[WN] Twister in de groepsles

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sirius_

Twister in de groepsles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 17:12

[WN-ITP] Beginning from scratch..
[WN-ITP] Filmpje van Twister
[WN-ITP] Twister 4e les

Jaa weer even een foto-update.
Ik heb nu 5 privélessen gehad, en voel me eigenlijk wel goed op Twister, dus vorige week gevraagd of ik binnenkort met de les mee kan doen. Dacht, ooh, dat wordt vanaf juni ofzo, maar ik mocht gelijk dit weekend mee doen :')
Ik vind het nog heel erg lastig om niet op andere paarden te letten en zelf door te rijden. Zo moesten we de eerste 10 minuten op de volte met zijn allen stoppen en achterwaarts, dat gaat dan kris kras door elkaar, en daar kan ik nog niet zo goed op anticiperen.
Verder vind ik de galop nog te traag (Twister heeft een erg fijn 'dralopje' hihi) en vanuit de galop is de draf weer veel te hard :') Dus er valt zat te verbeteren.
Maar ik begin al wat brutaler te rijden en vertrouw twister volledig, dus heb ik steeds sneller mijn ontspanning terug. Dacht op een gegeven moment op de lange zijde, laten we eens flink hard galopperen, dus meer meegeven, iets naar voren, en been geven. En wat doet madam, een paar changementjes in de galop waardoor ik bijna mijn evenwicht verlies :') Pestkop. En bedankt. Maar het is zo'n prachtpaard <3
Het rijden voelt erg fijn maar als ik de foto's zie denk ik oei.. Misschien maar eens een goede fotograaf mee want ik krijg geen commentaar dat ik haar verkeerd rijd.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik was trouwens erg trots op mijn stop vanuit galop, geheel op mijn zit, ik had dat zelf niet verwacht, twis stond stokstijf stil waardoor ik op haar nek lag en achteraf zei, ja ik weet het, achterover leunen, maar ze stond net iets sneller stil dan ik ingecalculeerd had :+

Conclusie is wel dat ik het weer onwijs naar mijn zin heb met paardrijden <3

Cindequil

Re: Twister in de groepsles

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 18:03

Had laatst al je topics gezien van je eerste les etc. Vind het heel knap dat je het weer zo oppakt!

Ik heb woensdag ook mijn eerste les bij Starnmeer en ben erg benieuwd hoe dat gaat, vind het heel spannend, weer helemaal penny haha. Heel veel plezier nog met je verdere lessen en misschien komen we elkaar nog wel een keer tegen :D

Apollo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 18:11

Het ziet er erg leuk uit! Zeker omdat je pas net begonnen bent! Wat me alleen wel opvalt is dat je je benen erg ver naar achter legt. In ider geval het lijkt zo :P Mij is geleerd dat je je benen wat meer bij de singel moet laten.

Maar verder ziet het er erg leuk uit :j

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 18:21

Ik zal het eens vragen, van mijn benen. Volgens mij heb ik dit in het begin ook aangekaart, maar geen bericht gehad dat ik verkeerd zat. Volgens mijn instructrice zit ik sowieso goed en recht qua houding, maar daar ben ik het zelf niet mee eens altijd :+
Ik weet echter niet hoe ik dit aan moet passen. Ik loop wel bij de fysio omdat mijn kuiten altijd gespannen zijn, die spieren hebben ooit een tik gehad na een val en dat is blijkbaar nooit helemaal goed hersteld. Misschien dat het daar aan ligt.
Maar bedankt :D

Leuk cindeeh, hoe laat moet je? Het is een hele fijne stal :D

Apollo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 18:38

Qua houding zit je volgens mij verder ook netjes hoor :j
En het valt in dit topic meer op vergelijken met je 4e les. Het kan ook moment opnames zijn hoor :)

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 18:48

je houding valt reuze mee, je bent tenslotte beginner. :j
vind alleen het paard zuur kijken, en jammer dat die alleen op een slof gereden word..

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 18:53

spicegirl schreef:
je houding valt reuze mee, je bent tenslotte beginner. :j
vind alleen het paard zuur kijken, en jammer dat die alleen op een slof gereden word..

Dat doet ze altijd :D en het is geen slof ;) maar een elastiek

Sammy_Jo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 19:27

Heel veel plezier en op naar de volgende lessen...leuk hoor!

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 19:46

Leuke foto's! :j
vind het nog wel meevallen met dat zure, maarja ik vind het juist fijn als er minstens 1 oor naar mij gedraaid is (heb anders het idee dat ze hun aandacht niet bij mij hebben, maar gebruik dan ook veel stemhulpen ;) ).. zolang ze maar niet plat in de nek liggen, dan zou ik me pas zorgen gaan maken :Y)
Mij viel je beenligging trouwens ook op, het lijkt alsof je óf je benen ver naar achter houdt óf constant been geeft, het ziet er iig niet helemaal ontspannen uit... en ik kan me voorstellen dat je op die manier een onverwachte stop niet uit kan zitten :D
Wat ik trouwens wel knap vind is dat je blijkbaar tijdens het rijden tegelijkertijd de fotograaf in de smiezen kan houden :P want het lijkt alsof je steeds in de camera kijkt en/of een smile op je gezicht hebt... ik ben altijd zo geconcentreerd bezig dat ik alles en iedereen om me heen niet meer zie en óf heel boos (=concentratie :+ ) óf met een blik op oneindig op de foto sta :=

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 19:55

Het stomme is dat het geen onverwachte stop was :+ Ze deed het precies op commando, ik had alleen niet door dat ze zo goed naar mij luisterde (of dat ik onverwacht de goede hulpen gaf :D)

Kan best zijn dat ik veel been geef, ben mij er wel van bewust, en probeer ook mijn been van haar af te houden. Dit zijn volgens mij allemaal foto's rond de galop (vind het lastig te zien omdat ze half draaft half galoppeerd, maar ik weet dat de fotograaf toen foto's maakte) en daar spoor ik inderdaad (te) veel aan, omdat ze anders half half blijft lopen.
Wat ik inmiddels doe is af en toe met een hand rijden en een stukje teugel in mijn vrije hand zodat ze meer doorgaloppeerd (kan ik haar bijtikken) maar dan ben ik compleet mijn stuur kwijt :')
Maar het zijn aandachtspuntjes voor de volgende lessen :D

Ik rijd bijna altijd met een lach als het lekker gaat :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 19:57

Leuke foto's weer! Je gaat met sprongen vooruit zo te zien en te lezen, jammer dat ik vandaag niet even kon kijken bij je les. Volgende keer weer :))

En Twister is gewoon heeeuul geconcentreerd bezig voor je aan haar koppie te zien! Ze heeft ook maar een zwaar leven als lespaard dat dagelijks een uurtje in de les moet lopen en voor de rest heerlijk op het land mag scharrelen :D

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 20:00

Buckskey schreef:
Leuke foto's weer! Je gaat met sprongen vooruit zo te zien en te lezen, jammer dat ik vandaag niet even kon kijken bij je les. Volgende keer weer :))

En Twister is gewoon heeeuul geconcentreerd bezig voor je aan haar koppie te zien! Ze heeft ook maar een zwaar leven als lespaard dat dagelijks een uurtje in de les moet lopen en voor de rest heerlijk op het land mag scharrelen :D

Ja ik dacht je even te zien maar daar had ik me dus in vergist haha. Jullie waren lekker naar het strand :D
Duurt even denk ik, ik heb 10 mei les en dan 20 mei weer :D

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 18:19

Het ziet er leuk uit, maar heeft je instructeur je niet gezegd dat je je teugels verkeerd vast hebt ? Je moet het einde van de andere teugel erbij nemen, zodat je een "brugje" hebt. Beide teugels in beide handen, zeg maar. Zo kun je je teugels verlengen of verkorten zonder ze los te laten. Zoals je ze nu hebt moet je je ene hand aan de andere teugel brengen om hem korter te maken ! (snappie ? mijn uitleg is nogal verward als ik het nalees, maar ik krijg het anders niet verwoord.)
[WN-ITP] Nieuwe aanwinst Inez Van Het Pauwenhof

Kijk anders eens in mijn topic naar mijn dochter. Die heeft ze wel juist vast. ;)

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-12 21:29

sevke schreef:
Het ziet er leuk uit, maar heeft je instructeur je niet gezegd dat je je teugels verkeerd vast hebt ? Je moet het einde van de andere teugel erbij nemen, zodat je een "brugje" hebt. Beide teugels in beide handen, zeg maar. Zo kun je je teugels verlengen of verkorten zonder ze los te laten. Zoals je ze nu hebt moet je je ene hand aan de andere teugel brengen om hem korter te maken ! (snappie ? mijn uitleg is nogal verward als ik het nalees, maar ik krijg het anders niet verwoord.)
[WN-ITP] Nieuwe aanwinst Inez Van Het Pauwenhof

Kijk anders eens in mijn topic naar mijn dochter. Die heeft ze wel juist vast. ;)

Zo had ik ze eerst maar moest ze op deze manier vasthouden :) denk voor t sturen :)

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-12 17:01

Gisteren weer les gehad, gelijk even gevraagd of er op mijn benen gelet kon worden :+

Ik heb soms inderdaad nog wat spanning, en dan kiep ik iets voorover, en mijn benen dus automatisch naar achteren. Verder leg ik mijn handen te vaak op twis dr hals neer, en volg ik vervolgens mijn eigen handen :+
Les ging niet super, ik rijd brutaler waardoor twister automatisch wat eigenwijzer wordt, en dat vind ik af en toe nog een beetje spannend dus dan zit je af en toe in zo'n heerlijk vicieus cirkeltje 8)7
Twister is ontzettend braaf en daar moet ik wat meer op vertrouwen. Kan wel al beter omgaan met haar pittige drafje :D
En volgende les probeer ik er een zweepje bij te houden, in de hoop dat ze een wat stabieler, vlot tempo aanhoudt, is dat al een zorg minder :D

Noa12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 17:08

Eerste les Western heb ik op der gedaan! Was Top! :j