[WN] Twister 4e les

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sirius_

Twister 4e les

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-12 19:36

[WN-ITP] Beginning from scratch..
[WN-ITP] Filmpje van Twister

Dit was mijn 4e les, en de 2e keer dat ik los reed. Ik heb nu vrij snel mijn ontspanning te pakken en rijd gewoon lekker. Ik schrok wel een beetje van mijn houding op sommige foto's :o maar ik zit met plezier op het paard. Vandaag zelfs een rollback gedaan :D
Twister reageert gigantisch goed op mijn zit en stem, iets wat veel vertrouwen geeft. Ik hoef bijv. alleen maar achterover te zitten en HO te zeggen en ze staat al stil, zonder de teugels aan te nemen.
Ik moet er wel op letten dat ik mijn benen stil houd, mijn handen rechtop en meer uit elkaar, en waar ik moeite mee heb is dat Twister na de galop erg vlot draaft. Daar ben ik nog te onzeker voor, ik ga gespannen zitten en kukel voorover, waardoor zij nog harder gaat. Op dit moment los ik dat op door een kleine volte te draven totdat ze weer jogt, maar ik heb al ervaren dat ontspanning voor een rustige jog zorgt. Dus mijn volgende les begin ik aan de longe om te wennen aan haar snelle draf en om achterover te blijven zitten.
Als ik dat voor elkaar heb wil ik graag de les, want voor de rest voel ik me super op haar rug <3

Echt lang geleden dat ik zo heb genoten van het rijden!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En ook nog een van de mooiste quarters van bokt tegen gekomen :D
Afbeelding
Whiskey van Buckskey

meikie

Re: Twister 4e les

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 19:57

Fijn dat je zo lekker hebt gereden, je bent mooi op weg!!
Ik vraag me alleen af waarom je paard een soort slofteugel om heeft. Heb je anders te weinig controle?

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-12 19:58

Ze heeft een elastiek, twister wilt gauw met haar hoofd slaan, en evelien doet die om, ter voorkoming dat ruiters haar in haar mond trekken (had ik ook gevraagd ;))

mommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 20:50

Knappe Twister.
Goed hoor *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 08:15

Leuke foto's Rianne, het gaat echt supergoed op Twister dus vooral blijven doorgaan zo :D

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 08:46

Leuk dat je het zo naar je zin hebt! :)

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 09:57

Als je deze foto's vergelijkt met de eerdere topics race je vooruit! Ga zo door, en ik kan echt zien dat je ontzettend veel lol hebt! :j

(laatste foto = scharrel van Fuego... ;) )

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 16:44

Wat leuk dat het zo goed gaat met jou en Twister ! Ziet er leuk uit ! Maar zitten jouw beugels niet een beetje hoog? Ik had dat in het begin ook en sinds ik ze lager heb is mijn zit verbeterd. Misschien iets om een keer te proberen :) Verder echt leuk dat jullie zo goed bezig zijn !

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-12 17:51

Bedankt allemaal :D

GS ik zag de foto's inderdaad van Whis en Fuego, leuk :))

Kimvicious, ik wil later westernspringer worden :D
Haha nee hoor, ze moeten inderdaad langer :) Maar het zit allemaal nog een beetje onwennig, vorige keer waren ze net te lang en toen verloor ik mijn beugels steeds, nu zitten ze weer te kort. Zal ze volgende keer inderdaad -voor mijn gevoel- te lang doen :)

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 18:44

Sirius_ Is in het begin echt lastig, heb ik ook heel erg aan moeten wennen terwijl ik nu van iedereen hoor dat ik ze zo lang heb... tsjah tis ook nooit goed :D

chexgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 18:53

wat leuk zeg dat je vertrouwen weer terug komt! En wat is Twister toch een fijn paard he ;)

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 19:12

Twister is lief.

Ik vind trouwens dat je beugels wel goed zitten, en dat je benen ook mooi naar achteren liggen :)