Vorig jaar zijn we ook in Eersel gestart, dat was nogal een dieptepunt qua punten
Dat was ook onze eerste T3, inmiddels zijn we er een paar meer gestart, o.a. in het buitenland. We waren lekker op tijd weggegaan vrijdag. Alle files vermeden en we waren als een van de eersten op het veld. Mooi een paddockje gezet naast bekenden, gezellig
Tammy was uiteraard meteen weer verliefd op de buurman, dus die kon haar lol ook weer op het hele weekend. Tammy ging ook even lekker liggen rollen, wat ook een vervelende ontdekking opleverde: er zaten nog maar drie ijzers onder
Eerst even flink lopen stressen dus, want zonder ijzer konden we echt niet starten.. Maar gelukkig kwam de hoefsmid nog even langs

Op zaterdag vroeg op, we moesten op tijd starten. Ergens met het zetten van de kilometerstreepjes na het intekenen heb ik iets verkeerd gedaan
Ik kwam uit op zo'n 21 kilometer en dacht al "lekker kort!"
Daar klopte dus niets van, maar ik heb wel de hele rit gereden met het idee dat we zo weer thuis zouden zijn
Tammy was wel behoorlijk fris, we hebben veel gestapt. De snelheden lagen vrij dicht bij elkaar, steeds 8, 9 of 9,5. Aangezien we de 8 wel stappend haalden
hebben we niet veel gedraafd. De echte actie kwam na de pauze
Daar kregen we een grid-opdracht. Twee sets coördinaten die ik op de kaart moest opzoeken, daar hangt dan een knipper. Na de pauze kregen we twintig minuten om de knippers te zoeken en weer terug te gaan naar de pauzeplaats. Even lekker het gas erop dus
Tammy meteen blij
De eerste hadden we ook zo gevonden. Op weg naar de tweede kwam ik al twee ruiters tegen die eerder waren vertrokken; de knipper hing er niet. Ik ben nog wel even doorgereden om te kijken, je weet maar nooit of iemand verkeerd heeft ingetekend natuurlijk, maar helaas; geen knipper. Terug naar de pauzeplaats dus. Vanaf daar weer de route vervolgd. Mooie route
Uitdagend genoeg, maar nergens verdwaald. Helaas niet alleen mooi weer gehad, maar ook een flinke regenbui. Tammy's dilemma: omkeren en kont tegen de regen in of lekker hard doorlopen... Ze besloot tot mijn ergenis maar een combinatie van beide te doen
Kaartlezen met druppels op je kaarthoes is best lastig. Maar ik ben tot de ontdekking gekomen dat je in plaats van de hoes aan jezelf af te vegen (=zelf nog natter worden = blegh) je ook prima je kaarthoes af kan likken
Scheelt nog drinken ook
Verder nergens kwijt geraakt, dus we waren mooi op tijd weer terug. Tammy lekker verzorgd, die was helemaaaaaaaal niet moe. Wel honger. Lekker honger uiteraard, zoals altijd
("oeh, baasje bij de trailer, snel leuk kijken, misschien pakt ze wat voor me
")
Op zondag gestart met de MA. De start ervan liep helaas wat uit door de elektronische tijdwaarneming, Tammy werd dus alweer behoorlijk hyper
(goed, wanneer niet?) Toen we mochten starten met de galop kreeg ik er ook geen fijne galop uit. Erg gespannen, dan hupt ze alleen wat van voren en draaft ze van achteren. Dus maar uit de galop laten vallen en doorgereden naar het einde. Terug moesten we stappen, dat is nogal een opgave als ze zo hyper is
Ze kan megahard stappen, maar ik durf haar op zo'n moment niet los te laten, dan gooit ze er een hupje in die als draf gezien kan worden (=punten kwijt). Gewoon laten stappen dus, en dat werkte: 21 van de 30 punten
Hierna mochten we weer terug naar het hoofdterrein voor de PTV.
Ik merkte voor de MA al dat ze wat stijf was. Warschijnlijk van het vele stappen van de dag ervoor. Toch maar wat meer proberen te draven dus. Voor de PTV ook nog een sprongetje gedaan, maar daar kwam ze zo dom over, dat ik maar besloot om de sprongen te laten zitten.
De eerste hindernis in de PTV was de poort. Voor de verandering konden we hem van de goede kant (voor ons dan
) nemen
Alleen Tammy vond hem niet zo'n succes, dus die ging in de achteruit en durfde er niet door. Niet bepaald een succes dus, zeg maar

De tweede hindernis was het water. Dat gaat tegenwoordig echt goed
http://i7.photobucket.com/albums/y277/o ... 5834_n.jpg

De opsprong was me te hoog, die hebben we overgeslagen, dus door naar de laaghangende takken. Die liggen voor de T3 op schofthoogte+20cm. Eigenlijk moet ik er dan naast hangen, maar aangezien ze vorig jaar hier een leuke schijnbeweging deed, heb ik daar maar niet op gegokt
Liggen en hopen dat het goed ging... Nouja, 1 van de drie bleef liggen 

Daarna door naar de brug. Wel ogen op stokjes, maar braaf er overheen

In de binnenbak waren ook twee oefeningen, wel apart, zo over het terrein heen en weer rijden
http://i7.photobucket.com/albums/y277/o ... 6412_n.jpg
Hierna was weer een bijzondere hindernis: de trap. Komt niet vaak voor op wedstrijden, want ja, waar vind je nou een trap?
Tammy twijfelde dus wel even..http://i7.photobucket.com/albums/y277/o ... 1785_n.jpg
Maar toen *hop* naar boven. Best steil!

Daarna weer op het gras het labyrinth; die kan ze goed, vrijwel altijd 10 punten

Daarna de slalom. Ik wilde hem in draf doen, maar daar waren de meningen over verdeeld
Tammy zat nog vrolijk in haar halve galophuppel. Op de gok maar door laten huppelen en ze viel niet eens terug in draf. Leverde tot mijn grote verrassing eens een keer een 10 op de slalom op

Het blije hoofd zit achter die paal

Daarna doorrijden naar de heg. Ik had besloten om niet te springen, dus ik ben me af gaan melden. Toen ik ernaast stond had ik er spijt van, we hadden hem waarschijnlijk best kunnen doen.. Maar ja, dan volgend jaar maar
Dus weer door naar de rest van de hindernissen. Achterwaarts ging waardeloos
Dat kan ze veel beter. De dubbelsprong was giga, die hebben we dus maar overgeslagen
De laatste hindernis was een (hele!) smalle doorgang, die je ook nog eens om de bocht aan moest rijden. Maar we deden hem zonder aan te raken
dus uiteindelijk best blij over de finish

Nu even geen wedstrijden, behalve dan degene die ik organiseer 2 en 3 juni
Gaan we lekker aan het trainen met springen en eens kijken of we dan een beetje leuk kunnen scoren op het NK