Ik stel mijn vraag hier maar eens aangezien jullie ongetwijveld meer ervaring hebben met been bescherming die geschikt is voor SGW dan dat ik weet.
Ik weet dat er een harde schaal aan de voorkant van de achterbenen moet zitten dus het type weet ik wel. Mijn vraag gaat over de maat. Hoe groot vallen de verschillende type cross been bescherming en dan met name die voor de achterbenen.
Ik wil graag zo nu en dan wat sprongetjes maken met mijn Groninger x Gelderser ruin(misschien een x cross les volgen. Maar feit is dat hij niet altijd even handig is. Nu wil ik zijn achterbenen beschermen maar hij heeft nog al flinke pijpen en behoorlijke kogels. Ik gebruik nu voor de achterbenen Eskadron Allround en dan de grootste maat maar ik krijg die eigenlijk al bijna niet goed dicht. Volgens mij is dit ook niet de geschikte bescherming voor cross vandaar dat ik wat verder om mij heen kijk.
Wie o wie kan mij de goede richting op sturen w.b.t. de juiste bescherming?
Mijn paard heeft ook niet de meest gebruikelijke pootjes. Kort, maar wel flinke omvang. Verdschillende merken vallen heel verschillend. Het makkelijkst is om verschillende dingen te passen voor je koopt. Heb je de mogelijkheid om met je paard naar een SGW hop of wedstrijd te gaan waar een shop staat? Zo heb ik ze voor Nick ook gepast.
In elk geval zitten hier op Bokt 2 shops waar uitstekend mee te overleggen is die goede adviezen geven. Canter en Eventingshop. Grote kans dat je met meten en advies tot een keuze zou moeten kunnen komen,
viefdepief
Geplaatst: 11-06-12 14:17
Ik heb voor mijn schimmel maat XXL achterbeschermers van Styles. De gewone XL van andere merken pasten bij haar ook niet goed dicht..