[SGW] Crossen september-oktober

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sofie189

Crossen september-oktober

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-12 19:18

Hallo,
Volgensmij staat dit op het goede topic maarik had een vraag; natuurlijk neem ik nog eerst wat crosslessen maar ik wil graag een keer een cross rijden in de klasse DB. Nou wil ik niet gelijk aan een cross meedoen wat moeilijk is en erg hoog staat. Nou dacht ik weten jullie misschien in mooie cross in de maand september , oktober in overijssel. Waar ik kan beginnen, met cross rijden. Ik had al wat in gedachte heino en neede? Zijn dit goede begin crossen of niet?
Hoop dat jullie reageren.
Groetjes sofie :7

Anoniem

Re: Crossen september-oktober

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 19:29

Het beste kun je eerst een paar cross trainingen doen. Crossen is toch een vak apart en gewoon een cross starten, loop waarschijnlijk toch op een teleurstelling uit

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 20:07

Anoniem schreef:
Het beste kun je eerst een paar cross trainingen doen. Crossen is toch een vak apart en gewoon een cross starten, loop waarschijnlijk toch op een teleurstelling uit

Sorry hoor, maar waarom zou het toch op een teleurstelling uitlopen? Als je een aantal trainingen gehad hebt, is een officiële cross vaak echt niet meer zo'n probleem.

TS: Heino is een hele leuke cross om mee te beginnen. Het is wel een echte boscross, dus je moet wel tegen smalle bospaadjes kunnen. Maar qua sprongen is het een super vriendelijke cross. Neede ken ik zo niet, maar volgens mij is die ook goed te doen. Crossen in het najaar die niet zo geschikt zijn als eerste cross, zijn Hattem en Barchem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 21:28

AntheaV schreef:
Anoniem schreef:

Sorry hoor, maar waarom zou het toch op een teleurstelling uitlopen? Als je een aantal trainingen gehad hebt, is een officiële cross vaak echt niet meer zo'n probleem.

TS: Heino is een hele leuke cross om mee te beginnen. Het is wel een echte boscross, dus je moet wel tegen smalle bospaadjes kunnen. Maar qua sprongen is het een super vriendelijke cross. Neede ken ik zo niet, maar volgens mij is die ook goed te doen. Crossen in het najaar die niet zo geschikt zijn als eerste cross, zijn Hattem en Barchem.

Ik bedoel wanneer je totaal onvoorbereid een cross in gaat. Dus zonder ook maar een enkele training gehad te hebben. Iig ik dacht uit de OP te begrijpen dat de ts geen ervaring heeft met crossen. Dan is de kans dat het paard (wanneer deze ook geen ervaring heeft) veel zal weigeren erg groot.

sofie189

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-12 21:58

AntheaV schreef:
Anoniem schreef:

Heel erg bedankt!! ja mijn pony heeft al wel eens wat crossen met mijn zus gedaan dat ging meestal wel goed ze heeft vasse, en markelo (potdijk) gereden alleen bij markelo hat ze een weigering maar verder is het een pony wat bijna nergens van schrikt alleen hij is niet de snelste. springen en dressuur is geen probleem maar cross zou ik dan wel goed op moeten trainen zag dat er in diepenheim ook soms crosstrainingen waren dus misschien kan ik dat eerst eens uit proberen.

dus Neede, en Heino :)
Misschien nog een andere cross of?

sofie189

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-12 20:07

Wat is een makkelijkere cross, neede, vasse, heino ?

lovejoris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 20:10

broekelo, da's een oefencross maar kan ook met startkaart :)

Bentotoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 20:11

Misschien is http://www.eik.nl iets? Is voor heel veel mensen een oefencross is echt voor beginners!! Is in oktober

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 11:52

Anoniem schreef:

Ik snap je opmerking niet. In de OP staat duidelijk dat TS nog een paar crosslessen neemt, daarnaast is ze niet op goed geluk een keer door het springparcours gekomen, maar heeft ze volgens haar onderschrift 28 wp in de B.
TS, ik ken alleen Neede, maar dan weer niet voor pony's. Veel plezier en ga lekker genieten onderweg.

sofie189

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-12 14:17

Oke bedankt allemaal, ik neem inderdaad nog een stuk of 3 lessen neem, maar hij heeft gelukkig wel ervaring dus het is ook niet dat hij voor het eerst een cross ziet. En ja springen gaat laatste ook goed dus daar heb ik geen probleem mee en dressuur ook niet.

Broekelo lijkt me een leuke cross! maar wil ook wel een keertje officieel proberen met dressuur en springen erbij, bij stal de eik ben ik ook al 2x geweest was hier foutloos maar vond het zelf nog al makkelijk doe dit jaar wel mee omdat mijn pony het zo leuk vind hahah : gr_roos bedankt voor je reactie ga zekers genieten in de cross ;)

maar bedankt voor jullie reacties
maar welke cross is nou het beste om naar toe te gaan ;)

-Heino
-Vasse
-Neede
hahaha holten watn blij hoofd heeft hij weer :D
Afbeelding

Mister T

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 18:29

ik heb ook begrepen dat heino en neede fijne crossen zijn om mee te beginnen!
en verder zijn er nog genoeg oefencrossen! ook leuk om een idee te krijgen :D
veel plezier

sofie189

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-12 14:14

@mister T ja dat ga ik ook doen tenminste 1 van de 2 ;) en vasse zag dat de grond slecht was of valt het mee