Zelf deed ik mee met Salty, mijn bijna 20-jarige dravermerrie waarmee ik endurance reed, maar de laatste jaren enkel nog recreatief door de bossen en de bak struin. De foto's spreken voor zich, we hebben samen enorm veel lol gehad!
Het labyrinth was de eerste oefening en die was maar eng! Salty vindt smalle doorgangen altijd erg spannend en had er maar weinig vertrouwen in dat we echt tussen die balkjes pasten.
Even snuffelen en de eerste pasjes achter Wendy aan, waren die witte balkjes ineens niet eng meer en gingen we er toch vrij soepeltjes door en heb ik het zelfs een keer met 1 hand aan de teugels geprobeerd!
Daarna de smalle doorgang achterwaarts. Dit ging eigenlijk erg goed! Ze vond het alleen maar raar dat ze na het achterwaarts ook weer voorwaarts door de doorgang mocht.
Na de doorgang kwam er meer actie; de laaghangende takken! In had verwacht dat Salty haar ogen uit zou kijken bij die stokken boven haar hoofd, maar niets was minder waar. Ze vond het geweldig en werd helemaal hyper. Oortjes erop en gáán!
Bij de poort moest de rust er weer inkomen. Nu maak ik de deur van de bak wel eens open vanuit het zadel, maar zo'n blauwe poort midden in de bak is natuurlijk weer heel anders. Dat dat blauwe ding ook maar bewoog, was gewoon raar. Het lukte uiteindelijk bijna, maar we mogen nog wel wat vaker oefenen om de juiste techniek te pakken te krijgen

Toen op naar de bezembak. Ik had al een jaar niet meer gesprongen met Salty, maar dit vond Salty zelf absoluut geen probleem. Ze trok wel erg enthousiast op de hindernis aan en had moeite om haar netjes aan te rijden. Zoutje wilde alleen maar vliegen!
https://lh3.googleusercontent.com/-dNI1 ... G_2413.JPG
En nog een foto gemaakt door een stalgenote:

Na een paar keer goed over de bezembak te zijn gesprongen en ook direct het labyrinth er achteraan foutloos gereden te hebben vond ik het wel mooi geweest. Ik ben trots op Zoutje. Ze pakte alle oefeningen zo enorm goed op! Voor ons als duo is het zeker voor herhaling of uitbreiding vatbaar!

Toen was het de beurt aan Bidri, een 4-jarige onbeleerde draver waar net de commando's 'stap', 'draf', 'halt' en 'terug' aan de hand / longe erin zitten. Ik wilde haar eerst in de groep aan de hand starten, maar eenmaal in de bak bleek dat alle hindernissen + andere paarden en ruiters + publiek iets teveel indrukken waren voor Bietje en ben ik na een paar keer het labyrinth en de doorgang achterwaarts goed gedaan te hebben de bak weer uitgegaan. Wel heb ik haar na de groep nog even gepakt voor de "laaghangende takken" en de brug. Dat was voor haar eerste keer wel meer dan genoeg!
Euhm...vrouwtje, weet je zeker dat ik daarbij in de buurt kan komen?
Nog wel wat spannend hoor, die witte balkjes!
Van de laaghangende takken was ze totaal niet onder de indruk!
https://lh5.googleusercontent.com/-LslL ... G_2644.JPG
Euhm...ik vertrouw dit ding nog steeds niet hoor, ik spring er wel overheen!
Maar uiteindelijk heeft ze er toch maar op gestaan!
En toen was het ook klaar voor Biet. Ze heeft gisteren veel geleerd en ik ben erg tevreden!
De hele dag was zeer geslaagd en zeker voor herhaling vatbaar! De sfeer was super, iedereen was enthousiast (zowel ruiters als paarden als stalhouder) en we hebben weer veel ervaring opgedaan! Op naar de volgende keer dus!
Had er zelf nog niet over nagedacht dat ze er zo op zou reageren, maar als ik het niet geprobeerd had, had ik dat ook niet geweten.
Het was de moeite van het proberen wel waard! En erg fijn dat ik na de groepsles nog even een paar dingetjes kon doen. Je zag haar ook echt meer ontspannen en de dingen opnemen. Toen de concentratie echt weg was, was haar hoofd ook wel vol. Volgende keer gaat het vast beter! (Ik garandeer nog geen deelname onder het zadel hoor!:D)
Wel toevallig, zoveel zit ik niet op Bokt, dus gelukkig heb ik ze niet gemist!