[SGW] Camaro Crossles Bornerbroek

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

shirleyp
Blogger

Camaro Crossles Bornerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-12 21:47

Ik geniet altijd enorm van dit stukje Bokt en hoop er weer mijn steentje aan bij te dragen :)

Mijn vijfjarige Camaro (v. Gogh x Narcos II) mocht vorige week zondag weer mee op crossles. Dit keer naar Bornerbroek. Terrein bood ons meer dan genoeg uitdaging en we hopen er nog een paar crosslessen te kunnen rijden. De waterbak was even zoeken, maar bleek de droogstaande kuil in het midden van het weiland te zijn :+ Die hebben we dus niet kunnen oefenen. Volgende keer nemen we een watertank mee om hem te vullen :D

We hebben nu een aantal crosslessen gereden en gaan komend najaar voorzichtig beginnen met wat tripalons en oefencrossen. Camaro is enorm enthousiast, maar nog erg jong en onervaren. Camaro springt graag hoog en vergeet zijn techniek nog wel eens te gebruiken. Ik als onervaren crossruiter kan hem nog niet altijd helpen. Maar beetje bij beetje gaat het beter :)

Even losrijden
Afbeelding

Rustig inspringen
Afbeelding

Hier hadden we de eerste keer een langslopertje op... Meneer begint een mening te krijgen :)
Afbeelding

Dit vond ik toch een best serieuze boomstam :o
Afbeelding

Iets te dicht er onder, dan krijg je dit...
Afbeelding

Vanuit de wei het terrein weer op springen
Afbeelding

Even de kleine opsprong oefenen
Afbeelding

Op- en afsprongen zijn tof :) Camaro springt ze vol vertrouwen.
Afbeelding

Afbeelding

Jaja, er was echt een hindernis! (slootje)
Afbeelding

En even uitgalopperen over het veld!
Afbeelding

En racen tegen de auto's op de A35!
Afbeelding

En omdat ie er altijd bij zit: de pannenkoeksprong van de dag...
Afbeelding
Rijtechnische tips (handjes laag, hakjes naar beneden, meegaan met de sprong, etc.) zijn van harte welkom :D :')

marloes_s

Re: Camaro Crossles Bornerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 21:51

Wat een leuk paard zeg!
Komt vast goed met die oefencrossen/tripalons.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 05:46

Ik vind het er best netjes uitzien.

Je ziet de onervarenheid nog een beetje, maar de is een kwestie van km maken. :)

Ik vind hem leuk :D

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 08:05

Leuke foto's en inderdaad weer een bijdrage aan dit gedeelte van bokt!

Wat me opvalt is dat je met de opsprongen springt alsof het een gewone hindernis is. Ik heb bij opsprongen altijd geleerd dat je als het ware moet blijven zitten en tegen de wal 'aan moet rijden' zodat je paard vervolgens echt de opsprong op klimt. Bij hogere sprongen is uiteraard wel een echte afzet nodig, maar bij de sprongen op jouw foto's zou je in mijn ogen meer richting de sprong moeten rijden zeg maar.
Afsprong is t zelfde, al zie ik die hier niet. Ook daar laat je je paard niet echt springen, maar laat je hem als t ware naar beneden zakken en blijf je zelf zitten. Anders krijg je van die mega sprongen en als je dan zelf ook nog uit t zadel komt is t haast onmogelijk om te blijven zitten.
Maar goed, zou zeggen vraag je crosslesinstrucuteur eens, misschien kan hij/zij je nog wat beter uitleggen wat ik bedoel :p

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-12 21:25

Bedankt voor de reacties :)

Vera, volgens mij begrijp ik waar je naartoe wilt. Je wil me in mijn lichaam meer terug zien richting de opsprong, afwachtend? Ik vond de opsprong best spannend en denk dat ik daarom meer mee ben gaan zitten. Afsprongtechniek is bekend, maar vraagt ook nog oefening ;)

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 07:39

Ja precies, als je naar voren zit (echt een verlichte zit) krijg je ook zo'n klap bij de landing. Maar goed kan het theoretisch gezien niet zo goed uitleggen merk ik haha, dus moet je je instructeur maar eens vragen!

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 07:48

Leuk terrein is het! Ik wil ook snel weer een keer die kant op :D

Ziet er verder netjes uit hoor :j

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 18:38

Haha, ik moet altijd als we op de A35 zitten even kijken of er niet toevallig daar gereden word :P
Jullie zijn een leuk stel en met KM in de benen komt het vast goed.