Komt dat niet door de klei? Klei is niet echt iets wat lucht doorlaat, dus zijn zijn benen niet juist dik omdat ze te warm zijn geworden door de klei? Ik ben echt een leek op dat gebied hoor! Maar met mijn logisch denk instinct is dat het eerste wat in mij opkomt. Succes ermee!
Yvie_Juudje
Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-12 11:05
Zonder klei worden ze nog dikker
maaike2800
Geplaatst: 22-05-12 11:06
weet je zeker dat de pezen in orde zijn?
0000
Geplaatst: 22-05-12 11:07
Staat je paard na de training alleen nog op trailer/stal of krijgt hij nog beweging?
Yvie_Juudje
Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-12 11:07
Pezen zijn in orde
Hij gaat de trailer op en daarna vaak het land in, behalve als het weer heel slecht is...
mika11
Geplaatst: 22-05-12 11:08
Heeft je paard vaker dikke benen, of alleen na het crossen?
Yvie_Juudje
Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-12 11:08
Echt alleen na het crossen. Ook niet direct na het crossen, pas enkele uren/een dag later.
Ben overigens vergeten te vertellen dat hij goede beenbescherming om heeft.
Evony
Geplaatst: 22-05-12 11:09
Anders eens inbandageren? Klei, natte krant onderlap en dan bandage.
Bij die van mij moet dat ook, krijgt snel dikke benen als ze na intensieve training niet meer kan bewegen. Na een cross dus omdat we vaak meer dan 2 uur rijden van een cross zitten. Ik laat de bandages altijd een nacht zitten, haal het de volgende dag er af en dan heeft ze nergens last van.
Wij doen ook aan inbandageren.. Helpt voor ons wel goed. Wat we ook steevast doen is de paarden zoiezo op weide of paddock zetten als we terugkomen, zelfs de hele nacht door. Desnoods er een deken ofzo opgooien, ik heb altijd gehoord dat het het best is als ze 'zelf nog wat kunnen stappen', zelf beweging hebben, ipv in hun stal..
Er is ook een verschil in klei, sommigen vinden groene klei het best, anderen de Ice Clay.. Of je hebt ook nog de 'koelbandages', met een koude vloeistof erin verwerkt, een soort ice pack.. Hopelijk vind je een oplossing!