[WN] Kleur beenbeschermers bij reining

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ElCid

Kleur beenbeschermers bij reining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-12 08:02

Met reining zijn beschermers verplicht, ik las in de Do's en Dont's dat je wit of zwart moet gebruiken; daar heb ik eigenlijk nooit bij stil gestaan of er een bepaalde kleur wel/ niet mag/ moet.
Ik heb grijze, blauwe en zwarte beschermers en witte skid boots. Kan lichtgrijs evt. ook? Daar heb ik een complete set van ( voor, achter en bell boots).

essiedepessie

Re: Kleur beenbeschermers bij reining

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 08:45

Beschermers zijn overigens niet verplicht.. jan hoefkens en jan bogaerts rijden tegenwoordig futurity's zonder peesbeschermers... vraag me niet waarom, want ik vind het niet zo slim.

Imo is het wit of zwart, en niets anders...

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 10:02

Witte beenbeschermers worden vaak gebruikt om de benen te accentueren tijdens de spins... Persoonlijk ga ik voor zwart, aangezien spins niet Fuego zijn sterkste punt zijn... O:)

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 11:16

Er wordt in de rulebooks niks gezegd over voorgeschreven of verboden kleuren voor beenbeschermers.
Het is dus helemaal een kwestie van eigen smaak (en of je ergens 'bij wilt horen' :D)

Persoonlijk vind ik zo onopvallend mogelijk het mooist, bv. zwart op een donkerbruin/zwart paard, bruin op een vos en wit op een paard met (hoge) witte benen :j

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 11:19

Het is een ongeschreven regel, waarbij je respect toont naar de judges... zelfde als dat je altijd netjes verschijnt en niet met oude troep aan je lijf :)

Wran, dan maakt het niet uit... green as grass, dan kan ik er inkomen dat je het nog niet weet...

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 11:27

@Essie: maar wie heeft bedacht dat judges alleen zwart of wit willen zien?

Gisela

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 11:47

Niemand heeft bedacht dat de jury's alleen zwart of wit willen zien. Maar kleurtjes maken het een "bont" geheel en persoonlijk ben ik zelf gecharmeerd van iets meer "sophisticated". En die uitstraling heb je eerder met zwart of wit.
Daarbij, als je een hele mooie blanket hebt onder je zadel die al veel kleur bevat, oogt het rustiger als je peesbeschermers zwart of wit zijn, in plaats van weer een bonte kleur. (En vaak past het qua kleur dan ook weer "net niet" bij elkaar.)

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 11:56

Ik vind het juist weer erg mooi als je bv, een pad hebt in de kleur bordeaux, om dan de zelfde tint peesbeschermers te nemen. Dat vind ik juist weer rustiger overkomen dan dat je daar zwart of wit onder zet. Ik zou dan wel weer gaan voor de donkerste tint die in je pad voor komt.

Gisela

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 12:12

Daarom ook: persoonlijke mening maar ook smaak.

Ik vind het prettiger als je een kleur hebt, die van nature bij paarden voorkomt, dus zwart, wit, vos-kleurig (cognac).

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 12:14

Wranglerbutt schreef:
Er wordt in de rulebooks niks gezegd over voorgeschreven of verboden kleuren voor beenbeschermers.
Het is dus helemaal een kwestie van eigen smaak (en of je ergens 'bij wilt horen' :D)

Persoonlijk vind ik zo onopvallend mogelijk het mooist, bv. zwart op een donkerbruin/zwart paard, bruin op een vos en wit op een paard met (hoge) witte benen :j

Mee eens! :j

En klopt het dat bij barrelrace bijvoorbeeld heel vaak hele felle kleuren (zelfs fluroriserend) worden gebruikt?

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 12:42

Bij barrelraces houden ze wel van wat gekkigheid ja.. ook op de tack zelf...

ik vind het persoonlijk gewoon een beetje oenig ogen als je binnen komt in een volledig paarse set bijvoorbeeld...

maargoed.. meningen verschillen, en dat mag.

Ik heb voor thuis wel een paar gekke kleuren bandages en beenbeschermers, maar als ik voor het mooi ga, dan is het toch altijd zwart of wit...

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-12 13:47

Dan laat ik mijn felblauwe splintboots en bell boots dus maar thuis ;) en neem een neutralere "kleur" mee ( grijze beschermers en donkerblauwe show blanket).
Zonder bescherming lijkt me niet ideaal, ik dacht dat het verplicht was ( stond in de Do's en Dont's). Bedankt.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 14:01

Wranglerbutt schreef:
@Essie: maar wie heeft bedacht dat judges alleen zwart of wit willen zien?

En waarom zou het bij de wran dan niet uitmaken :?
Daar hoef je geen respect voor de jury te hebben ofzo :?

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 14:02

Omdat ze daar toch allemaal rondrijden in 20 verschillende kleuren, met cap, zonder chaps etc.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-12 14:18

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-12 14:18

essiedepessie schreef:
Omdat ze daar toch allemaal rondrijden in 20 verschillende kleuren, met cap, zonder chaps etc.
_O-

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 14:19

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 14:22

essiedepessie schreef:

En dat betekend dat automatisch dat het niet meer uitmaakt :?

Ik snap de logica niet, maar zal wel weer aan mij liggen :D

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-12 14:39

Het is ook leuk, ik hou ook wel van een kleurtje ;) .

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 15:49

Als je van een kleurtje of bling houd kun je je hart ophalen in de showblousjes en blankets maar het daar dan ook lekker bij houden in de showring.
Thuis lekker om doen wat je wil.

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 16:05

Dat wist ik ook niet van witte en zwarte peesbeschermers/bandages!
Ik heb ook weleens iemand compleet in het roze zien rijden.
Roze bandages, blanket, blousje en zelfs wat roze in de laarzen.
Maar dit was een jonge jeugdruiter, misschien dat dat wat anders overkomt dan bij een volwassene haha..

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 16:13

ach, het is iets van de laatste jaren en zal ook wel weer een keertje overwaaien
nog even en we zijn dressuurmiepjes met alleen nog maar zwart en wit omdat dat zo sjiek staat :roll:

het is maar wat je wil
wil je accent leggen op de benen kies je wit(op een niet wit benen paard) of een kleur die bij de outfit past
wil je dat juist niet kies je voor een kleur die veel lijkt op de kleur van de benen van je paard, daar gaat mijn voorkeur naar uit

ik begrijp dat de nieuwste rage is om geen beschermers om te doen
blijkbaar om te laten zien dat ze daar niet mee rotzooien of omdat oververhitting van de pezen een gevaar zijn bij beschermers
over bandages wil ik het niet eens hebben, die mensen zou ik graag langs een goede DA willen sturen

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 16:41

essiedepessie schreef:

Het wordt in de pleasure zelfs afgeraden chaps met franjes te dragen ivm een stil beeld (en dat wordt verstoort door franjes) en daarbij denk ik dat iedereen zijn best doet er op z'n best uit te zien tijdens een show! :+ (Juist bij de wran...)

En een cap is nou eenmaal verplicht in de startersklassen bij de wran... Ik doe zelf bij een wedstrijd ook liever een hoed op :j

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 17:36

spatter schreef:
over bandages wil ik het niet eens hebben, die mensen zou ik graag langs een goede DA willen sturen

Er zijn anders behoorlijk wat top ruiters die daar wel voor kiezen met hele goede paarden, al dan niet van hun zelf of een klant. Sommigen zelfs met behoorlijk veel jaren paardenervaring en voldoende kennis om te beoordelen of bandages wel of niet goed zijn. Slecht bandageren is idd slecht, maar als je het niet kan, moet je het niet doen gewoon. Neem dan kant en klare 3 in 1 dingen.

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 17:47

superpony schreef:
spatter schreef:

Er zijn anders behoorlijk wat top ruiters die daar wel voor kiezen met hele goede paarden, al dan niet van hun zelf of een klant. Sommigen zelfs met behoorlijk veel jaren paardenervaring en voldoende kennis om te beoordelen of bandages wel of niet goed zijn. Slecht bandageren is idd slecht, maar als je het niet kan, moet je het niet doen gewoon. Neem dan kant en klare 3 in 1 dingen.

Inderdaad.. Ik heb genoeg paarden moeten bandageren voor toch wel top ruiters..