

Onze teller staat nu op 54 km en 6 winstpunten! :) Jeee!! Volgende wedstrijd die op de agenda staat is de Sallandse Heuvelrit waar we de lange klasse 1 starten! Tot dan!! :lol:

Groetjes Michelle

Dszjj

Re: DFW onze 2e klasse 1...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 12:56

Gefeliciteerd!
Vind het heel leuk om jullie te volgen :)
Nu kan je weer je profiel aanpassen met je km's en winstpunten *\o/*

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 13:00

Leuk verslag en mooie foto's hoor! :D
Jullie hebben het weer goed gedaan! Super hoor!

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 13:17

Leuk verslag zo! Helemaal met de foto's erbij. En goede beslissing om het rustig/voorzichtig aan te doen. Er zijn een boel paarden uitgegaan vanwege kreupelheid.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 13:21

-> TEN-ITP

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 14:45

Gefeliciteerd, goed gedaan met die modder :j

Leuk dat jullie het allebei zo leuk vinden om te doen. Maar Bliksem kon ik echt niet aan een los teugeltje rijden hoor :D Dus daar mag je extra van genieten ;)