ik vind dit onzin,... en jullie ?

Omdat, Ik denk dat je door goede training en een niet al te zwaar, groot , breed paard ver kan komen
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Sok schreef:Gebruik de zoekmachine op bokt even en je zult zien dat er heel veel verschillende rassen meedoen in de endurance. Aan de top zijn de meeste paarden die meedoen toch wel arabieren, dus het is geen ongegronde aanname, arabieren zijn en blijven gewoon het meest geschikt voor dit soort werk, maar je kan ook zeker endurance rijden met een ander ras.
maar ik hoorde steeds van Neeej dan moet je een arabier kopen maar die vind ik eerlijk gezegt gewoon niet leuk :} haha Sok schreef:Tuurlijk is het leuk om met een ander ras ver te komen, maar begin bij het begin.
Ga een kennismakingsklasse rijden en probeer het eens uit. Om gelijk maar een arabier te kopen omdat je ver wilt komen in de endurance is natuurlijk onzin.
In principe zou elk normaal getraind, gezond paard een klasse I wedstrijd uit moeten kunnen lopen.
Let wel dat 'andere rassen' vaak een hele andere training nodig hebben dan arabieren.
Ik merk het bijvoorbeeld erg bij mijn draver, die train ik heel anders dan de arabier die ik hiervoor reed.
en dan niet persee om aan de top te komen maar omdat ik vrijrijden in de natuur en lange ritten gewoon veel leuker vind dat in een bak. maar volgends veel mensen kon ik dat wel vergeten :}
Djilna schreef:maar dat is toch een heel ander uitgangspunt? Je hebt het in je openingspost over ver komen ind e endurance.
Nu heb je het over vrijrijden in de natuur en lange buienritten.
Alles is relatief dus wat vind jij ver komen in de endurance en lange buitenritten?
Djilna schreef:Maar dat is toch een heel ander uitgangspunt? Je hebt het in je openingspost over ver komen in de endurance.
Alles is relatief dus wat vind jij ver komen in de endurance en lange buitenritten?
Met lange buitenritten denk ik aan een km of 30. Ja dat kan met elk ras, zeker ook met een Paint.
Karrimh schreef:Djilna schreef:Maar dat is toch een heel ander uitgangspunt? Je hebt het in je openingspost over ver komen in de endurance.
Met lange buitenritten denk ik aan een km of 30. Ja dat kan met elk ras, zeker ook met een Paint.
ik dacht ook al![]()
zelfs mijn shet van 90cm loopt 30km met 2 vingers in zijn neus![]()
er zijn verschillende topics over meningen over rassen en "ver" komen in de endurance, misschien daar even verder opzoeken
happylover12 schreef:sabino schreef:Jij gaat 30 km op een paint,echt wel een lange buitenrit vinden.
Gemiddelde ruiter(geen endurance ruiter)doet daar namelijk een uurtje of 4 over.
ahahahaaha nu word er nog voor me gezegt wat ik lang ga vinden :}
asjeblieft zeg hier heb ik geen zin in
Van mij kan het slotje erop