Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
spicegirl schreef:de lage hoofd/hals houding is in de trail ook belangrijk.verder zie ik veel dat het paard in protest zn hoofd opgooit, en klappert met zn staart.
mooie punten om aan te werken.
anders weer teruggaan naar snaffle, en dan weer op bit pakken (of eens een ander bitje proberen).
nu nog een mooie showblouse/blanket combi
. Ik dierf hem ook niet meer oppakken en vragen, krijg ik van de jury weer te horen dat ik mijn paard meer "vrij" moet laten. Dus ja, wat is dan het beste? Trainen en trainen dus, dat het een gewoonte wordt zo te lopen. En meer op wedstrijden meerijden zodat hij daar ook meer relaxed in wordt.
. Het is geen makkelijk kereltje, tijdens de pleasure nam hij zelf een duik richting de uitgang, de bandiet. Heb ik gelukkig goed kunnen oplossen
.spicegirl schreef:je mag hem altijd oppakken,maar dan-als ie geeft-ook gelijk weer loslaten.niet vast blijven houden.wel consequent zijn, iedere keer als ie omhoog komt, ook bij stilstand, naar beneden, en dan weer los.
. Maar dat je mag je dan ook doen tijdens een wedstrijd? Ik heb indertijd wel eens een oefenwedstrijd reining mee gereden en ik dus mooi vragen, lossen, vragen, lossen. Kreeg ik dus te horen dat ik mijn paard meer "vrij" moest laten. Ja, da's wel verwarrend en eigenlijk ben ik dat ook helemaal vergeten vragen aan mijn lesgeefster.
HumbleTalent schreef:Het is niet de bedoeling op wedstrijden en je scoort er geen punten mee, MAAR voor je eerste paar wedstrijden is het belangrijker dat je het paard leert dat hij zich net zo gedraagt als thuis dan dat je punten probeert te scoren. De eerste paar wedstrijden gewoon corrigeren en los laten wanneer nodig.
) te gaan zitten. Daarnaast geeft je arm, die wijd uit staat ook een minder fraai beeld. Laat hem rustig langs je lichaam hangen.Vera schreef:Ziet er leuk uit.
Let wel op je houding; die komt nu onrustig over, je moet wat stiller zitten en vooral meer rechtop. Je hebt de neiging krom en voorover (vast uit je reiningtijd) te gaan zitten. Daarnaast geeft je arm, die wijd uit staat ook een minder fraai beeld. Laat hem rustig langs je lichaam hangen.
Veel succes!
, ik heb altijd al de neiging gehad om voorover te vallen. Meer uit mijn "angst tijd" haha. Maar het is correct, mijn houding is niet wat het zijn moet. Op die arm ga ik ook letten!