[SGW] Waar vind je BB lessen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dav

Waar vind je BB lessen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-12 11:32

Puur voor de lol en afwisseling wil ik graag eens een sgw/cross les proberen en miss zelfs wel vaker doen,het serieuze werk is mij denk ik wat teveel van het goeie (zoals ik het nu bekijk) maar het lijkt mij wel ontzettend leuk.

Mijn paard en ik springen een leuk B-parcours en nu zit ik te zoeken naar iets of iemand waar je zo kan aanmelden en dan een BB les kan mee rijden,maar kan dat en waar kan dat?
Ben niet lid van een vereniging oid. (ik heb altijd prive les zonder ergens lid van te zijn)

Lelystad is voor het mooie wat te ver weg,in Roden kan je enkel een baan huren en zelf wat rond rijden wat niet mijn opzet is.
In Nijerbekoop waren lessen maar kon na 2011 niks meer vinden...
Vinkinga is volgens mij enkel voor de seriueze wedstrijden en geen lessen in de B cq BB.

Iemand nog suggesties voor Noord Nederland?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 12:04

Pommier

Re: Waar vind je BB lessen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 12:06

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 12:27

Wieneke Hadderingh verzorgt crosslessen voor alle niveaus in het noorden. Aks je haar mailt (wieneke.dries@home.nl) zet ze je op de mailinglist en dan krijg je bijna wekelijks een mail over trainingen enzo. Komende dinsdagavond geeft ze trainingen in Harkema, daar zijn nog een par vrije plekken

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-12 12:31

Anoniem schreef:

Ziet er goed uit enkel is het andere kant afsluitdijk en om ''even'' een uurtje te trainen/kijken of het leuk is wel erg duur alles met elkaar.

Suzanne_k schreef:

Handige link :j en ik word ook doorverwezen naar de noordelijke-sgw site maar daar staan meest data's op van afgelopen tijd en niks van in de toekomst.

@mistid,ik ga haar even mailen,Harkema is nog wel te doen. (helaas dan wel aan het werk) maar qua afstand gaat dat wel. Weet je toevallig ook of ze ook op Vrijdag avond of weekend lessen zijn?

Valt me zo op dat een heleboel trainingen door de weeks zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 12:56

Veel trainers moeten in het weekend zelf op concours he ;)

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 12:59

Ze geeft vaak op maandag en dinsdagavond, maar ook op feestdagen en in het weekend ook wel. In het Noorden zijn best veel terreinen die nog niet ontdekt zijn.
Tody op bokt verzorgt regelmatig crosslessen op het Paardendal in Grolloo (heel mooi terrein alleen er stond nog niet zoveel omdat ze vorig jaar pas zijn begonnen ermee, er schijnt nu wel steeds meer te komen en de foto's op facebook zijn veelbeloven).
Ik geef zo af en toe eens een lesje bij mij thuis in Bunne, maar ben niet gediplomeerd instructeur. Leuk beginnersterrein, maar omdat ik mij begin te vervelen heeft pap wat uitdagendere hindernissen voor mij gemaakt. (Hier enkele foto's http://photobucket.com/vossgwthuis)
In Harkema zit dus een terrein, in Oosterwolde zit ook een terrein waar ook zo af en toe nog lessen/oefencrossen georganiseerd worden, Vinkega heeft volgens mij 2x per jaar een indoor oefencross, Oenkerk wordt ook regelmatig het een en ander georganiseerd (zowel binnen als buiten). In oktober vorig jaar waren 2 oefencrossen, 1 in Nijeberkoop en 1 in Sappemeer. Beide waren erg leuk.
Er zijn nog een aantal bokkers met een prive terrein, ik, Evony en Tody, maar daar worden verder niet echt (vaak) lessen gegeven.

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-12 13:06

Anoniem schreef:
Veel trainers moeten in het weekend zelf op concours he ;)

Oh ja natuurlijk :+ Helemaal vergeten. :o

De plaatsen die je opnoemt kan je daar B/BB lessen volgen?

Oenkerk staat ook op Noordelijke-sgw maar die datum zijn we alweer voorbij.

Leuke hindernissen trouwens!Heb zelf een boomstam en plastic balen maar verder de standaard saaie balkje's hindernissen.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 13:11

Bijna alle trainingen in het noorden zijn op BB/B niveau. Simpelweg omdat er geen geschikte terreinen zijn voor het hogere werk. Als ik moeilijkere dingen wil trainen wijk ik al uit naar Lelystad en Biddinghuizen. In het Zuiden zijn vooral de mooie terreinen waar je lastige dingen kunt trainen.
In Oenkerk wordt vaak vanuit de praktijkschool iets georganiseerd, dat gaat niet via Noordelijk SGW. Voor meer info over het Noordelijk SGW kan je reeskees ook pb'en, zij is een van de trainers daar.

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-12 14:00

Okay,dank je wel voor alle info!

Moeilijke dingen... nou dat begint bij mij al op tijd! :D Als ik zo je thuis hindernissen zie,dan durf ik daar wel een stel van aan maar die pallet/hekje in die palen... nee bedankt! *ben een watje dan hoor*

_O- Omg dat profiel van Reeskees,no way dat ik dat ooit aandurf! Ga wel in draf door de waterbak. :')