Donderdag 30 mei 2012 wat ik nog even in de Dier all-in xxl, daar sprak verkoopster Janet vd Wijk mij aan of ik de volgende avond nog mee wou doen met een clinnic western rijden, dit met je eigen paard.
Omdat ik eigenlijk niet met mijn eigen sensibiele merrie heen wou beloofde ik haar terug te bellen of ik zou komen ja of nee.
Mijn moeder was diegene die zei, doe maar gewoon met Zola, ze zal het hartstikke leuk vinden en zo niet dan gaan we weer naar stal.
Zo gezegt zo gedaan, Vrijdag 31 mei 2012 maakte ik zola klaar voor ons nieuwe avontuur en ging ik richting de manege.
In het middelpunt van de bak stond een geweldige arabische ruin in western outfit met veel blingbling het was Paulette Zorn met haar paard Fabanco.
Bron: http://www.eguidact.nl
Samen met eigenaresse van The Oregon Trail Tack Store, Monique Vermeer legde ze wat uit over het western tuig en de zit enz. Nadat iedereen de uitleg goed snapte en er geen vragen meer waren hielpen Monigque en Paulette ons met het zadelen van de eigen paarden. Ineens was mijn KWPN Dressuurpaard omgetoverd tot een stoere bok, wat zag dat er anders uit! omdat de merrie vrij kalm reageerde besloot ik er gewoon op te gaan en gaf Paulette ons een snuffelclinnic western rijden op onze eigen paarden.
Ondanks dat ik en Zola niet alles snapte en niet alles goed ging was het geweldig om te doen!
Eenmaal thuis ben ik opzoek gegaan naar een Ranch dicht bij ons in de buurt, Al snel kwam ik op de site van Silver Ranch in Oosterwolde. Ik heb direct contact opgenomen met de Ranch en heb de zestiende van Juni 2012 mijn eerste officeele westernles!ik ben me op dit moment nog overal aan het inlezen, foto's kijken en ervaringen aan het lezen van andere mensen, tips en vedere informatie is altijd welkom!
ik zal jullie natuurlijk op de hoogte houden over hoe de eerste les was!
Heel fijn om van haar les te hebben.
.

)