...in een klein half jaartje naar dit:
Piert (Maroud Matroushka) mag ik rijden voor Maroud Arabians, meestal zo'n drie keer per week. Dankjewel Marijke!
Hoewel we het best aardig deden in de dressuurring, ging het thuis soms niet al te best. En van een proeflesje western ging het opeens heel hard naar een eigen Bob Marshall en regelmatig westernles. En ik kan nu zeggen dat ik compleet ben overgestapt en het ontzettend goed voelt. Piri heeft superveel lol en ik daardoor ook weer. Ze leert supersnel, denkt erg veel mee dus dat is weer een uitdaging op zich
Maar deze keer een leuke en één die ik graag aanga
Afgelopen zondag waren we bij Arabah Arabians waar Johanna Vellinga een trailclinic gaf. Normaal gesproken lessen we ook bij haar, maar dan bij Piri thuis, in haar eigen vertrouwde bak. We komen niet zo heel veel op vreemd terrein, dus het was vooral een test wat ze ergens anders met andere paarden en zoveel drukte in de bak zou doen. Antwoord: haar stinkende best!
Poseren op het pad en Piert ziet paardjes:
Eerste rondjes in de vreemde bak, geen enkel probleem
Beginnetje van de sidepass, gaat al hartstikke braaf voor twee newbies. Hoewel, ik hoor wel iemand op de achtergrond gillen "linkerbeen niet afsteken!!!!"
Pilon? Waar? Enge blauwe tonnen? Oh?
Brave Piri door het hek en Johanna uitleggend: rustig erdoorheen

En om je vege lijf te redden en niet overreden te worden moet je soms even opzij springen, maar daarbij moet je natuurlijk wel heeeuuuul boos kijken om ze niet te laten denken dat je altijd alleen maar braaf bent
Het is wel spectaculair
Het was weer een heerlijke dag, hopelijk komen er nog heel veel als deze!

) fijn dat ze er zo'n lol in heeft en jij ook.