gezocht GPS als Horloge voor wandelen en paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

UrbanL

gezocht GPS als Horloge voor wandelen en paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-12 10:16

Ik start tegenwoordig wat Enjoy the ride en daarnaast wandel ik erg veel met mijn hond. Nu wil ik nog wel een gekke plekken pakken en lekker erop los lopen.
Maar erna ben ik toch altijd benieuwd hoeveel ik heb gelopen straks ook met fietsen met de kinderen (vakantie).

Tevens wil ik wat meer gaan rijden met paard en ook langere ritten en dan is er een als horloge formaat wel handig.

Handig voor mij:
- Gelopen kilometers
- GPS ook met route instellen via pc
- Hartslag enz niet nodig gaat niet om snelheid enz.
- Waterdicht
- Goed tussendoor op te laden.

Heeft iemand tips?. Prijzen maakt niet zoveel uit als hij maar goed werkt en handig in gebruikt is.

Djilna

Re: gezocht GPS als Horloge voor wandelen en paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 13:00

Als je een GPS wilt met routekaart die zichtbaar is kom je al snel in de handheld GPStypes. Zoals de Garmin GPSmap en de Garmin Edge.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-12 14:24

Nee dat is niet handig qua rijden.

Denkt och dat ik voor de Garmin Foretex 301 ga iemand ervaring ermee?.

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 10:14

Ik heb vroeger de Garmin Foretrex 201 gehad, en nu heb ik de Forerunner 305. De navigatiefuncties die in de oude Foretrex zaten (en destijds niet in de Forerunner) zitten nu ook allemaal in de 305, o.a. reeds gereden routes herhalen, routes exporteren en ook zelfgemaakte routes importeren en volgen. Het werkt prima, maar stel je er niet teveel van voor: je krijgt geen omgevingskaarten te zien ofzo, alleen de lijn van de route en je eigen koers, soms pijltjes bij splitsingen, en andere punten die je er zelf expliciet in hebt gezet (bijv. je startpunt of bepaalde oriëntatiepunten onderweg).
Maar het belangrijkste vind ik zelf dat je je startpunt erin kan zetten en dat altijd weer terug kan vinden, dus echt verdwalen kan eigenlijk niet meer.
De vorm van de 305 is overigens veel fijner (de Foretrex stak zo uit aan de zijkant van de pols), en hij heeft ook beter bereik dan de 201 toen, maar dat is nu misschien bij alle versies verbeterd.

Overigens hebben ze bij Decathlon een goedkopere versie van de Foretrex, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 08:48

De garmin edge 800 is ook op een polsband te bevestigen, maar is wel wat aan de grote kant (maar goed te doen). Heeft ook navigatiefunctionaliteit, maar is wel behoorlijk aan de prijs (ong 400 euro).

fury58

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 18:03

Heb de versie van Decatlone waarmee ik de route's thuis op de pc kan terug zien, kunt ook route's er in zetten die je zelf hebt aangemaakt, zoals al eerder is vermeld is de route alleen af te lezen als lijn met een pijltje waar de naar toe moet, deze versie geeft tijdens rijden snelheid, tijd, afgelegde afstand weer.
Thuis kun je ook dan de hoogte verschillen en snelheid verschillen in grafiek terug zien.
Service was goed mijne was bijna 2 jaar oud kon niet meer inlezen naar pc, toen een nieuwe gekregen met weer 2 jaar garantie.

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 18:28

Je kan ook gewoon een app downloaden voor je telefoon

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 22:05

_Margarita_ schreef:
Je kan ook gewoon een app downloaden voor je telefoon

Ja inderdaad, ik heb ook zo'n app voor m'n telefoon.
Superhandig, kan ook heel veel. Ook snelheid/afstand (beiden los af te lezen maar ook in grafiekje)/kaarten, met startpunt goed zichtbaar/hoogteverschillen/enz.
En nog gratis ook :)

Maar inderdaad *voor zover ik weet* niet mogelijk om routes vanaf pc te importeren.

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 06:49

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 11:13

even een domme vraag....
ik wil ook een dergelijke app gaan gebruiken tijdens wat langere ritten,maar iemand zei me dat als je je telefoon in je broekzak hebt,dit geen zin heeft omdat hij dan de signalen niet oppakt??

:o?

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 20:29

Mijn telefoon pikt wel signaal op, zowel in rijbroekzak als jaszak. Telefoon zit dan wel met het scherm naar m'n lijf in m'n zak. Gaat prima.

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 11:15

Vandaag (dus tot 23.59 vanavond) bij Ibood de Garmin Forerunner 405, met hartslagmeter, voor maar 169 euro. :)

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 13:15

159 zelfs :-)!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 20:49

Ik gebruik ook mijn telefoon met een app en ook midden in de bossen, met telefoon in rijbroekzak of jaszak, in het beschermhoesje, heeft prima ontvangst. Alleen het vreet wel batterij, dus moet altijd zorgen voor een volle batterij bij vertrek.

Maar vooraf importeren van routes kan bij de apps die ik gebruik voor zover ik weet niet.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-12 15:43

Ikheb dus nu een garmin Foretex 305 echt super gebruik hem dus ook met wandelen.

Maar volgens mij geeft die miles aan ipv KM.

Fijne is dat die om je pols zit dus geen telefoon die kan vallen...:D.

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 08:35

Prisca schreef:
Maar volgens mij geeft die miles aan ipv KM.

Dat kun je allemaal zelf instellen. :) Eventjes de gebruiksaanwijzing doorspitten. :P

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 15:23

Zijn er mensen met iphone, welke app kun je dan gebruiken en hoelang houdt die batterij het vol?

Als je een rit van 4 uur maakt, wordt het lastig denk ik. Ik gebruik die app van Nike, run keeper, op zich ook wel handig.

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 17:25

Ik zou het zelf ook niet fijn vinden eerlijk gezegd om de batterij van mijn telefoon daaraan te 'verspillen'. Mijn telefoon hou ik liever beschikbaar voor als het nodig is.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 20:27

Ik gebruik mijn iphone (3GS) en na een ritje van 3 uur heb ik nog 20% over als ik met 100% begin. Gaat erg hard dus :j
Je hebt eventueel ook losse aqqu's die je eraan kunt hangen, dat zou ook een idee kunnen zijn.

Ik gebruik imapmyride, heel fijn!
Zie bijv: http://www.mapmyfitness.com/routes/view/85741979

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 12:15

Dat is ook waar, of je moet een oud mobieltje meenemen met daar je simkaart in. Ik ga het vandaag eens proberen met nike running+gps, kijken of dat goed werkt.
Er is op internet ook een hartslagmeter te koop voor bij de iphone, hier iemand ervaring mee?

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 20:00

Nou runkeeper is mij te slim af, er staat steeds "pace". Nu kwam ik erachter dat dit is hoe lang je over een km doet. Ik ga dat imapmyrode proberen, kun je dat ook in kilometers krijgen of alleen in Miles?

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 20:30

Ook in kilometers :j

Ik was vandaag mijn telefoon vergeten aan te zetten, maar je kan hem zelf ook uitzetten via de website.

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 20:32

Ja ik zie het, ik heb het inmiddels gedownload, morgen gelijk uitproberen, bedankt voor de tip :)

Flora_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 13:51

oh zo'n horloge is ook wel handig! (gaat de batterij teminste niet van leeg)

ik gebruik zelf mijn mobiel met de runtastic app, daar kun je zien waar je loopt, waar je hebt gelopen en hoe hard en hoe lang, heel handig!

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 16:13

@splashislief, vandaag heb ik de app gebruikt, maar kan niet zien hoe hard ik bepaalde punten ging, waar ik bv galop deed enzo. Alleen de totalen. Of kan dat wel?