Na een jaar proberen heb ik uiteindelijk toch moeten toegeven dat die dressuur toch niks zal worden, het lukte niet zoals het zou moeten en er zat ook geen verbetering in. Sem deed het niet graag en ik dan uiteindelijk ook niet meer.
Ik heb dan toch beslist om eens western te gaan rijden, en ik heb enkele lessen genomen op een lespaard. Het is voor hem lang geleden en ik had nog geen flauw idee wat western inhoudt dus dat leek het makkelijkste om snel te weten of ik het leuk zou vinden of niet. De lessen zijn in elk geval goed bevallen dus ik heb beslist om over te stappen.
Dit is het resultaat van onze eerste les, we beginnen pas dus let niet op het niet aangepaste materiaal (Sem heeft een moeilijke rug dus ik heb nog geen zadel gevonden, mag dit boomloosje even lenen omdat ik zadelloos ben)
Instappen
Even proberen of ik kan sturen, het paardje waar ik les op had gehad reageerde perfect op neckreining maar we wisten niet wat sem al kent

Sukkeldrafje, nog een beetje onzeker
Cirkel rijden in draf
Galop
Geen idee wat we hier deden, maar het ziet er iig gaaf uit
Eerste les en we maken al sliding stops! (volgens mij was dat halt houden uit draf maar door de stoffige piste ziet het er spectaculairder uit dan het is)En uitstappen, nog even genieten van het zonnetje
We moeten uiteraard nog veel leren, maar we hebben er in elk geval alletwee plezier in gehad, volgens mij heb ik nu echt iets gevonden waar hij zich ook goed bij voelt. We gaan op zoek naar een zadel en gaan verder les nemen.
Tips zijn zeker welkom, maar houd er rekening mee dat het pas onze eerste les was
Ik had nooit gedacht dat ik met een arabier zou thuiskomen maar heb er nog geen seconde spijt van gehad