Gisteren ben ik samen met mijn 10-jarige merrie Uggs (Gribaldi x Rossini x Amor) op een heuze crosstraining geweest! Uggs is inmiddels bijna een jaar in mijn bezit. Helaas heb ik afgelopen zomer een ernstig ongeluk met haar gehad - tijdens het springen - waardoor ik ontzettend bang geworden ben. We zijn inmiddels meer dan een halfjaar verder en hebben drie springlesjes achter de rug. Gisteren hebben we mee gedaan aan een crosstraining op het terrein van Gert Boonzaaijer, onze instructeur was Lammert Laseur. Uggs en ik reden mee in het 'kneuzen'-groepje waar we ons erg thuis voelde.
Ik vind het erg moeilijk om de angst compleet van me af te zetten, want Uggs kan heel erg onwennig springen: ontzettend hoog en hard en ongecontroleerd. Gelukkig ben ik er gister op blijven zitten en heb al ontzettend veel angst overwonnen. Ik ben supertrots!

Uggs en ik dressuren voornamelijk: maar we vinden het ook erg leuk afwisselende en andere dingen te doen, vandaar deze crosstraining!

Hoe bedoel je, lekker gespannen?

Een van de eerste sprongetjes, was een lijntje van 3 boomstammetjes maar mevrouw vond één boomstam genoeg

Na 10 pogingen kon ik ook de rest van de boomstammetjes erachter aan springen

En na een halfuurtje ontpopte we ons als ware crosstalenten
(nogsteeds ging het vreselijk hoog en hard
iedereen aan de kant zei alleen maar steeds: wooooww!)

De afsprong; ging ook wel weer erg hard, maar we waren wel een van de weinige die het aandurfde!
Volgende hindernis was een bezembak van 90 cm, we zijn er wel twee keer op aangereden maar ik merkte hele erge angst bij mezelf. Dus die toch maar gelaten voor wat het was...
Als laatste de waterbak in:

Helaas brak er op het laatste moment paniek uit in de waterbak waardoor twee mede groepsgenoten van hun paard vielen. Uggs raakte ook in paniek en probeerde te galopperen in het water, gelukkig heeft Uggs ons allebei kunnen 'redden' door over een andere wal en een hek te springen aan de andere kant van de waterbak. Wel zijn alle beschermers daardoor gesneuveld (liever zo dan iets anders). Een van de meisjes die ernaast gevallen was is, is door de ambulance naar het ziekenhuis gebracht. Wel een donkere wolk over wat zo'n leuke middag leek...
Het neemt niet weg dat ik vreselijk blij met Uggs en ontzettend trots ben op haar en op ons!
Leuke foto's!
Heel fijn; ze is elke dag nieuwsgierig naar wat we gaan doen, en zo zie ik het ook het liefst!