Arwen en Ko in Ommen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PaulineS

Arwen en Ko in Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-12 10:26

Voor mij was Ommen de eerste endurance wedstrijd op Arwen, mijn 7 jarige KWPN merrie. Zij had Otterlo en Kootwijkerbroek al gelopen in de KK met mijn bijrijdster Lot. Toen startte ik op Ko, mijn ruin van 20. Vond het van te voren best wel spannend. Arwen is niet het meest stabiele paardje en ik reageer niet altijd even adequaat op haar fratsen:-) Mijn vriend JJ die ook endurance ambities heeft gekregen startte met Ko.

We hadden een late starttijd aangevraagd en gekregen: 12:20 uur. Was super omdat we zo alle tijd hadden van te voren. Wekker stond toch wel op 6 uur! Goede reis gehad en een paddock opgezet.

Mijn broer en vriendin & mijn nichtje Marilou hadden we gestrikt als grooms

Afbeelding
De paarden hadden er zin in. Ze hadden al veel paarden zien vertrekken vanuit hun paddock en vonden dat het tijd was.

Afbeelding
De rit liep erg fijn. Ko voorop en Arwen er achteraan. Net voor de PA merkte JJ echter op dat Ko even niet helemaal lekker liep. Een zeer attente groom van een andere ruiter heeft toen zijn hoeven bekeken. Vond wel een steentje maar niet echt noemenswaardig. Verder gereden tot de PA.

Beide paarden direct aangeboden en allebei helemaal OK:-)

Afbeelding
Afbeelding
Wat een super plek! Het is jammer dat het een wedstrijd is op tijd, maar anders hadden ze nog wel even willen grazen:

Afbeelding
Na een korte stop doorgereden.

Afbeelding
Ko en Arwen hadden er zin in. Ko liep lekker door en Arwen werd ook fijner in de aanleuning. JJ vond dat Ko goed liep, zover hij kon beoordelen. De laatste 10 km was zo voorbij. Wat een mooi stuk was het naast de Vecht. Erg fijn ook om te merken dat Arwen inmiddels vrijwel niet meer reageerde op achterop komende paarden. Bij de finish Arwen gelijk aangeboden. Zij was OK. Met Ko een paar minuten gewacht maar ook OK. Arwen was op de nakeuring wederom helemaal goed. Een super wedstrijd! Ko is helaas afgekeurd op locomotie:-( Hij liep LV kreupel:-(
Toch wel een beetje met gemengde gevoelens een drankje genomen op het terras. Ko is niet meer de jongste en een ernstige blessure kan zijn zo juist aangevangen endurance carrière niet hebben. Ik heb zijn hele been nagekeken, maar kon eigenlijk geen enkele afwijkende plek vinden... Goed afgespoeld en ingesmeerd met omnigel.

Vanochtend liep hij echter al veel beter. Nog niet rad maar minder kreupel. Beide paarden worden na een wedstrijd door een masseuse nagekeken en zonodig behandeld. (super een paardenmasseuse op stal!) Ook vandaag kwam Marian voor beiden. Ik vermoedde al dat het niet in zijn been zat en ja, hij had een forse verzuring in de aanhechting van de schouder. Waarschijnlijk heeft hij met een van zijn vele sprongen opzij (uitwijkend voor de vele boskabouters) de boel geblesseerd. Hij liep na de behandeling ook weer beter. Een paar dagen rust en hij kan waarschijnlijk weer aan de bak:-)

Al met al een hele mooie dag en we kijken uit naar de volgende de wedstrijd in Zelhem!

Bellona_83

Re: Arwen en Ko in Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 12:04

Jammer van de afkeuring zeg! (Niet dat ik meereed in Ommen hoor maar ik heb ook zo een hittepetit die opzij springt voor boos kijkende grassprietjes... héél irritant!)
Maar gelukkig hebben jullie toch een mooie dag gehad! :D

weslyjune

Re: Arwen en Ko in Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 17:10

Ik zie op de foto dat je goede hulp hebt gehad :D vroeg geleerd is oud gedaan.
Ik ben blij dat je ondanks je afkeuring tot een leuke dag hebt gehad.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 20:45

jammer van de afkeuring. we hebben jullie zien lopen na de wedstrijd. Ons vielen de mooie gekleurde dekjes op. :D
(ik hoorde vandaag dat Zelhem niet door gaat).