ik heb een pony van 9 jaar oud, op het moment spring ik met hem en rij ik recreatief, het is een engels volbloed kruising met een enorm uithoudings vermogen. crossen door weiden vind hij helemaal geweldig en springen ook.
nu heb ik wel is fotos gezien van SGW en eventing. het leek me erg leuk om is te gaan proberen. maarja ik heb wel enorm gebrek aan kennis.
kunnen jullie me zoveel mogenlijk vertellen over SGW en eventing ? ik wil namelijk zoveel mogenlijk weten voordat ik er uberhaupt aan begin , zo kan ik ook beetje kijken of het echt wat voor mij en me pony is .
dus hebben jullie mischien info voor me ? wat is het nou precies ? waar te lessen ? oefentereinen ? improvisatie terrein thuis maken ? enzovoort enzovoort, ik wil zo veel mogenlijk weten over deze tak van de sport .
WhySoWhite
Geplaatst: 13-07-12 22:08
Ga eens kijken bij een training van een cross Daar kan je veel ''afkijken'' en inspiratie op doen En eventueel een les mee rijden
Het is wel handig om te weten waar je ergens woont. Dan kunnen we je ook adviseren waar er trainingen en oefenterreinen in jouw buurt zijn. Begin eerst eens om naar en cross te gaan kijken.
Wat is je instapniveau? Je schrijft dat je recreatief rijdt. Om te mogen beginnen met officieel crossen moet je eerst bepaalde winstpunten behaalde hebben in de dressuur en het springen. Dat is je basis en dat moet goed genoeg voor mekaar zijn voordat je verder kunt gaan met crossen.
Als je niet eens weet wat het is, zou ik sowieso ver van het zelf fabriceren van hindernissen blijven.
Kidde
Geplaatst: 15-07-12 11:29
Hier staan de meeste SGW's en oefenterreinen op: http://www.canter-equipment.nl/alles_over_sgw.html En ook nog informatie over de SGW zelf. Verder zal ik gewoon veel lezen over de SGW en met een crosstraining beginnen. Dat doe ik zelf in Moordrecht, daar heb je ook trainingen voor mensen zonder ervaring.