Omdat ik de bak een beetje saai vind worden, probeer ik zo veel mogelijk afwisseling te zoeken/doen.
Ik reed vaak in de onze kleine bak(20x20) en reed maar gewoon wat rondjes en maakte wendingen en gang wisselingen. De bak begon me te vervelen, dus begon ik me meer op dressuur te richten, ik oefende veel kleine dingetjes, denk aan, wijken, uitgestrekte draf, verzamelen, aan de teugel lopen. Veder spring ik ook graag, we hebben samen al de 1.10cm gehaald, ben ook heel trots op haar!
Toen kwam de tijd dat we buiten ritjes gingen maken, samen met m`n vriendin en haar pony, die het erg goed met elkaar kunnen vinden
Zowel ik als Eldora, genoten er van en vonden het heerlijk om op pad te gaan, maar door haar slechte hoeven(ze slijten erg snel) moeten we helaas stoppen.
We gaan hoefschoenen kopen, en zijn druk aan het zoeken(hoefijzers zijn te duur en onhandig). dus dat kan helaas niet meer.
We reden ook veel in het weiland, maar om dat de koeien er in lopen ect. kunnen we er niet meer in.
Ik ben nu bezig met de basis van Vrijheids Dressuur, wat ze al erg goed en snel op pakt.
Nu ik hier kijk op alle western topics begint het wel een beetje te kriebelen, ik wilde het altijd al eens doen.
Kunnen julie me meer vertelen over Western rijden? De namen van de 'kunstjes'(ben ff de naam kwijt
) en simpelen dingen om gewoon voor de lol en afwisseling te doen/oefenen?Het is dus voor de afwisseling en de lol, ik ga geen western spullen kopen enzo, en me paardj heeft het ook nog nooit gedaan, maar gewoon eens om te kijken, voor de lol, en afwisseling
Ik hoop echt dat jullie me kunnen helpen!
Groetjes Mandy
doeeii!