[SGW] overstap maken naar de L? of B blijven.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tjoepatjoep

overstap maken naar de L? of B blijven.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-12 15:09

Hallo,

ik heb even een vraagje,
ik ben inmiddels begonnen in de sgw, klasse B.
Dit ging helemaal prima, foutloos en mijn paard heeft er helemaal geen moeite mee,
Nu ben ik van plan, vinkega, hoogenweg, oenkerk en norg nog B te starten en ik wou graag naar Hattem,
Maar nu zie ik dat dit alleen maar L is.
Aangezien ik er wel van uit ga dat de volgende 2 wp's wel binnen komen moet het dus kunnen om L te starten,
qua hoogte e.d kan mijn paard dit ook aan, maar wat is jullie ervaring hiermee?
Gewoon niet naar hattem gaan en volgend seizoen gewoon lekker L starten, of gewoon proberen in hattem?
zit er een erg groot verschil tussen de B en de L?

Evony

Re: overstap maken naar de L? of B blijven.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 15:42

Hattem is geen makkelijke cross en het nk wordt er georganiseerd dit jaar. Maar aangezien ik jullie als combie helemaal niet ken kan ik er niks over zeggen. Overleg met je instructeur.

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 15:03

Hattem is nou niet de fijnste cross om over te stappen naar het L. Ik heb m toen (met 18 WP int B) als vrij pittig ervaren. Ik zou ook niet je eerste cross van t nieuwe seizoen int L beginnen, dan zou ik nog eentje in het B doen, of je moet een hele simpele cross hebben waar de L eigenlijk bijna B niveau is.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 16:29

Hattem is net als Barchem 1 van de pittigste L crossen om te rijden. Ik vind die 2 crossen een goede graadmeter of je klaar bent voor het M. Geen wedstrijd om een overstap te maken of je moet al op L/M niveau trainen. Ik zou hem zeker niet dit jaar kiezen voor de overstap ivm het NK. Dan is de wedstrijd vaak nog een tikkie pittiger. Zou iig zoals Evony zegt overleggen met je instructeur.

tjoepatjoep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-12 19:57

aangezien het dus een van de pittigste crossen is blijf ik nog fijn B, westerbork volgend jaar ga ik wel proberen in het L denk ik, aangezien ik dat dit jaar een vrij makkelijke cross vond!