[WN] kale plek en korstjes aan zijkant schoft

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dodyg

kale plek en korstjes aan zijkant schoft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-12 18:53

vandaag was ik bij mijn paardje welke nu bij mensen staat om zadelmak te maken.
nu was ik haar aan het poetsen en ontdekte ik dat ze aan de zijkanten van haar schoft kale plekken heeft met korstjes.
ik heb hier naar gevraagd omdat het eerst wat in mij op komt een niet goed passend zadel was die knelt op de schoft. ook mede omdat ze mij vertelde dat ze sommige dagen uit het niets ontplofte en er bokkend van door ging.

nu vertelde hij mij dat dit normaal is bij westernzadels dat dit altijd is eerst en dat ze hier dan een eelt laag op krijgen?
kan mij iemand hier meer over vertellen ik heb helemaal geen ervaring met westernzadels en heb zo mijn twijfels over deze uitleg

Benfan

Re: kale plek en korstjes aan zijkant schoft

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 18:58

Ik twijfel er ook over. Kan mij niet voorstellen dat dit normaal is. Zou persoonlijk dan direct mijn paard daar weghalen. Zijn ze helemaal besodemieterd.

chexgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 19:00

qua uitleg van zadels kan ik je niet helpen (heb ik weinig verstand van). Maar mijn paardje wordt momenteel ook ingereden, maar heeft geen plekjes bij de schoft, wel bij de singel de eerste paar keren. Kan het misschien aan het pad liggen?

jelson

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 19:03

Je twijfel is terecht, wat een onzin eelt kweken |o

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 19:04

Oei dat is echt onzin en idd een teken dat het zadel niet past! Ik zou direct mijn paard daar weg halen, blijkbaar hebben ze en geen kennis van zaken en geen gevoel voor paarden.

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 19:04