[SGW] Verbeteren van de balans tijdens cross

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Heleen_B

Verbeteren van de balans tijdens cross

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-12 10:01

Op dit moment zijn we hard aan het oefenen om ons sgw-debuut te maken. Het gaat steeds fijner, alleen waar ik nog tegenaan loop is dat ze tussen de hindernissen teveel duikt.
Dit komt grotendeels doordat mijn houding zelf nog niet optimaal is. Hier ben ik hard mee aan het werk (om te beginnen maar eens een ander zadel :+).
Hebben jullie nog tips voor een mooie stabiele houding om tussen de hindernissen mooi 'met de kop erop' te kunnen galopperen?

Lielle

Re: Verbeteren van de balans tijdens cross

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 11:21

veel schakelen, zodat ze beter op het achterbeen leert galopperen. Is echt een kwestie van achter sterker maken. En zelf goed kort zitten, kont achterin je zadel houden zodat de heup in je hoeken klein blijft. Is wel slopend voor je bovenbenen.

Mister T

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 11:40

goede tips lielle :j ik dacht daar ook aan. Als een paard teveel duikt loopt ze teveel op de voorhand, dus meer op de achterhand rijden.
thuis veel je houding oefenen.. misschien door middel van inuitjes of met hulp van een ander aan de longe zodat jij je kan concentreren op je houding. oefening baart kunst en geeft spierpijn inderdaad :P

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-12 11:54

Bedankt voor de tips!

Spierpijn is niet erg, hoort erbij :D