Een eerste wedstrijd van het seizoen is altijd spannend en dit keer vond ik het extra spannend: na onze afkeuring op de Ginkelse Heide in september hoopte ik dat alles nu wel gewoon goed zou verlopen.
De reis verliep soepel en ik had daardoor ruim de tijd om een paddock te maken en Niek kon lekker bijkomen van de reis. Aangemeld en om 11:00 naar de voorbespreking gegaan. Daarna voorkeuren (alles was goed) en een starttijd aanvragen: 12:32!
Op weg naar het eerste groompunt loopt de weg naast het ruiterpad:

Een merrie met duidelijk heel veel zin om te lopen en een ruiter die best wat netter op haar paard mag zitten
Er waren stukken bij met flink diepe modder en dat in combinatie met een merrie die het liefst als een streep door het parcours zou vliegen, maakte het lastig om in een fijn ritme te komen.
Mijn trailermaatje was na mij gestart, maar reed mij voor de P/A bij en we zijn samen verder gegaan, tot plezier van beide merries en ruiters! Op ongeveer 1200 meter voor de P/A gaan stappen en op een gegeven moment ernaast gaan lopen. Op de P/A direct kunnen aanbieden: HF 42!
Grooms gespot, daar in de verte!

En ga je daarna weer verder met een alerte merrie:

Ik vind het stuk tussen P/A en finish altijd erg snel gaan en voor ik het wist waren we alweer vlakbij de finish. Stappen om de HF omlaag te krijgen dus. Op de finish meteen kunnen aanbieden: HF 52. Fijn!
Op naar de trailer om na te verzorgen, en bij de naverzorging hoort uiteraard ook het uitkrabben van de hoeven. Dat leverde een heel bijzondere 'trofee' op:

Deze steen zat ingeklemd tussen de takken van het ijzer rechtsachter - we hebben met 2 man moeten puzzelen om de steen los te krijgen. Oeps. Geen idee wanneer we die steen opgepakt hebben, geen pas iets van gevoeld en ook niets van gehoord (voor zover dat natuurlijk gaat op zachte ondergrond). Toch wel even spannend voor de nakeuring.
Bij de nakeuring was gelukkig alles goed, HF 44, andere waarden allemaal OK - op naar de locomotie... En niets te zien, dikke A gekregen van de vet. Gelukkig maar.
Ik heb niet hard gereden, een snelheid van 10.51 km/h en daarmee een 51ste plek, maar ik heb wel een fitte merrie mee terug naar huis genomen en daar was het me om te doen. In Renkum gaan we klasse II starten, is de planning.
Daphne en Karin bedankt voor hun goede zorgen als groom!
Edit: typfoutje!
Gefeliciteerd in ieder geval met het uitrijden en veel succes in Renkum! Vond dat zelf ook een fijne wedstrijd om klasse 2 te starten
Zelfs ondanks de steen een dikke a en alles goed. Dat is super 
Daar had ik nog helemaal niet aan gedacht! IJzers rekken dus