[WN] Kosten reining/cutting wedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bai123456

Kosten reining/cutting wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-12 14:00

Ik wil graag met mijn (toekomstig) paard reining en/of cuttingwedstrijden gaan rijden. Wat moet ik me voorstellen bij de kosten voor zo'n wedstrijd? Het zullen nog niet meteen de wereldkampioenschappen zijn ;)
Iksnap dat er inschrijfgeld bij komt kijken, maar hoe hoog is dit ongeveer en welke andere kosten kan ik verwachten?

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 14:04

Je kunt op de website van verschillende westernverenigingen inschrijfformulieren downloaden.
Daar staan de inschrijfkosten en bijkomende kosten op. Denk bijvoorbeeld een aan fee voor je stamboek, stalling, etc, etc
Check even de sites van bijvoorbeeld de NQHA, DRHA en de WRAN :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 11:36

WD-V => WN-AM
Omdat het hier een Westernvraag betreft.

crazycactus

Re: Kosten reining/cutting wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 21:55

Voor de reining valt de prijs nog mee, cutting is echter heel erg duur. Je betaald zomaar €100 per start omdat er een dikke cattle charge bij komt. Tel daarbij ook nog eens je lidmaatschappen voor de diverse verenigingen op en je loopt er op leeg.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 17:05

voor een gemiddeld weekend op een DRHA show (reining dus) als beginner moet je toch rekenen op 300 euro ex je eigen verblijf.
dan denk ik aan stalling, een aantal starts (bv gag, rookie, limited, novice horse) en misschie nog vervoer of deel tackbox.

bai123456

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-12 06:56

En hoe regelen jullie het vervoer? Of heeft iedereen een eigen trailer ter beschikking?