Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
en denken ze dat hun paard voelt. Als je ook dat filmpje ziet, de paarden komen gewoon niet goed uit, daar kunnen ZIJ niks aan doen. De ruiter daarintegen...
. Met rust bereik je in mijn ogen veel meer in een dergelijk geval.
dat had ongetwijfeld ook best even minder gekund" of "als dit een aanmoediging is houdt het paard vast veel van sm". Maar het was echt bij de paarden dat er een ruiter eerst een enorme stijgerserie netjes uitzat en vervolgens goed over de hindernis ging, maar bij het aanrijden op "mijn" hindernis viel en zodra ze weer stond haar zweep pakte en het paard in elkaar ging slaan. En al is het 100x zo dat je de cross na een val niet meer mag vervolgen dus gediskwalificeerd bent: je gaat gewoonweg niet onder mijn neus een paard in elkaar staan rossen want dan heb je me over je heen.
Daar was vast niet iedereen blij mee. Ik hoop dat het de ponies er iig blij mee waren, om hen gaat het me.
Wel laat ik vaak combi's afkoelen onder het mom: U moet plaats maken voor de ruiter achter u. Meestal kalmeren ze wil. Hiermee heb ik veel kunnen oplossen
_Sim_ schreef:Ben je als hinderniscontroleur eigenlijk wel in je recht om een combinatie de cross uit te sturen wegens wreedheid? Vraag ik me zomaar even af....
Het is walgelijk gedrag en dat zou ik direct aan de federatievertegenwoordiger melden. Dat is de persoon die echt kan optreden/officiele waarschuwing kan geven.
Zowel overmatig zweepgebruik (met dus de vraag "wanneer is iets overmatig") als onderhands... Over een aanmoedigende tik zul je me niet horen, maar ik vind het een ander verhaal als paarden en ponies de hindernis over geramd moeten worden. Dan denk ik (in wellicht al mijn onkunde) dat er 3 mogelijkheden zijn: