Onze 3e endurance samen, maar de eerste sinds 3 jaar en de eerste sinds hij officieel van mij is, dus toch wel weer spannend!
Eerst samen een nachtje bij Lynn (Van hier op bokt) gelogeerd en de ochtend erop om 7 uur vertrokken richting wedstrijd!
Gelukkig ging het trailerladen steeds makkelijker, want dat wilde nog wel eens problemen geven..

Eerst even lekker gekletst, rondgewandeld en toen om 9 uur naar de voorkeuring.
No offence, maar dat was allemaal vrij vanzelfsprekend. Heb me vreselijk verbaasd over de vragen die voorbij kwamen.
Krijg je zo'n mooi boekje, lees je het niet eens!
Gelijk daarna door naar de voorkeuring. Alles prima, HR 36 en een A'tje, dus we konden starten.
We zouden samen starten met Lynn en Cola (die we het hele weekend een beetje belachelijk hebben gemaakt omdat ze eigenlijk Miranda heet
), Esmée en Wahid en Michelle en Jetje, dus even de paardjes een paar minuten aan elkaar laten wennen in de bak en toen van start! 

Dat ging allemaal goed, maar ik voelde dat ik op een bommetje zat
Lekker gespannen paard en ik de eerste 10km met zijsteek van het gehobbel..
Gelukkig werd dat na een tijdje ook beter en kwam het laatste groompunt voor de P/A in zicht. Lekker wat appeltjes toegestopt en koelwater erover, drinken wilde Tornado (What's in a name....
) helaas niet.

Toen de berg over naar de P/A, waar we het best wel even zwaar hadden.. Bergen hebben we natuurlijk niet in Groningen dus dat was helemaal nieuw. Bij de P/A ging meneer uitgebreid staan plassen, wat mijn twijfel ook wel wegnam en heb vrijwel meteen aangeboden. HR 48!
Gelukkig waren al onze rijmaatjes ook in een keer goed en konden we weer verder. 

Na de P/A een stuk gereden met Wahid en Esmée aan kop, die een heerlijk gelijkmatig tempo konden houden, dus heeeerlijk gereden zonder geschrik om woezels overal en ook zonder gedram om harder te gaan. Voor we het wisten waren we ook alweer bij het 2KM tot de finish bordje. Doorgedraafd tot vlak voor het 1 KM bordje en toen lekker gaan stappen. Mijn supervriendinnetje en head groom Kirsten (
klinkt wel stoer zo! ) heeft zich nog op dr zware bergschoenen, met een volle rugtas en 2 flessen koelwater achter ons aan gegooid want het was nog wel een eindje rennen van het parkeerterrein naar de finish.. Nog eventjes gekoeld en na 2 minuutjes toch maar aangeboden. Tornado gebruikt mij namelijk errug graag als krabpaal en vind het maar frustrerend als dat niet mag. Dat opvoeden komt nog..

Op de finish HF 56, zadel eraf, waarna meneer zich meteen in de modder na de finish gooide om even uitgebreid te gaan liggen rollen. Lekker
Bij de trailer toen alle modder zo goed als het lukte eraf geborsteld en lekker grasjes eten. Na een half uur nog de nakeuring. Stiekem maakte ik me wel een beetje zorgen, Tornado is niet het meest snuggere, oplettende paard en struikeld nogal veel, wat vooral bij bergaf met veel boomwortels nog wel eens link wil worden. Maar gelukkig! Hij was weer helemaal goed! HR 44 en een dikke A! 3 winspuntjes, een 23e plaats en weer heel wat ervaringen rijker!
Bij deze wil ik toch ook nog even van de mogelijkheid gebruik maken met m'n supergrooms Kirsten (Kipzel), Jeppe, Sharon en Rody en onze chauffeur Engel (again, what's in a name!
) en m'n gezellige rijmaatjes Lynn (Van), Esmée (Esmee98) en Michelle (Horse_Art) bedanken voor de geslaagde dag! Ook weer een inzicht rijker, ga ik zometeen naar de sportschool want m'n hoofd begint behoorlijk uit m'n cap te ploffen en ik vind het maar sneu voor Tornado dat hij zoveel gewicht mee moet sjouwen.. 

Foto's met enorme dank aan Kirsten en de grooms van Michelle!

wie weet kom ik je nog wel een keer tegen