Twee dravers en TREC hindernissen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Westernfreak

Twee dravers en TREC hindernissen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-12 20:50

Een paar maanden geleden zag ik dat WendyBZ ook trainingen PTV op locatie verzorgt. Direct borrelde het idee bij mij om een dergelijke training bij ons op stal te houden, dus de stalhouder om toestemming gevraagd. Enthousiast reageerden zowel stalhouder als stalgenoten op dit idee en zo was het ineens zover: een lesje TREC bij ons op stal! *\o/*
Zelf deed ik mee met Salty, mijn bijna 20-jarige dravermerrie waarmee ik endurance reed, maar de laatste jaren enkel nog recreatief door de bossen en de bak struin. De foto's spreken voor zich, we hebben samen enorm veel lol gehad!

Het labyrinth was de eerste oefening en die was maar eng! Salty vindt smalle doorgangen altijd erg spannend en had er maar weinig vertrouwen in dat we echt tussen die balkjes pasten.
Afbeelding

Even snuffelen en de eerste pasjes achter Wendy aan, waren die witte balkjes ineens niet eng meer en gingen we er toch vrij soepeltjes door en heb ik het zelfs een keer met 1 hand aan de teugels geprobeerd!
Afbeelding
Afbeelding

Daarna de smalle doorgang achterwaarts. Dit ging eigenlijk erg goed! Ze vond het alleen maar raar dat ze na het achterwaarts ook weer voorwaarts door de doorgang mocht.
Afbeelding

Na de doorgang kwam er meer actie; de laaghangende takken! In had verwacht dat Salty haar ogen uit zou kijken bij die stokken boven haar hoofd, maar niets was minder waar. Ze vond het geweldig en werd helemaal hyper. Oortjes erop en gáán! :):)
Afbeelding
Afbeelding

Bij de poort moest de rust er weer inkomen. Nu maak ik de deur van de bak wel eens open vanuit het zadel, maar zo'n blauwe poort midden in de bak is natuurlijk weer heel anders. Dat dat blauwe ding ook maar bewoog, was gewoon raar. Het lukte uiteindelijk bijna, maar we mogen nog wel wat vaker oefenen om de juiste techniek te pakken te krijgen :+
Afbeelding

Toen op naar de bezembak. Ik had al een jaar niet meer gesprongen met Salty, maar dit vond Salty zelf absoluut geen probleem. Ze trok wel erg enthousiast op de hindernis aan en had moeite om haar netjes aan te rijden. Zoutje wilde alleen maar vliegen! :=
https://lh3.googleusercontent.com/-dNI1 ... G_2413.JPG
Afbeelding
En nog een foto gemaakt door een stalgenote:
Afbeelding
Na een paar keer goed over de bezembak te zijn gesprongen en ook direct het labyrinth er achteraan foutloos gereden te hebben vond ik het wel mooi geweest. Ik ben trots op Zoutje. Ze pakte alle oefeningen zo enorm goed op! Voor ons als duo is het zeker voor herhaling of uitbreiding vatbaar! :j

Toen was het de beurt aan Bidri, een 4-jarige onbeleerde draver waar net de commando's 'stap', 'draf', 'halt' en 'terug' aan de hand / longe erin zitten. Ik wilde haar eerst in de groep aan de hand starten, maar eenmaal in de bak bleek dat alle hindernissen + andere paarden en ruiters + publiek iets teveel indrukken waren voor Bietje en ben ik na een paar keer het labyrinth en de doorgang achterwaarts goed gedaan te hebben de bak weer uitgegaan. Wel heb ik haar na de groep nog even gepakt voor de "laaghangende takken" en de brug. Dat was voor haar eerste keer wel meer dan genoeg!
Afbeelding
Euhm...vrouwtje, weet je zeker dat ik daarbij in de buurt kan komen?

Afbeelding
Nog wel wat spannend hoor, die witte balkjes!

Van de laaghangende takken was ze totaal niet onder de indruk!
https://lh5.googleusercontent.com/-LslL ... G_2644.JPG
Afbeelding

Afbeelding
Euhm...ik vertrouw dit ding nog steeds niet hoor, ik spring er wel overheen!
Maar uiteindelijk heeft ze er toch maar op gestaan!
Afbeelding

En toen was het ook klaar voor Biet. Ze heeft gisteren veel geleerd en ik ben erg tevreden!
Afbeelding

De hele dag was zeer geslaagd en zeker voor herhaling vatbaar! De sfeer was super, iedereen was enthousiast (zowel ruiters als paarden als stalhouder) en we hebben weer veel ervaring opgedaan! Op naar de volgende keer dus! :D

WendyBZ

Re: Twee dravers en TREC hindernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 21:31

Dat weer voorwaarts tussen de balken gaan na het achterwaarts vonden veel paarden moeilijk hoor! :j Maar Salty deed het verder super. Bloedjefanatiek :+ En arme Bietje vond het nét even teveel. Grappig dat zij dan wel weer fluitend onder de takken door gaat.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 21:38

Wat leuk, die ga ik onthouden om eens bij ons op stal te doen!

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-12 21:52

Tja, vond het achteraf niet raar dat Bietje het nèt even teveel vond worden. :(:) Had er zelf nog niet over nagedacht dat ze er zo op zou reageren, maar als ik het niet geprobeerd had, had ik dat ook niet geweten. :) Het was de moeite van het proberen wel waard! En erg fijn dat ik na de groepsles nog even een paar dingetjes kon doen. Je zag haar ook echt meer ontspannen en de dingen opnemen. Toen de concentratie echt weg was, was haar hoofd ook wel vol. Volgende keer gaat het vast beter! (Ik garandeer nog geen deelname onder het zadel hoor!:D)

@Twinklebel, ik kan het je zeker aanraden! :j Het is ook erg leuk dat iedereen mee kan doen, omdat alle oefeningen dus ook heel goed aan de hand te doen zijn (zoals in het fototopic van Neantje ook al aangegeven is). Er was in iedere groep wel iemand die aan de hand startte (en eventueel later in het zadel vervolgde).

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 22:14

Wat leuk! En lekker om je weer met beide paarden bezig te zien :)
Ziet eruit als een leerzaam dagje :j

Peetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 08:11

Super gave foto's, Mirjam!! Wat doet Zoutje het goed! En Bietje eigenlijk ook, zeker als je je bedenkt dat zij toch nog niet zoveel gewend is. Je mag trots zijn op je beide kanjers. :) Ik zie het mijn held op sokken nog niet doen, hoor... ;)

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 09:17

Jullie hebben je duidelijk vermaakt, leuk verslagje!

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 09:23

Leuk verslagje en wat heb jij twee leuke Dravers zeg! :j

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 11:32

Mirjam , wat een leuke foto's !
Het plezier straalt er vanaf.
Salt heeft d'r nog zin in zeg, fief oud dametje :D

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 15:07

Ziet er leuk uit, het zoutje had er lol in zo te zien! :D En wat een leukerd is Bidri zeg! :)

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 18:48

Dank jullie wel voor de leuke reacties.

@Nina, volgens mij is dit zelfs het eerste topic dat ik open met foto's van Bietje! :oo

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 09:42

Oh, nou dat kan echt niet hoor! :P Wel toevallig, zoveel zit ik niet op Bokt, dus gelukkig heb ik ze niet gemist! :D

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 11:41

Super leuk zeg!!!!!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 11:54

Wat onwijs leuk zo'n clinic op stal!!

En brave baby! En Salty ook al!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 23:59

Wat leuk om jou en Zoutje weer in actie te zien! *\o/* En die kleine doet het ook allemaal maar braaf! Kan me wel voorstellen dat het nog wat overweldigend was. Maar het begin is er, wie weet, over een paar jaar ook in de TREC? :)

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-12 21:19

Wie weet Karin, het beviel me erg goed! Het is dat vervoer momenteel ontbreekt, anders had ik me met Salty er al wel aan willen wagen. Na een halfjaar bijna niks doen is ze toch opmerkelijk fit! :)

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 21:21

Had nog helemaal niet gereageerd joh :oo

Ziet er gezellig uit! Salty heeft er veel plezier in zo te zien!

Neantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 11:58

Leuke foto's van de TREC training!
Ze hebben het goed en leuk gedaan zo te zien :D

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 12:05

Hee wat leuk! Ik heb eens meegedaan aan een TREC en vind dat toch wel een erg leuke bezigheid hoor :)

Ik denk je stal te herkennen en dan heb ik je paarden ook zien staan op de paddock..1 van je merries leek erg hengstig en de kleine kruising van je stalgenootJE stond flink bij haar te flemen, hihi.
Wel grappig, want zei gelijk, 'das een leuke draver' (heb dr zelf ook 1)..waarop de boer knikte :)
Veel geluk samen!

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-12 12:35

@Amy, dat is grappig! Ze waren inderdaad beide erg hengstig en die kruising vond inderdaad alles behoorlijk interessant.
Het zijn allebei wel typische dravers :j Maar ze worden lang niet altijd als draver herkend.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 12:39

hihi, ja en flemen die ukkepuk joh :P

Ja, ik denk dat mensen met dravers sneller andere dravers herkennen..althans, ik heb een enorm zwak voor ze :)