Bultjes.. Moet ik me nu uitschrijven?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_suus19_

Bultjes.. Moet ik me nu uitschrijven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-12 20:39

Hoi allemaal,

29 april ga ik mijn eerste endurance wedstrijd rijden en ik ben gigantisch zenuwachtig :o
Paard en ik zijn hard aan het trainen geweest en ik dacht dat we er wel klaar voor waren dus ik heb ons ingeschreven.
Maar nu ontdekte ik van de week een harde bult op de plek waar het zadel zit, aan 1 kant. Vandaag waren er nog 2 kleine bultjes vlak naast gekomen.. Ik kan me bijna niet voorstellen dat het van het zadel komt. Het is een luchtzadel, imo drukt het nergens, het zadel is pas nog nagekeken en de plek is ook absoluut niet gevoelig. Maar je weet maar nooit, dus ik ga maandag meteen de zadelchecker bellen en hopelijk kan die binnen 2 weken langskomen, anders ga ik natuurlijk helemaal niet aan de wedstrijd beginnen. Er komt geen zadel meer op tot ik zeker weet dat het goed is :)
Maar nu vroeg ik me af; Hoelang duurt het ongeveer voordat de bultjes weggaan, weet iemand dat? En als ze nog niet helemaal weg zijn op de dag van de wedstrijd, maar hij heeft er geen pijn aan en ik kan aantonen dat het zadel aangepast is of dat het niet daarvandaan komt, zou ik dan wel mogen starten? Ik heb geen idee hoe streng die controles zijn.

Ik hoop dat jullie raad voor ons weten :)

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 21:45

Klinkt mij als een allergische reactie, kan zijn op: waspoeder, wasverzachter, insectenbeet, brandnetels?

Het kan zijn dat ze het opschrijven zodat de volgende arts het weet die het ziet, maar ze kijken vooral naar gevoeligheid en of het dus misschien een beginnende drukplek is.

biancavos

Re: Bultjes.. Moet ik me nu uitschrijven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 22:46

Frank heeft nu 4 maanden een bultje op zijn rug. word inderdaad opgeschreven en gekeken of het gevoelig is.
Ze hebben er vandaag in bij elke keuring naar gekeken.

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-12 22:57

Bedankt voor jullie reacties!
Dan schrijf ik me nog niet uit en zorg ik dat de zadelchecker zsm langskomt :)

Shuristar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 19:28

Mijn paard heeft ook bultjes onder het zadel, hijheeft er nooit last van en is er niet gevoelig op. De da zet het op mijn vet kaart, en verder nooit problemen mee gehad. Als hij er zeker weten geen last van heeft kan je gewoon starten. Succes.

LadySierra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 10:00

Mijn paard heeft ook bultjes onder het zadel. Hij heeft er geen last last en het gaat ook niet schuren. het wordt opgeschreven, daarna nog 3x gecontroleerd en dat was het. Kan je prima mee starten.
Wat wel raar is, is dat het bij mijn paard alleen rechts is....

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-12 19:22

Oké :) Dan starten we gewoon! :D Maandag komt nog wel voor de zekerheid de zadelchecker langs, toch fijn als dat uitgesloten is iig.
Inderdaad is het bij mijn paard ook maar aan één kant, alleen dan links.. Lijkt me wel heel toevallig als het een allergische reactie is, en het is maar aan 1 kant, op 1 plek en dan wel 3 bultjes.. Maar het zou natuurlijk altijd kunnen.

jendemen25

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 18:03

ik heb ook iets naars sinds vorige week... een singelwondje... maar alleen de haren zijn eraf, rust gehad begint nu weer te groeien en een andere singel. het is niet erger geworden het is ook niet helemaal open geweest. mag je hier wel mee starten?

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 11:15

Ik heb wel eens bij de nakeuring een singelwondje gehad, dat was geen probleem. Hoe dat bij de voorkeuring zit weet ik niet..

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 14:57

Ik heb het een keer aan de hand gehad, een kale plek bij de singel. Ik mocht alleen starten met een singelbontje, heb er gelukkig ter plekke eentje kunnen kopen en het is niet verder open gegaan.
Ik heb het ook een keer gehad in een klasse 2 bij de vetgate, toen was het wel open gegaan en ben ik gestopt. Nu start ik echt alleen nog maar met bontje en meestal zonder hartslagmeter, want daar krijgt ze ook snel plekken van.

Met bultjes op de rug zou ik het wel zeggen bij de voorkeuring, als ze niet veranderen met rijden ( dat merk je ook wel met rijden voor de wedstrijd de komende week) zou ik gewoon gaan en hopen dat je mag starten. Je inschrijfgeld ben je waarschijnlijk toch wel kwijt, ook als je nu afzegt, of ze moeten nog om vrijwilligers zitten te springen, dan kan je vragen of je als vrijwilliger aan de gang mag. Vaak willen ze je inschrijfgeld dan wel teruggeven.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 15:30

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 14:45

Bedankt voor de tip over de Gerzon, ik zal het uitproberen!
Zadelchecker is vandaag geweest, er moest wel wat lucht bijgevuld worden maar hij lag niet dramatisch. Zij zei dat het niet van het zadel kon zijn. Dus dan moet het inderdaad ergens anders van komen :)

jendemen25

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 06:57

het gaat nu al stukken beter, maar je ziet het nog wel. ik neem een singelbontje mee! bedankt voor de tip!! ook over gerzon had er nog nooit van gehoord

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 07:56

Wel jammer dat je van dat Gerzon niet kan zien wat erin zit, voor het rijden van wedstrijden mogen er geen verboden stoffen inzitten en dit gaat sneller dan je denkt.