[SGW] Leuk terrein voor beginners

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JorisDy

Leuk terrein voor beginners

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-12 22:21

:wave:

Ik woon op de veluwe (Voorthuizen) en samen met een vriendin willen wij een cursus ergens volgen voor de afwisseling voor onze paarden. Wij zijn allebei niet zulke helden dus zoeken een leuk terrein met veel puppy hindernissen en waar wij ook goed begeleid kunnen worden.

Willen op den duur waarschijnlijk wel iets hoger, maar in het begin gewoon eigenlijk een 'puppy' cursus.

Welk terrein is leuk voor ons en waar kunnen wij terecht?

Liefst niet te ver van Voorthuizen(Barneveld) af :).

Sannnn

Re: Leuk terrein voor beginners

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 16:46

Lunteren en Renswoude zijn aanraders wat dat betreft.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 17:50

Sannnn geeft idd al 2 goede opties. In RW (www.hcdeschalm.nl) kun je les krijgen van Henrieke Boonzaaijer of Gert Boonzaaijer. In Lunteren zou je zelf aan de gang kunnen (wel even bellen met mw. Roskam en geld in haar brievenbus doen) maar wellicht kun je een instructeur meenemen.
Iets verder heb je nog Bussloo. Daar kun je ook zelf wat oefenen of een instructeur meenemen.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 17:55

Renswoude is wel een goede optie, ben je toch al eens geweest? Hebben ze ook lagere hindernissen en fijn les, zeker aanrader, cursus is alleen net al begonnen maar ze geven ook losse lessen.

Lunteren is ook wel goed te doen met lagere sprongen, maar zou er als onervaren ruiter niet snel heengaan/aanraden om erheen te gaan dan, tenzij je instructeur meeneemt. :j

Moordrecht heeft echt puppylessen maar da's wat verder

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-12 22:36

Heel erg bedankt. Nee Mel ben met Joris naar Biddinghuizen en Ermelo geweest. We nemen sowieso les. Gaan niet zelf lopen prutsen. Renswoude dacht ik zelf ook al aan inderdaad. Heeft iemand voorbeeld fotos?

NoaChanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 10:01

Weet niet hoe ik hier naar mijn topic kan linken dus ik doe het even op deze manier.....

Edit... Ik zie dat het linken wel gelukt is haha!

Dit was mijn 2de cross les van Henrieke Boonzaaijer op de Schalm in Renswoude! Erg leuk en super leerzaam!

[SGW-ITP] 2de Crosstraining Noa Chanel in Renswoude

NoaChanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 10:03

Al hebben ze ook knappe boomstammen liggen hihihi!

Afbeelding

sjouk_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 18:45

wendela schlimmer in ede, ede heeft niet zoveel puppy sprongen, maar zit wel super dicht bij terrein lunteren. Als je het wendela vraagt wil ze waarschijnlijk wel naar lunteren komen, heeft ze voor mij ook gedaan.
lunteren is wel echt een soort speeltuin met leuke kleine hindernissen(ze hebben ook hoge, maar ze hebben vooral heel veel)

annikavolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 13:05

Ik ben begonnen als beginner bij Wendela in Ede, erg fijn en ik vind haar fijn en rustig lesgeven! Het terrein is deze winter veranderd en er staan ook veel "puppy" hindernissen en de waterbakken daar zijn heel erg fijn om te oefenen!

Lunteren vind ik ook erg fijn, en Renswoude eigenlijk ook!

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-12 16:11

Super bedankt voor de tips! Vriendin met wie ik ga wil liever niet naar Lunteren. Ze is daar is wezen kijken maar vond het te benauwend(???). Lijkt mij wel een erg leuk terrein om mee te beginnen als ik het zo hoor. Willen ook een instructeur(m/v) die rustig is en goed kan begeleiden.