Dit jaar heb ik me voor het eerst ingeschreven om crosslessen te volgen in Voorhout. Ik had zelf nog nooit gecrost, maar het leek me altijd al geweldig. Ik volg de lessen op de ijslander van mijn moeder ; Flugar. een 13 jarige ijslanderruin, die sinds zomer 2011 van ons is.
Twee weken geleden was het dan zo ver; voor mij én voor Flugar de eerste crossles!
Flugar deed het echt super! Ook de waterbak liep hij eigenlijk meteen in. Stoere pony!

Van deze les zijn natuurlijk foto's gemaakt:
Lekker indraven:

En de eerste sprong is gemaakt!
:
Interessante sprongen overal :

De boomstammen:

En de banden:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-Z7ZBPKVX.jpg

En de waterbak in!

Deze week had ik mijn tweede crossles. En Flugar had er echt zin in dit keer! Een keer zelfs iets te veel, als gevolg dat hij een enorme vreugde-bok uit het niets gaf waardoor ik eraf viel. Ik lag in de bagger, en hij vrolijk gras vreten.
Donderdag deed ik alweer mee met de eerste onderlingen SGW van de club. Gewoon voor de lol, eens kijken wat we er van bakken. En eigenlijk ging het heel goed! Hier zijn ook een aantal foto's van genomen:
Met dressuur had ik 180 punten, dus meteen al één winstpunt binnen!
still uit het filmpje:

Springen werd over geslagen. Maar als opwarming voor de cross had ik wel een paar hindernissen geoefend.

De cross ging eigenlijk heel goed! Slechts één weigering voor een sprong die hij nog nooit gesprongen had. De rest ging super!
En.. start!

die oortjes!
http://www.mijnalbum.nl/Foto-4WZND6FN.jpg
op naar de volgende hindernis!

Hoppa, er overheen!

10 Juni heb ik weer een oefencross, daar heb ik weer heel veel zin in
!Ik ben super trots op Fluug!
Een berichtje en eventuele tips zijn welkom!

Dat [RT-HAW] topic ben ik overigens nogal soort van kwijt, zal nav. de banketstaaf reacties wel naar de Mesthoop verplaatst zijn? Ik hoop voor je dat je daarmee inmiddels de weg naar boven een beetje gevonden hebt. Goed van je trouwens om hem wel afwisseling te bieden met dingen die hij óók leuk vindt, dat helpt om 'm fris te houden tussen zijn oren. Veel plezier verder samen!