Een jaar later; Judy weer in Kootwijk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MyrtheJ

Een jaar later; Judy weer in Kootwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-12 16:07

Een jaar geleden reden we onze eerste endurance wedstrijd ooit in Kootwijk.
Lijkt al weer een eeuwigheid geleden, zoveel heb ik geleerd het laatste jaar en zoveel fitter is Judy geworden!

We hadden al de korte klasse 1 in KWB gereden vorige maand, dat ging erg soepel dus besloten we in Kootwijk weer wat meer tempo te gaan maken.

Op de voorkeuring was alles in orde en we mochten om 12.56 uur van start.

Judy vond het noodzakelijk om er na de eerste bocht vandoor te sprinten en hield dat de eerste 5 km vol. Toen ik op mijn horloge keek hadden we het eerste stuk al 17 km/u gemiddeld gereden. Oeps! Daarna kwam er toch vond ik een verraderlijk stuk met die modder en bladeren, daar had Judy met haar korte pootjes toch wat last van af en toe. Hier wat rustiger aan gedaan, daarna weer wat meer tempo gemaakt, Judy bood veel galop aan, dus daar maar gebruik van gemaakt.
We waren zo bij de P/A, HF daar netjes 52 en hadden toch ruim 13km/u gereden. Tweede stuk ook weer wat tempo gemaakt daar waar mogelijk en Judy was niet moe te krijgen. We waren zo bij de laatste 2km aangekomen en vanaf daar rustig aan gedaan. Singel gaatje losser, ik er even naast... en met een losse singel weer opgestapt. Leek wel een clownsactie, want ik ging er bijna naast aan de andere kant :P oeps!
Finish HF 60, goed gegokt zonder hartslagmeter!

Daarna gauw ingepakt met dekens, want er stond een koude wind in de rijbak! wat gestapt, wat laten drinken, wat slobber,en bij de nakeuring weer alles goed. Wel de hartslag nog iets aan de hoge kant, ik denk van de kou, ze was ook trillerig (52, normaal in rust 40-44).
Uiteindelijk 12,55 km/u gemiddeld gereden en een 11e plaats. De punten voor klasse 2 zijn binnen! Knappe pony! :+:

Vandaag een stukje naast de fiets meegenomen, nog energie voor 10, geen dikke benen of echte spierpijn. Ik denk dat die klasse 2 wel goedkomt!

Wel ga ik werken aan meer rust bij de start, want dit sloeg nergens op... Ik denk dat het voornamelijk komt doordat ik Judy écht een week rust gegeven heb, meestal rij ik doordeweeks nog wel een rustig rondje, maar dat heb ik nu overgeslagen. En ook op het bibberen van de kou moet iets gevonden worden... 3 dekens zou toch genoeg moeten zijn.

Organisatie EN vrijwilligers bedankt, en jammer dat er geen 3e keer Kootwijk komt voorlopig.

Nog wat foto's, met dank aan Jorunn van het enduranceforum:

Afbeelding
Klein maar dapper....

Afbeelding
Hier ging ik er dus bijna naast.....

Afbeelding
Geen lappenkat maar een lappenpony... ;)

Afbeelding
Goedgekeurd!

Mariekyy

Re: Een jaar later; Judy weer in Kootwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 16:11

Leuk verslag Myrthe en super gedaan! Judy is een leuke pony :D

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 16:12

Wat een leuk verslag, wat moet dat een heerlijke dag zijn geweest. Tja dan gaat het hier wel kriebelen hoor, bij dit soort verhalen! Ik doe het ook mezelf wel weer aan :')

Britt_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 19:01

wat een leuke pony is Judy! zo te lezen een lekkere actieve pony :)

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 13:14

Dankjulliewel voor de leuke reacties!

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 21:26

van harte gefeliciteerd, vind Judy ook echt zo'n leuke pownie <3