Op donderdag 5 april vertrokken we naar Callantsoog, een rit van 3.5 uur van zuid naar noord-west.
Blue kreeg een mooie ruime stal en ik, Roos en mijn man installeerden ons in het luxe knusse challet op het erf.
Heerlijk om dicht bij je paard te zijn en toch goed en warm te slapen, want het was koud die dagen.
Aangezien het prachtig zonnig was toen we aankwamen en de weersvoorspellingen niet veel goeds voor het weekend gaven, zijn we s'avonds lekker naar het strand gegaan.
[WN-ITP] Blue (Spots On The Moon) bij Callantsoog aan zee
Vrijdag morgen begon dan de echte bootcamp met voor ons een reiningclinic van Evelien.
Ik luister aandachtig naar de aanwijzingen terwijl Blue van ongeduld een gat graaft naar Australie.

Op de snelle cirkel, Blue is fanatiek.

Een hoop geleerd en veel zin in de volgende clinic zaterdagmorgen.
Na een heerlijke lunch vervolgen we met een clinic horsemanship van Chris.
Ik meende dat Blue wel rustiger zou zijn na een ochtendje reining maar Blue had de turbo aan en die ging niet af.
Chris legt uit en wij stappen wat los.

Daarna werden er proefjes gereden en kregen we tekst en uitleg.
Blue in de line-up tussen 2 aardige merries
(Ze lusten hem rauw, letterlijk
)
s'Avonds was de clinic "door de ogen van de jury" van Chris.
Voor mij waarschijnlijk nog de meest leerzaamste clinic, wat zien leken weinig en wat zien jury's veel en snel.
Filmpjes van reining, trail en horsemanship kwamen voorbij.
Het werd een latertje die avond maar reuze gezellig.
Zaterdagmorgen de 2de clinic van Evelien.

Helaas had Blue toch wat spierpijn, ik vond hem in ieder geval minder makkelijk meewerken als de dag er voor, maar weer een hoop geleerd en met Blue zijn eerste spinnen gedraaid en zijn eerste echte slidingstopjes gemaakt
Een momentopname.

Mijn man had een hoop gefilmd en ook daar nog veel van geleerd in combinatie met de uitleg van Evelien.
Toen lunch
en daarna de trailclinic van Chris.Duidelijk meer Blue zijn ding, dit kende hij al een beetje.

Zoals gebruikelijk weer een hoop tekst en uitleg bij ieder onderdeel, waar op te letten en hoe te nemen.
Vooral heel veel denkwerk voor de ruiter en daar ben ik nu zo goed in
Hier een klein stukje lope-overs , waar ik zeer trots op ben.
Nog lang niet goed genoeg maar het is een begin.

Aan het eind van de dag werden we verwend met een BBQ
Tenslotte zondagmorgen voor ons de laatste clinic.
Gek genoeg werden hierbij de meeste foto's gemaakt
, het ging dan ook om een HUNTER clinic.

Ik plaats alleen de mooie hoor, voor l*l liepen we toch al.

Tenslotte nog 2 grappige foto's.
Blue doet zijn uitertste best met zijn tong tussen zijn lippen van inspanning

Verder kan hij helemaal niet eigenwijs kijken, dat lijkt alleen maar zo

Ik wil manege Noot van harte bedanken voor het geweldige ontvangst, Dropje voor het vele werk die dit bootcamp tot een groot succes maakte en alle bootcampers voor hun gezelligheid.
Verder nog gaucho,binq?, Gimme-Spurs, Wranglerbutt en siebo2(megastrandrit.nl) voor alle
Dainty had eerst al een klap voor d'r harses van me gehad omdat ze d'r buurman (ruin) Blue wilde bijten en even later zag ik overbuurvrouw (merrie) Blue een uitval naar hem doen met ontblote tanden